פסוריאזיס החמרה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

01/02/2003 | 11:15 | מאת: קרן

שלום אני סובלת מפסוריאזיס שנגרם ע"י סטפרטטוקוקוס ומטופלת בטיפול הומאופטי מזה כשנה והרגשתי מצויין. במקביל קבלתי ניאו טיגסון עד אשר הפסקתי אותו בגלל שהתגלו סיבוכים בבדיקות שערכתי למעקב. עם ההפסקה של הטיגסון התחילה החמרה בפסוריאזיס שהולך ומטפשט מדיי יום. האם יש צורך לשנות את התרופות ההומאופטיות שהפסיקו להשפיע ? או שהן יחזרו להשפיע כמו בהתחלה. אציין שגם מולטי ויטמין ואומגה לא מועילים לי. מה עצתכים ? קרן.

לקריאה נוספת והעמקה
02/02/2003 | 12:11 | מאת: רויטל ברמן

שלום קרן, אינני יכולה לענות לך על השאלה מכמה סיבות: 1. את כבר מטופלת בהומאופתיה. כאמור זה פורום נטורופתיה ולא הומאופתיה, אך אני יכולה לומר לך שרמדי הומאופתי בהחלט יש לשנות כאשר המצב עצמו משתנה - כפי שאת מתארת בפניי. המלצתי היא לחזור למטפל/ת ההומאופתי/ת שלך להמשך טיפול. אין צורך לערב גורמים חדשים (אנחנו במקרה זה) אשר לא מכירים את פרטי המקרה שלך, כאשר את נמצאת כבר בעיצומו של טיפול אחר. 2. הגישה הנטורופתית לפסוריאזיס שונה מזו לפיה את מטופלת. האם התרופה טיגסון שציינת ניתנה לך לפסוריאזיס ? אם את רוצה לשלב טיפול נטורופתי אני ממליצה שתגשי לנטורופת/ית לשם אבחון מלא והתאמת טיפול בהתאם למקרה הפרטי שלך. לקבלת יותר מידע על הגישה הנטורופתית לפסוריאזיס את יכולה לעיין בתשובתי: http://doctors.msn.co.il/forums/read.php?f=113&i=48626&t=48554 תרגישי טוב.

03/02/2003 | 08:35 | מאת: רמי מור - הומאופט

שלום רב קרן. רק מהסיבה המפורטת להלן, היה ראוי כי תכנסי אל הפורום. לגזור ולשמור. זה נושא רציני מדיי מכדי לשחק בו - אני אומר זאת מתוך השטח עצמו והכרת הנפשות שאיתם אני מחלק את חיי. ראשית יש לעשות סדר במסקנותייך אשר לטעמי שגויות מיסודן. הטיפול ההומאופטי שקבלת היה טיפול סרק בצד טיפול ב " ניאו טיגסון ". ניאו טיגסון הוא טיפול מקבוצת הרטינואידים אשר שמור למקרים קשים של פסוריאזיס תוך הקפדה רפואית צמודה על שורה שלימה של שינויים אשר נגזרים מלקיחתו. אציין במיוחד את שינוי רמת הטרגליצרידים אשר משפיעה על חלק מהחולים. ישנה עלייה מטאורית ברמת הטרגליצרידים המחייבת הפסקת הטיפול. קיימות פגיעות נוספות ( כלייתיות ואחרות מאוחרות אחר תקופה ממושכת של שימוש ) הטיגסון משפיע על מנגנון חלוקת הקרטנוציטים ( תאי שכבת הקרנית ) הכה פעילה בפסוריאזיס ובכך למעשה מייצב את חלוקת התאים למצב נורמטיבי. איני יודע מיהו המטפל שלך ? אך קרוב לודאי כי זהו מטפל חסר הבנה בסיסית ברפואה בלשון המעטה. איזו תכלית מוסרית או רפואית יש בטיפול משלים/ הומאופטי או אחר בחולה הצורך ניאו טיגסון ? זו אחיזת עניים והונאת החולה. הטיפול בניאו טיגסון מניב תוצאה רצוייה במרבית המקרים ולפיכך אין כל ערך להציג הישג מדומה המיוחס לתרופות הומאופטיות הטיגסון הוא האחראי הבלעדי לתוצאה. משהופסק הטיגסון נחשפה למעשה האמת, והיא : אין יעילות בטיפול ההומאופטי אשר " נותר לבדו בזירה ". אילו ניתן הטיפול ההומאופטי מלחתחילה באופן עצמוני ( בלא טיגסון ) הוא היה גורם להחמרה במצב החולה תוך השלשת חומרת מצבו ( הטיפול ההומאופטי מחקה אנטיגנים המזמינים תגובה חיסונית חמורה המחמירה את הפסוריאזיס וגם באטופיק דרמטיטיס ) הטיפול האלטרנטיבי בפסוריאזיס אשר יוכל לסייע לחלק מהחולים ע"פ השקפתי הוא שימוש בנוגדי דלקת צמחיים כפי שתוכלי להתרשם בקישורים המצורפים. הטיפול מניב תוצאות דראמטיות בחלק מהמקרים ומביא למזור והפוגה במחלה. בפסוריאזיס של הילדות על רקע סטרפטוקוקלי ( טיפתי/ guttate ) התוצאה היא דראמטית לילד החולה. להמתין בסלבות 1- 2 דקות לטעינת הדף. קישור לפסוריאזיס וולגריס: http://grm.m.walla.co.il/community/2003/1/30/7662217/h-14916.doc קישור לפסוריאזיס טיפתי סטרפטוקוקלי של הילדות : http://grm.m.walla.co.il/community/2003/1/30/7662217/h-14917.doc בברכה רמי מור

מנהלי פורום נטורופתיה