בטא קרוטן או לוטאין

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

23/01/2003 | 17:47 | מאת: אידה

רציתי לדעת אם חייבים לקחת את שניהם ביחד כדי שיהיה יחס מאוזן. מלבד זאת קראתי על בטא קרוטן שאסור לקחת אותו יחד עם שמן דגים בגלל ששמן דגים הורס את הקרוטן.תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
25/01/2003 | 11:50 | מאת: רויטל ברמן

שלום אידה, לגבי בטא קרוטן ולוטאין. שניהם קרטנואידים (פיגמנטים נוגדי חימצון), כמו גם אלפא-קרוטן, לויקופן ועוד. גם הבטא קרוטן וגם הלוטאי חשובים, בין השאר, לבריאות העין ולראייה, כל אחד באספקט אחר. אין צורך לקחת אותם יחד, הדבר היחידי שיש לקחת בחשבון זה שיש תחרות על ספיגתם בגוף, ולכן אם נוטלים תוסף מזון של סוג אחד של קרטנואיד לאורך זמן (למשל בטא-קרוטן) - יש צורך להשלימו עם קומפלקס של קרטנואידים ולעשות הפסקות בנטילה, ע"מ לא לגרום לחוסר באחרים. לגבי שמן דגים ובטא-קרוטן קיבלנו על כך הרבה שאלות בזמן האחרון, ועל כולם ענינו שאין בעיה למיטב ידיעתנו לקחתם יחד. אשמח לראות את המאמר שקראת בנושא - אם תוכלי לצרף קישור אליו או להפנות אותי. כל טוב.

26/01/2003 | 08:35 | מאת: אידה

ישנו מאמר בטבעלייף של דוד שדה על בטא קרוטן.ואני מצטטת:"נטילת שמנים רב בלתי רווים עם בטא קרוטן פוגעת ברמת הקרוטן בגלל חימצון מוגבר של השמנים הרב בלתי רווים."אני נוהגת לקחת את הבטא קרוטן יחד עם השמן דגים לפי המלצת פורום סולגר וכעת אינני יודעת אם כדאי להמשיך לצרוך את שניהם בו זמנית. לעומת זאת מידע אחר שקיבלתי ממקור לא ידוע, שאומר ש"במקום שחומצת השומן תחמצן את התאים היא מחמצנת את הקרוטן.זה לא ברור לי.אבל אולי את מבינה. אז יש הרבה אינפורמציות ורהרבה דיעות. בכל אופן לגבי המאמר של דוד שדה אשמח לקרוא תגובתך.תודה.

מנהלי פורום נטורופתיה