תוספים למניעת נשירה וחיזוק השיער

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

02/12/2002 | 15:19 | מאת: גלי

שלום, לפני כחצי שנה סיימתי טיפול כושל ברואקוטן שגרם לי לפגיעה בעור הפנים בעיקר- אדמומי , צתלק ורגיש לכל דבר. בנוסף לנשירה הנוראת בשיערות הראש צמחו לי במהלך הטיפול שיעור יתר בפנים, כאילו שהפלומה השקופה הפכה כהה יותר. כמובן שזה לא עבר אחרי הטיפול ובשל רגישות העור עדיין אינני יכולה לבצע טיפול באפילציה או לייזר. חיי נהרסו לחלוטין ואני לא מפסיקה לבכות. אני לוקחת עכשיו מולטי וטמינים וכן כדורים של roots לחיזוק השיער ומניעת הנשירה. נראה לי שזה מתחיל לעזור, רק התחלתי לתהות האם יכול להיות מצב שהתוספים שאמורים לחזק את השיער בראש יכולים גם לחזק חלילה את השיעור בפנים???? ובכלל האם קיימים תוספים למניעת שיעור יתר אצל נשים? (אגב, בדיקות הורמנליות שעשיתי לא הצביעו על שום בעיה הומונלית). המון תודה להתייחסות. בברכה, גלי

לקריאה נוספת והעמקה
02/12/2002 | 15:59 | מאת: בקי

היי גלי, אני נורא מבינה מבינה אותך. המולי ויטמינים לא יכולים לגרום לשיעור יתר. העור שלך זקוק להמון מנוחה, להוריד פרופיל. המצב הנפשי שלך המתוח לא תורם ומחמיר בהרבה את המצב. אם את רוצה אני אוכל להמליץ לך על נטורפתית שעזרה לי מאוד עם בעיות עור. אולי את צריכה גם קרםלחות שירגיע את העור.(ללא אלכוהול, לעור רגיש, עדיף טבעי).

02/12/2002 | 16:00 | מאת: בקי

ישנו שמפו יעיל מאוד ששמעתי שעשה פלאים לאנשים, גם אחרי מחלה קשה. שמפו מחומרים טבעיים של חברת פיטו, נקרא פיטוציאן. נמכר בסופר פארם ובחנויות טבע.

02/12/2002 | 18:11 | מאת: רויטל ברמן

הי גלי, אני מבינה את עוגמת הנפש האיומה שלך כאשר טיפול שאמור היה לפתור את בעיית האקנה שלך (אני מניחה שזו הסיבה שלקחת ראוקוטן) רק החמיר את מצבך. כרגע הדבר החשוב ביותר שתוכלי לעשות, כפי שאמרה בקי, זה לקחת הרבה אוויר ולהתחיל מחדש. אני מבטיחה לך שטיפול נטורופתי יכול לסייע לך רבות בשיפור מצב העור והרגשתך בכלל. להערכתי יש מקום לעשות לך ניקוי רעלים, מאחר והראוקוטן משפיע על הכבד ותפקודיו (זו חלק מהסיבה לשיעור, הנשירה, היובש וכו'). הכוונה היא תקופה בה מזונך יוגבל מאוד לפי כללים מסויימים, אולי בשילוב עם צמחי מרפא (תלוי בנטורופת/ית אליו/ה תלכי) ותתמקדי יותר בפעילות גופנית, נשימות, שתייה מרובה וכו', במטרה לנקות את גופך מן התרופה ושאריות תרופות ורעלים אחרים, ולשקם את הכבד. לאקנה יש טיפול יעיל מאוד בנטורופתיה, עליו כבר דובר כאן רבות (תוכלי לבצע חיפוש), אשר תוכלי להתפנות אליו בשלב השני של הטיפול. לסיכום, אל חשש, יש מה לעשות והרבה, עכשיו תקבעי לך מהר תור אצל נטורופת/ית טוב/ה. בהצלחה ולבריאות.

03/12/2002 | 16:57 | מאת: גלי

שלום לכלון, קודם כל תודה על העידוד. אבל שאלתי העיקרית לא ממש נענתנה: האם ויטמינים כגון אבץ , B וכדו...שאמורים לחזק את השיער ולמנוע נשירה אלולים לחזק גם שיעור בפנים???????? אנא ענו לי , אם אפשר מנסיון. לגבי, אני כמובן לא נכנעת למצב אלא מנסה כל מיני דברים עדינים כמובן שאולי יעזרו לעור להתאושש אבל אין קסם בדברים האלה. נתתי לעור חצי שנה בלי שום טיפול מיוחד אבל אני רואה שהדרך עוד ארוכה ולכן עכשיו התחלתי בתוספת וטמינים וכדו... לגבי התזונה , לרוב אני מקפידה על תזונה ומנסה ליישם עד כמה שאפשר. בשבוע הבא אתחיל גם מנוי בקאנטרי ואני אעשה הכל כדי לעבוד על הגוף והנפש. עדיין הפגיעה היא קשה מאד במיוחד לאור העובדה שהרואקוטן נלקח לצורך בעיה קוסמטית לחלוטין ולא שהייתי חולה באיזה מחלה סופנית שאני צריכה תרופה איומה כזאת ששותלת נזקים בגוף. כנראה שאז הייתי פתיה והייתי מוכנה להאמין שזה תרופת פלא והיום אני חושבת שזה ממש פשע שרופאים מחלקים אותה כל כך בקלות. אבל אין עם מי לדבר, עוד לא מצאתי רופא שיהיה מוכן להודות בהשפעות השליליות שלה. רק אומרים לי שאני מקרה נדיר ואני יודעת שלא, כי כבר הספקתי לחקור הרבה ולהבין שלא חסרים כמוני שנפגעו מהתרופה הזאת בצורה זו או אחרת. לגבי נטורופטיה אני חייבת לציין שדווקא לפני התחלת הטיפול ברואקוטן, כשהופיע לי התפרצות אקנה קלה יחסית (אבל בעיני זה היה נראה רע מאד) , בעקבות משחה בשם רטוית-רטין A שקיבלתי מרופאת עור שהחמירה את המצב. פניתי ביייאוש לנטורופט בעל שם והנל ניסה לעזור לי בכל מיני שיטות הרפיה, פחדתי באותו זמן בכלל לקחת תרופות או תוספים כי הייתי לחוצה ממה שקורה לי בפנים. כמובן שרופאי העור הציעו רואקוטן ולא משנה להם באיזה חומרה האקנה, אמרו שאהיה מאד מרוצה. התייעצתי עם הנטורופט (שהוא אגב גם רופא במקור) והוא אמר שאין בנטורופטיה תרופה כל כך טובה לאקנה כמו רואקוטן. לא שהוא היה בעד שאקח את התרופה אבל אמר שאם אני אחליט שכן אז הוא יעזור לי לפחות לעבור את תקופת הטיפול. דווקא ממנו ציפיתי שישלול את התרופה אבל הוא נתן לי להרגיש שזה דבר טוב ולכן זה מה שחיזק את החלטתי בלקחת את הכדורים האלה. היום אני מבינה שזאת היתה טעות איומה והאמת שאם הייתם רואים אותי קודם לא הייתם מאמינים שרופא נתן לי את זה, אפילו בבית מרקחת התפלאו כשבאתי עם המרשם. כרגע, לא נראה לי שאני זקוקה לטיפול באקנה, כי אין לי אקנה פעיל, זה יותר עניין של הצתלקות, חוסר גמישות בעור, רגישות גבוהה לכל מיני מוצרים קוסמטיים ואיפור והעור לא נראה אחיד במרקם שלו, כמובן יש כתמים וסימנים ונטיה להסמקות ואודם בפנים כאילו הייתי בשמש, משום מה זה לא רוצה לעבור. אשמח לשמוע על עוד עצות ודברים שיכולים להועיל. שוב תודה וכל טוב.

04/12/2002 | 17:40 | מאת: בקי

גלי חמודה, הייתי שם, אני כל כך מבינה. אבל, את נשמעת אובססיבית, ועד שלא תרפי מהעור דברים לא יסתדרו. מצב של "טיפול יתר" צריך המון סבלנות, ולא להתעסק כל הזמן בעור. רק ברגע שנתתי לעור שנה! מנוחה, שאפילו השתמשתי רק במים דברים החלו להשתפר. יש שמפו מיוחד למניעת נשירת שיער והמלצתי לך עליו. תעשי בדיקות דם ותראי עם יש חסרים, של אבץ או ויטמיני B . אם את מרגישה מועקה וחוסר יכולת להשלים עם המראה של העור אולי מוטב שתפני לפסיכולוג, זה מה שאני עשיתי ובעקיפין זה עזר מאוד. כי למצב נפשי יש השפעה דרמטית על מצב העור. הראקוטן היא תרופה כאסחיסטית, כדאי לאכול נכון ובריא, ולתת לעור זמן להחלים ולא לשנוא אותו.. בידידות, בקי

04/12/2002 | 21:08 | מאת: רויטל ברמן

התשובה היא לא. אבץ וויטמיני B לא (!) יחמירו את השיעור בפנים, שכפי שאמרה בקי לא נובע מ"עודף בריאות השיער" אלא מעודף הורמונים ורעלנים בגוף. לעומת זאת זכרי כי לא רצוי לקחת תוסף אבץ לאורך זמן (עדיך לאכולל מזון עשיר באבץ ובעוד דברים טובים, כגון אגוזים -בעיקר אגוזי ברזיל ופקאן, שקדים, זרעי דלעת -רצוי לא קלויים, שומשום מלא, אורז מלא, קמח מלא, קטניות...). יש כאמור עוד הרבה מה לעשות מעבר לתוספים אלא, בטיפול נטורופתי. כפי שישנם רופאים שטועים ולעיתים אף משיקים למטופל - ואז מחליפים רופא, כך גם לא כל נטורופת מסתבר כבחירה הנכונה ואז יש להחליפו ולא לשלול את הנטורופתיה... שיהיה לך המון המון בהצלחה ושוב - אל תחששי לקחת תוספי מזון (וימטיני B למשל), הם לא יחמירו את השיעור בפנים.

מנהלי פורום נטורופתיה