מה מומלץ

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

19/09/2002 | 11:23 | מאת: לירום

שלום אני בת 23 וסובלת מחרדות מזה כמה חודשים אני מטופלת בתרופה סרוקסט החלטתי לעבור לטיפול אלטרנטיבי ולהשתמש בתרופות טבעיות רציתי לשמוע מעט על הנושא והאים יש בכלל אופציה כזו? וכמובן למי עליי לפנות?. והאים זה עוזר במצבים כאלו? כי שמעתי שכן מהן דרכיי הטיפול ? תודה לירום

לקריאה נוספת והעמקה
19/09/2002 | 12:03 | מאת: רויטל ברמן

שלום לירום, בהחלט יש טיפול מצויין נגד חרדות בנטורופתיה. ראשית, תזונה יכולה לעזור דרך איזון רמות הסוכר בדם לאורך היום, מה שמנרמל את רמות הסרטונין במוח (אלא אם כן ישנה פתולוגיה פסיכיאטרית או הורמונלית אורגנית) ויכול למנוע או להפחית את עוצמת התקפי החרדה (ובעיות אחרות בתחום הנפש). כדאי להתייעץ עם נטורופת או תזונאי איך לעשות זאת אך בגדול הרעיון הוא המנעות מצריכת סוכרים פשוטים ואכילת ארוחות קטנות ורבות לאורך כל היום המכילות פחמימות מורכבות - מעט בכל ארוחה. מזונות טובים במיוחד: בטטות ושיבולת שועל (קוואקר). שנית, פעילות גופנית יכולה להוות מקור פורקן נהדר למתחים ולשפר את ההרגשה והביטחון העצמי. בנוסף, פעילות ארובית משחררת חומרים אשר גורמים ל"היי" ולכן אם למשל יש זמנים מסויימים בהם את נוטה להיכנס להתקפי חרדה אולי תוכלי לנסות לצאת להליכה מהירה, ריצה, שחייה, קפיצה על חבל וכו' ולראות איך זה משפיע עלייך. ישנם צמחי מרפא מומלצים אך אינני נוהגת לרשום צמחי מרפא בפורום אלא רק בטיפול פרטני. תוספי מזון רלוונטיים הם קומפלקס-B וכרום-פיקולינאט לאיזון הסוכר בדם. כמובן, שכל טיפול בחרדה חייב להיות מלווה בהתמודדות עם גורם החרדה בטפול גוף-נפש (כפי שמכונה ב"ג'רגון המקצועי"). בהצלחה.

19/09/2002 | 14:25 | מאת: לירום

תודה על המידע אךך לצערי אנני יודעת למי לפנות ואנני יודעת מהו גורם החרדה אצלי מאחר וכול חיי הייתי לאדם מאושר במיוחד ובעלת ביטחון עצמי גבוה ושמחת חיים ואנני יודעת ממה נובעת החרדה הפיתאומית ואין לי מושג לאן הכי כדאי לפנות כדיי "לחטט" עמוק בפנים ולהבין ממה החרדה הגיעה ולכן אשמח מאוד אים את או מי שקורא יוכל לעזור לי ולהפנות אותי למי שמתעסק בזה תודה את נהדרת.

מנהלי פורום נטורופתיה