חולשה ועייפות

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

08/09/2002 | 15:32 | מאת: הילה

שלום, כבר תקופה ארוכה-שנה בערך שיש לי תופעות לוואי מאוד מוזרות כמו: עייפות, בחילות לפעמים, סחרחורות. אני כיום בת 20 והרגלי האכילה שלי אינם קבועים כמו למשל אי אכילת בשר לתקופות ארוכות ודיאטות למינהן (חלקן לא היו בריאות..) רציתי לדעת האם תופעות אלו קוראות כי אני לא חזקה מספיק-כלומר שחסרים לי ויטמינים ומינרלים מסוימים? ומה אוכל לעשות כדי לשנות את סגנון חיי לבריא יותר? תודה מראש, הילה.

לקריאה נוספת והעמקה
08/09/2002 | 17:43 | מאת: רויטל ברמן

הי הילה, אני מצטרפת להתרשומותך האינטואיטיבית ומהמרת שהבעיה אכן נובעת מתזונה לקוייה, חסרים תזונתיים (עד אנמיה) ולחץ דם נמוך. אני מהמרת שיש רכיב הורמונלי בסיפור הזה, כגורם משפיע או מושפע. יש הרבה מה לעזור, אך לצורך זה יש לרדת לעומק העניין ולבחון את מצבך ועברך הרפואי, ובהתאם להחליט על אסטרטגיית טיפול הולמת. אם אינך מעוניינת לגשת לטיפול נטורופתי (אני ממליצה לך כן לנסות) את יכולה להתחיל בבדיקות דם לסוכר, המוגלובין, ברזל, B12, חומצה פולית, כולסטרול, תפקודי כבד ובלוטת התריס (תבקשי הפנייה מרופא המשפחה ותהיי ספציפית לגבי מה שכתבתי - תאמרי לרופא כי את סובלת מסחרחורות, בחילות וחולשה). במקביל נסי להסדיר את תזונתך ולהוסיף פעילות גופנית מתונה (אם אין כיום). שימי דגש על מזונות מלאים - דגנים מלאים ולא מעובדים, קטניות, ירקות ופרות, דגים וכו'. את מוזמנת לחזור אליי עם תוצאות הבדיקה לתשובה יותר רצינית אשר לא מתבססת על ניחוש ותהייה. שנה טובה.

14/09/2002 | 02:06 | מאת: הילה

הי רויטל, תודה על התשובה אני יקדים לעשות מה שאמרת ואחזור אלייך עם תשובה. אכן כרגע כמעט ואין פעילות גופנית בסדר היום שלי בעבר הייתי עושה אך בגלל הצבא קצת זלזלתי.עכשיו אני מקווה לשוב לזה בקשר לבעיה ההורמונלית זה נכון כי יש לי גם בעיות במחזור הוא לא סדיר ואני לוקחת גלולות.ורק לצורך העניין אני שוקלת 60 וגובהי 157 מ'. אני ישתדל לעשות את בדיקת הדם בקרוב ויחזיר לך תשובה. תודה רבה, הילה נץב -רציתי גם להוסיף שאני מתחילה ללמוד נטורופתיה בחודש הבא במכללה למנהל שנה א'.

מנהלי פורום נטורופתיה