קרישתיות יתר

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

24/07/2002 | 21:35 | מאת: רות

לדיאטניות שלום רב, ברצוני לברר מהם תוספי התזונה המועילים במצב של קרישתיות יתר. הנני בת 51 עוסקת בספורט וחטובה, אין בעיות בריאות אחרות. בברכה רות

לקריאה נוספת והעמקה
28/07/2002 | 14:10 | מאת: רויטל ברמן

שלום רות, תוסף המזון / השינוי התזוונתי החשוב ביותר נוגע לחומצות השומן אשר מנתבות את הפרוסטגלנדינים בגוף גם בהקשר קרישיות. כדאי לך להמנע משומן מהחי (חוץ מדגי ים צפוני) - כלומר להפחית צריכת בשר, עוף, ביצים, חמאה, מיונז. להפחית צריכה של שומן מוקשה (מרגרינה ומזונות מעובדים אשר ברשימת המרכיבים כתוב 'שומן מוקשה'), ולהתחיל לצרוך יותר דגי ים צפוני (סלומון, סול, טונה, הליבוט, מקרל, בקלה) וזרעי פשתן טחונים טרי (אם הם נטחנו הרבה לפניצריכתם בין כה וכה האומגה 2 מתחמצנת והם לא יעילים). ישנם תוספי מזון לכל החברות המכילים שומן מסוג אומגה-3 (משמן דגים או מזרעי פשתן). קוראים לזה גם EPA - את יכולה להוסיף גם אותם לתזונה (אלא אם את צורכת קומאדין, אספירין בכמות גבוהה או מדללי דם רפואיים אחרים - במקרה זה יש להתייעץ עם נטורופת באופן פרטני). שמנים רצויים נוס]ים: שמן זית כתית מעולה, שמן קנולה (בבישול), טחינה (רצוי משומשום מלא בשביל הסידן), גרעינים, אגוזים ושקדים. חוץ מזה, שוב אלא אם את צורכת קומאדין וכו', המון עלים ירוקים (פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, נענע, ריחן, עלי סלרי וכיוצ"ב), נבטים ומזון אורגני ולא שומני, ע"מ לייעל את תפקודי הכבד אשר אחראי למטבוליזם של חומצות השומן בגוף, ע"מ להוריד שומני דם ולהפחית את הסיכון לטרשת עורקים (זה אמנם לא הקרישיות אך קרישי דם כידוע עלולים להתקע בעורק סתום מטרשת עורקים ולגרום לשבץ/התקף לב/הפסקה בזרימת הדם לכל איבר אחר בגוף). כל טוב.

28/07/2002 | 14:27 | מאת: רויטל ברמן

-הפחיתי צריכת פחמימות, סוכרים פשוטים ואלכוהול (שהוא בעצם סוכר פשוט) - חשוב מאוד. במקומם תאכלי דגנים מלאים. -אכלי הרבה שום (טרי). -אכלי הרבה פירות טריים (בשביל ויטמין C). -אכלי ירקות טריים ומבושלים (למשל כתומים/שורשים וכו'), עם תוספת שמן זית או קמן אחר מהמצויינין לעיל (לשם ספיגה של ויטמין E מהירקות חייבים סביבה שומנית). כל טוב.

מנהלי פורום נטורופתיה