נסיעות

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

26/06/2002 | 09:10 | מאת: גלית

יש לי בעיה שתמיד כשאני יוצאת לחופשות ונסיעות אני סובלת מעצירות שהורסת לי את כל החופשה. אני מחפשת משהו שימנע את העצירות אולם לא יגרום לכאבי-בטן ושלשולים. בנסיעה הקודמת המליצו לי על תה אבל זה גרם לי לרדוף כל היום אחרי השירותים דבר שפגם בהנאתי מהטיול . אני יוצאת לטיול מאורגן חודש ימים ובעיה זו מטרידה אותי ,אשמח לקבל תשובה. יש לציין שכאשר אני בבית אין לי כל בעיה. תודה גלית

לקריאה נוספת והעמקה
26/06/2002 | 11:01 | מאת: יואל שניאור - נטורופת

לפי התיאור הנ"ל הבעיה העיקרית הינה מרקע רגשי - נפשי, אלא אם את משנה את התזונה בצורה קיצונית בזמן הטיולים ואולי זו גם סיבה פיזית. הייתי מנסה לעבוד בעיקר עם תמציות פרחי באך. מגביר צריכת הסיבים - פסליום והמון שתיה. נסיעה טובה ובטוחה!

27/06/2002 | 10:38 | מאת: רויטל ברמן

הי גלית, יואל קלע בדיוק לדעתי. יש סיכוי טוב שאת בחופשה אוכלת פחות סיבים (פחות ירקות ופרות, קטניות ודגנים מלאים) ושותה פחות מים (או מזיעה יותר ולא מגבירה את השתייה בהתאם). הקפידי על נושא זה בטיולך הבא. לגבי גוף-נפש. מה שאת מתארת זה סינדרום די מוכר. דברים קטנים יכולים לעשות שינוי. למשל, אם את נגעלת מהשירותים הזמינים באמצע טיול את יכולה לקחת איתך חבילת כיסויים לאסלה בתיק ולהשתמש בהם, וכך תהיה פחות רתיעה מלעשות את צרכיך וה"תת מודע" שלך לא ינסה לדחות את זה. או, הקדשת 2 דקות ל"נושא" מידי בוקר וערב כשאת כבר במלון בחדרך. שבי קצת ותני לזה לקרות (זו המלצה אך ורק לזמני טיול שכאלה מאחר וההרגל של לשבת הרבה זמן בשרותים גורם ליציאת טחורים). את יכולה לעשות תרגילי כיווץ ושחרור לבטן לעורר את הפריסטלטיקה ולזרז יציאה, אפילו לעשות מסאג' קטן - אל תפחדי את לא תשברי כלום - מותר לעסות את הבטן. זהו, שיהיה טיול מהנה.

מנהלי פורום נטורופתיה