דלקות בדרכי השתן

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

20/06/2002 | 09:52 | מאת: מירב

בתאריך ה-7 למאי (לפני קצת יותר מחודש) שאלתי שאלה בפורום רפואת משפחה לגבי דלקות בדרכי השתן: http://doctors.co.il/forums/read.php?f=1&i=82198&t=82198 היום שוב יש לי דלקת (ובמשך השנה סבלתי מעוד דלקת אחת - סה"כ בנתיים 3 דלקות במשך פחות מ-6 חודשים). בזמנו נפתח דיון לגבי הקשר של הדלקות וצריכת ויטמין A, ואכן התחלתי לקחת תוספת של ויטמין A בכדורים של סולגר מכיוון שאינני אוכלת מספיק ירקות ופירות ובגלל הימים הלחוצים שלי אני בכלל לא אוכלת מסודר (סנדוויצ'ים במהלך היום עד 22:00 כשאני חוזרת הביתה). בקיצור, הדלקת חזרה. גיליתי שהדלקות מגיעות לאחר מספר ימים של דלקות גרון ותחושת הצטננות קלה. במשך שנים סבלתי מדלקות בגרון המלוות במוגלה על השקדים, ובהתחלה הרופאים היו נותנים לי אנטיביוטיקה עד שהחלטתי לנסות לקחת ויטמין C במקום, ואכן זה עובד. שמתי לב שהתופעה חוזרת על עצמה בתקופות לחץ, אך לרוב מסתיימת בדלקת גרון קלה (פעם בשבועיים בערך) שבה אני מטפלת מיד עם הויטמין C ולכן היא אינה מחמירה. מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
20/06/2002 | 13:14 | מאת: לוין אסתר-קינסיולוגית

מירב הדלקת היא סימפטום. יש לה גורם. גורם יחודי לך. הטיפול בסימפטום עוזר. הדלקת עוברת אבל--------- הגורם שלא טופל חוזר מופיע. הדלקת חוזרת. טיפול קינסיולוגי יאבחן ויטפל בגורם לדלקת. טיפול אחר.

20/06/2002 | 21:18 | מאת: מירב

לפחות לי, בכל מקרה. הגורם לדלקת הוא תקופה לחוצה בה אני במתח נפשי. השנה התחלתי לימודים לקראת תואר בתחום הרפואה והתחרות מאוד קשה. מכיוון שאני מאוד רוצה את התואר הזה אני גם מאוד לחוצה ולכן מאז תחילת הלימודים היו לי 3 דלקות. אינני רוצה להיות פחות לחוצה כי זה מה שדוחף אותי לנסות להצליח. אני כן לוקחת לי זמן להרגע אך זה קשר כשאני חוזרת כל יום בעשר בלילה הביתה מהלימודים. האם יש משהו שאוכל לקחת בשביל לתמוך בגוף שלי בתקופות הלחוצות האלו, בהן המערכת החיסונית שלי מדוכאת?

21/06/2002 | 17:57 | מאת: רויטל ברמן

מירב שלום, זה מאוד ברור שמערכת החיסון שלך חלשה - עם התפתחות של דלקת וצינון כל שבועיים (!!) ודלקת בדרכי השתן כל חודשיים - וזקוקה לחיזוק. יפה שעה אחת קודם (אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם...). עם רקע של תזונה לא סדירה, מתח רב וטיפולים אנטיביוטיים חוזרים ונשנים לעיתים קרובות כבר שנים - יש הרבה מאוד מה לעשות, אך זה ידרוש ממך לקחת אחריות על גופך ולהבין שהתשובה לא טמונה באף כדור פלא (בין אם אנטיביוטיקה או ויטמין C) אלא בך ובהחלטתך שהגיע הזמן להיות נחמדה יותר לעצמך. לפני שאתחיל , קראתי את מה שכתב ש.פ. בפורום לרפואת משפחה ואני מוצאת את זה נכון וראוי להתייחסות, רק שאני לא בעד אכילת כבד (העשיר ברעלים באותה מידה כמו שעשיר בויטמינים ומינרלים) - ואם כבר אז רק כבד אורגני שניתן היום להשיג, אלא אכילת ירקות כתומים המכילים המון בטא-קרוטן. לעניינו: 1. שתי הרבה מים, גם אם את סופר עסוקה. את יכולה לסחוט לך לימון למים וזה עדיף. 2. אני מניחה שאינך בהריון ולכן תשתי כל יום (!!) בתור התחלה 2-4 כוסות מיץ חמוציות ללא סוכר (!!), רצוי בתוספת ויטמין C או אם לא, במקביל לנטילת ויטמין C. כמוסות חמוציות אינן מהוות תחליף מספיק טוב מבחינה מחקרית. בהמשך תוכלי לרדת לכוס מניעתית אחת ביום. 3. התחילי לקחת באופן קבוע, לפחות לחודשיים-שלושה הקרובים, תוסף של פרוביוטיקה (חיידקים "טובים") לשיקום הפלורה שלך אחרי כל האנטיביוטיקה, התזונה הלא בריאה וכמובן הדלקות. כוונתי לא לאקטימל אלא לתכשיר עם כמות גבוהה ומרוכזת של חיידקים. 4. התחילי לאכול הרבה עלים ירוקים: פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, ריחן, אורגנו, סלרי וכו'. רצוי מאוד אורגני/מגודל בביתך. פה כבר מתחילה ההשקעה שלך בעצמך, וזו השקעה לטווח הרחוק. 5. תאכלי הרבה שום ותאכלי ירקות כתומים (גזר, דלעת, בטטה...) והרבה פרות. בנוסף, גם אם אני לא מחדשת לך אומר בכ"ז: עלייך לשמור על הגיינה ויובש של אזור הגניטליה, ללבוש תחתוני כותנה לבנה בלבד ולהמנע מבשמים ומוצרים מבושמים באזור זה, אחרי כל מגע מיני לשטוף את האזור ולהטיל שתן. עלייך להמנע מ: סוכרים פשוטים, פרות הדר (בגלל ה - PH של דרכי השתן), מאלכוהול, קפאין וככל האפשר ממזונות מעובדים וכימיקלים. ישנם צמחי מרפא ספציפיים לבעיה שלך וכלליים לחיזוק מערכת החיסון, המוכר ביותר מבניהם הוא אכיניציאה, אך הם לשימוש רק כשאת במצב אקוטי של המחלה, במקום אנטיביוטיקה. לרשום לך צמחי מרפא אני לא אעשה בפורום, אלא רק אחרי מפגש טיפולי. הכי חשוב - ניתוב המתח. נסי לראות איך את עושה זאת, אולי ע"י פעילות אירובית שמשחררת מתחים, אולי דווקא יוגה, שחייה, ריקוד, קדרות, משהו. חפשי לך את הדרך שתוכלי לשלב בחייך למרות שאת עסוקה - זה חשוב מאוד. שיהיה לך כל טוב והמון בריאות.

מנהלי פורום נטורופתיה