בעיות אכילה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

20/02/2002 | 17:37 | מאת: דינה

אני בת 28 גובהי הוא 1:50 ומשקלי 39 ק"ג בעייתי היא המשקל הנמוך, אני סובלת מחוסר תאבון תמידי ובמצבי לחץ אני סובלת מבחילות והקאות ואז כמובן אני יורדת שוב במשקל ולא מצליחה לחזור לעצמי ולעלות עשיתי את כל הבדיקות , והכל תקין. טופלתי אצל הומואופט ואני חושבת שזה עזר קצת מבחינת הלחץ אבל לא מבחינת עלייה במשקל ופתיחת התאבון כמו כן הייתי גם אצל פסיכולוג אך לשווא האם יש קסם שיכול לעזור לי? קשה לי מאוד מאוד לאכול.... אני שובעת מהר, כשאני רואה הרבה אוכל אני מקבלת בחילה נמאס לי מכל המצב הזה!!! אני מנסה גם להכנס להריון ואני פוחדת מההקאות בהתחלה( יש לי נסיון של הריון כושל לאחר שאושפזתי בגלל הקאות יתר וחוברתי לזונדה) סליחה על אורך השאלה מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
20/02/2002 | 18:53 | מאת: רויטל [נטורופתיה]

דינה שלום, מבחינה נטורופתית המצב שאת מתארת (חוסר התאבון, הבחילות, הדחייה ממזון וכו'), יכול להגרם ממספר סיבות פיזיות: ייתכן מאוד שרמת החומציות נמוכה בקיבה שלך (כלומר הפרשה לא תקינה של חומצות קיבה) ו/או הפרשה לא מספקת של מיצי מרה. בעייה כזו יכולה להגרם כתוצאה מתת-תזונה ומגוון סיבות אחרות, והתוצאות שלה לאורך זמן הן כמו כדור שלג: המזון לא נספג כראוי --> גורם לבחילה ותחושה רעה --> גורם לדחייה ממזון --> אכילה פחותה --> עוד פחות תזונה --> החמרת המצב הפיזי. וגם: המזון לא נספג כראוי --> תת תזונה (רכיבי מזון חיוניים לא מתפרקים ולא נספגים כראוי לגוף) --> החמרת המצב הפיזי. וגם: המזון לא נספג כראוי --> רכיבי מזון חיוניים לא מתפרקים ונספגים לגוף כמולקולות גדולות מידי) --> יכול לפתח אלרגיות למזון. וגם: חומציות נמוכה --> לחיידקים, פטריות ופרזיטים (הדוגמא הקלאסית היא קנדידה) יש סביבה פחות חומצית בהם הם יכולים לשגשג מאחר והקיבה לא מתפקדת כראוי --> שוב גדל הסיכוי לפיתוח תת-תזונה, אלרגיות למזון וחוזר חלילה. בדיקה פשוטה שנקראת "מבחן השיבה" יכול לקבוע אם זה המצב, וגם הטיפול פשוט יחסית וכולל תזונה ותוספת אפשרית של תוספי מזון (כמו אינזימי-עיכון או HCl) ו/או צמחי מרפא לעיכול יותר טוב. בכל מקרה, גם אם מעורבים גורמים נפשיים בבעיה, יש לנטורופתיה מה להציע וכדאי לגשת לנטורופת ולקבל אבחנה וטיפול שלמים ולא על בסיס כמה שורות. תהיי בריאה ובהצלחה.

20/02/2002 | 19:53 | מאת: גילה

תודה על תשובתך המהירה איפה אני יכולה לעשות את הבדיקה הזו?

03/03/2002 | 22:24 | מאת: ד"ר יהודית לריה

לדינה מבחינה מקצועית הייתי ממליצה לך על טיפול ארוך וממושך אצל נטורופט ובהתאם גם אצל פסיכולוג . אין קסמים זו עבודה קשה. כל טוב

מנהלי פורום נטורופתיה