תוספי מזון

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

16/02/2002 | 15:03 | מאת: לי

שלום רב, בני בן ה- 9 חודשים נמצא בגן עם עוד כ-10 ילדים כתוצאה מכך הוא נדבק וחולה פעמים רבות (כל שבועיים בערך) . לפני כ- שבוע הוא שוב חלה והפעם היה חום גבוה מאד (כ-39.7 מעלות) וירוס בגרון (בלי אנטביוטיקה) אשר הוביל ל פטריה בלשון.(הרופא אמר שיכול להיות שזו מחלת נשיקה) שאלתי היא האם ניתן לתת לו תוסף מזון כל שהוא באופן קבוע (כמו למשל חיזוקית של הדס או כל הפרוטק למינהם ) או ויטמין C כדי לחזק לו את המערכת החיסונית? בתודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
17/02/2002 | 16:17 | מאת: יואל שניאור - נטורופת

שלום! ישנן פורמולות מעולות שאינן נמצאות בכל בית מרקחת על המדף אך ניתן להזמין אינדוודואלית כגון: חיסונית של מדיטף וכד'. מעבר לכך ניתן להוסיף אצידופילוס בנוזל או אבקה וכן ויט' C באבקה או נוזל. רק בריאות!

17/02/2002 | 20:26 | מאת: רויטל [נטורופתיה]

לי שלום, מפאת גילו הצעיר של בנך והעובדה שהוא רק בתחילת דרכו ה"חיסונית", הייתי רוצה להציע לך דווקא שינוי תזונתי במקום העמסת תוספים וצמחים. לנטורופתיה נסיון מעולה עם טיפול בפעוטות וילדים קטנים אך ורק דרך תזונה, עם אפשרות שולית לתוספי-מזון. בגילו אני מניחה שהוא ניזון בעיקר מפורמולה על בסיס חלב או סויה. רכיבי הפורמולה יכולים לפגוע במע' החיסונית של פעוטות (גם חלב וגם סויה נחשבים אלרגניים לתינוקות), וניתן להחליפה לפורמולה ביתית, מזינה לא פחות, טבעית ומעודדת חיסוניות, על בסיס חלב אורז, חלב שיבולת שועל או חלב שקדים, עם תוספת כף טחינה גולמית, שקדייה (קרם משקדים) או אבוקדו, למשל, עם רסק מפרי, מעט מולסה או דבש וכו'. הזנת התינוק במוצרי חלב, בחיטה לסוגיה (לחם, פסטה, קוסקוס, בורגול), בסוכר (בדר"כ מוסף לפורמולות) ובעוד מרכיבים (כמו צבעי מאכל, חומרים משמרים, מונוסודיום גלוטונט ועוד) יכולה להפריע לתנגודת החיסונית הטבעית שלו. גם שימוש באקמול להורדת חום ובאנטיביוטיקה לא מאפשרים לגופו להתמודד באופן טבעי מול זיהום ועל-כן לא מאפשרים למערכת החיסונית שלו "ללמוד" ולהבשיל באופן תקין (העלאת חום הוא תהליך טבעי שעוזר לגוף בזמן מאבק בזיהום, ולא רצוי לחבל בתהליך זה, בגבולות הסביר). כדאי לך מאוד להגיע לנטורופת לייעוץ מלא וספציפי עבורך ועבור תינוקך, שם ילקחו בחשבון גם האילוצים הספציפיים בחייך מבחינת בניית תפריט חדש לילדך. תרגישו טוב ובהצלחה.

03/03/2002 | 22:28 | מאת: ד"ר יהודית לריה

ללי רק מה שמיועד לילדים בגילו. יש בבית המרקחת. כל טוב

מנהלי פורום נטורופתיה