דלקת במפרק הירך

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

03/08/2002 | 23:18 | מאת: ר.י

דוקטור שלום, יש לי במשך כחצי שנה דלקת במפרק ירך ימין. טופלתי במספר סוגי כדורים אנטי- דלקתיים, שאף אחד לא שיפר המצב.עשיתי פיזיותרפיה - אולטראסאונד מקומי - 13 טיפולים, גם הם לא עזרו. לבסוף, החליט הרופא לתת לי 2 זריקות מקומיות וטען שיעבירו לי את הדלקת באופן סופי. גם הן לא שינו הרבה.לאחר חודשיים מהזריקות, הרופא שולח אותי שוב לפיזיותרפיה וליטול נקסין. האם יש לך הצעה נוספת מה עליי לעשות? אני מיואשת. לדעתי מיותר לעשות שוב פיזיותרפיה.אודה על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

אינני בטוח שאני מפרש את דברייך נכון. הרגשתי היא שאין לךבעיה במפרק הירך אלא בסמוך לו ומה שיש לך הנו מה שנקרא בורסיטיס או טנדיניטיס טרוכנטרית. תקני אותי אם אני טועה. במקרה שאיני טועה הטיפול כולל צרוף של כמה דברים א. מנוחה . ב. אפליקציות מקוימות של קרח. ג. תרגילי מתיחה . אם זה לאו עוזר וזריקות גם הן לא יש טיפול שנקרא גלי הלם חוץ גופיים.

10/08/2002 | 00:36 | מאת: ר.י

ד"ר שלום, ראשית, תודה על ההתייחסות. האורטופד אכן קרא לזה - בורסיטיס טרוכנטרית, רגישות מעל הטרוכנטר הגדול מימין.(הזריקות היו של דיפרוספן ולא עזרו. לא אושרה לי פיזיותרפיה נוספת השנה, כך שזה ירד מהפרק. הרופא נתן לי שוב ויוקס - 25 מ"ג וצילום אגן ופרק ירך אקסיאלי. מנוחה לא מציאותית כי יש לי תינוקת. מה הכוונה באפליקציות מקוימות של קרח? ואלו תרגילי מתיחה? האם טיפול בגלי הלם כואבת? האם ישנו סיכון בכך? היכן ניתן לברר לגבי טיפול זה?

מנהל פורום אורתופדיה