תיקון בלאי בסחוס הברך

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

26/03/2002 | 03:20 | מאת: ששון

שמתי לב לאחרונה שאני שומע "קליקים" בברך כאשר אני עובר ממצב שפיפה לעמידה. ברורה לי היטב הסיבה ל"קליקים" : לפני זמן לא רב, עשיתי הליכה מאומצת וארוכה מאוד, שגרמה לי לדלקת בשתי הברכיים למשך כמה חודשים, ושלאחריה הבחנתי בסימפטומים הנ"ל. ההשערה שלי היא שהסחוס בברך נשחק כתוצאה מהדלקת. (האורתופד לא זיהה שום דבר חריג בצילום הרנטגן שביצע לברך, אך אמר לי שייתכן שנגרם נזק לברך שכן היא מורכבת מאוד ולא ניתן לראות הכל בצילום רנטגן) - (האם יש בדיקות נוספות שיש באפשרותן למדוד את הנזק ?) השאלה שנשאלת היא: האם ניתן לרפות את הסחוס שנשחק ולמנוע את ה"קליקים" בברך ? בחיפוש שלי אחר מידע באינטרנט עליתי על תרופה שנקראת (Max Strength G/C (180 בקישור הבא: http://www.feel21.com/cgi-bin/feel21/1303180.html שעשויה מ "Glucosamine & Chondroitin " ושהוכחה במחקרים מדעיים כתרופה שמתקנת את הבלאי בסחוס. שאלתי היא: האם התרופה הנ"ל מומלצת, האם יש תרופות אחרות, והאם התרופה הזאת יעילה במקרה שלי. כמו-כן - האם עלי לבצע בדיקות נוספות ? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקה גופנית טובה תיתן מושג די ברור על מצב הברך. קשה להדגים שחיקת סחוס בשלביה הראשונים אלא בארתרוסקופיה. הבדיקה הרגישה ביותר לעניין זה להוציא ארתרוסקופיה היא בדיקת מ.ר.י אך היא אינה ממש חשובה שכן כפי שאמרתי בדיקה גופנית טובה נותנת את המידע הדרוש. תוספי המזון גלוקוזאמין סולפט וכונדרואיטין סולפט נכנסו "חזק" לשוק בשנים האחרונות משהתגלה כי שימוש בהם מעקב את התהליך הנווני של הסחוס ואף מביא הקלה לכאב. בשוק הישראלי נמצאים מוצרים מספר המכילים חומרים אלו. יש הבדלים מסויימים באופן יצור החומרים והרכבם הכימי.

26/03/2002 | 19:57 | מאת: ששון

האם שימוש בתרופות אלה הוא ללא הגבלת זמן? או לתקופה מוגבלת - רק כדי לתקן את הנזק שנגרם כתוצאה מהדלקת ? בהנחה שנגרם איזשהו נזק לסחוס - האם הנזק הוא הפיך ? האם התרופות בעצמן מסוגלות לרפא באופן תמידי וחד פעמי את הסחוס ?או שהן רק מקלות על הסימפטומים ? (בבדיקה ידנית של אורתופד לא התגלו סימנים מיוחדים של פגיעה כלשהי... ) והאם מומלץ להשתמש בתרופה גם ללא איבחון בדוק (כמו MRI או ארתרוסקופיה) ?

מנהל פורום אורתופדיה