כאבי גב תחתון
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר בן 30, פעיל 3-4 פעמים בשבוע בחד"כ, עובד עם עומסים גבוהים בתרגילים מורכבים (דדליפט, סקווט). בשבועיים אחרונים כאבים בינוניים בגב תחתון - רק בכיפוף. ז"א, כאשר אני "קד קידה" (רגליים ישרות, פלג גוף עליון מתכופף קדימה) מתחיל להרגיש כאב בגב התחתון. כאשר אני עובד בחד"כ (גם דדליפט וסקווט) - אין כאבים ואין החמרה. אני מניח שזה שרירים - אך רוצה לדעת מה הסיכוי שזה משהו רציני יותר כגון פריצת דיסק. תודה!
כאב גב הנובע מסיבות לא לגמרי ידועות , מהווה בעיה למטפלים בתחומי הטיפול השונים. האבחנה המדויקת מזרזת את הפתרון אך לפי עבודות מחקר רבות שנעשו - קשה לאבחן את מקור הכאב. מכאן די ברור שדרך הטיפול באי אבחנת הגורם לכאב, תהיה תלויה בדרך הטיפול של המטפל. כאן נעוצה עיקר הבעיה: ייתכן שהסיבה שכל הטיפולים קצת עובדים, היא כי בכולם נותנים לנו דבר שאנו זקוקים לו מייד, אנחנו רוצים להיפטר מהכאב בכל מחיר. ומכאן למסקנה הגיונית: תהיה אתה המטפל של עצמך כי רק אתה מכיר את גופך ומודע למצבך 24/7/365 כלומר כל הזמן. מטפל, שזמנו קצוב כי המטופל הבא מחכה בקוצר רוח, יראה אותך , ישמע ממך ויאבחן על פי מה שתגיד לו. כאן נמצא הפתרון לשאלת האבחנה: אתה נתת בידי המטפל את ההחלטה כיצד לטפל. המסקנה: הפעל את שיקול הדעת הבריא שלך ותטפל בעצמך בכאב! ההיגיון הבריא אומר שבעת כאב גב אני צריך לשחרר את הלחץ בין החוליות ושחרור השרירים על ידי מתיחה . כל זה עושה ביעילות ובמהירות גב BACK המיוצר על ידי חברת Teeter Hang Ups האמריקאית והחשוב ביותר : הפתרון לכאב מצוי אצלך, אתה יכול לטפל בו ללא תלות חיצונית. השימוש בשיטת היפוך (גב BACK) הוא החזרת האחריות למצבך הבריאותי אליך.
פריצת דיסק -סבירות נמוכה. אבל עליך לדעת שב 30% מבני גילך שלא כואב להם הגב מוצאים במר"י ממצא הנראה כמו פריצת דיסק