כאבי גב תחתון

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

19/02/2014 | 16:01 | מאת: אמיר

שלום ד"ר בן 30, פעיל 3-4 פעמים בשבוע בחד"כ, עובד עם עומסים גבוהים בתרגילים מורכבים (דדליפט, סקווט). בשבועיים אחרונים כאבים בינוניים בגב תחתון - רק בכיפוף. ז"א, כאשר אני "קד קידה" (רגליים ישרות, פלג גוף עליון מתכופף קדימה) מתחיל להרגיש כאב בגב התחתון. כאשר אני עובד בחד"כ (גם דדליפט וסקווט) - אין כאבים ואין החמרה. אני מניח שזה שרירים - אך רוצה לדעת מה הסיכוי שזה משהו רציני יותר כגון פריצת דיסק. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
20/02/2014 | 13:48 | מאת: כירופרקט

כאב גב הנובע מסיבות לא לגמרי ידועות , מהווה בעיה למטפלים בתחומי הטיפול השונים. האבחנה המדויקת מזרזת את הפתרון אך לפי עבודות מחקר רבות שנעשו - קשה לאבחן את מקור הכאב. מכאן די ברור שדרך הטיפול באי אבחנת הגורם לכאב, תהיה תלויה בדרך הטיפול של המטפל. כאן נעוצה עיקר הבעיה: ייתכן שהסיבה שכל הטיפולים קצת עובדים, היא כי בכולם נותנים לנו דבר שאנו זקוקים לו מייד, אנחנו רוצים להיפטר מהכאב בכל מחיר. ומכאן למסקנה הגיונית: תהיה אתה המטפל של עצמך כי רק אתה מכיר את גופך ומודע למצבך 24/7/365 כלומר כל הזמן. מטפל, שזמנו קצוב כי המטופל הבא מחכה בקוצר רוח, יראה אותך , ישמע ממך ויאבחן על פי מה שתגיד לו. כאן נמצא הפתרון לשאלת האבחנה: אתה נתת בידי המטפל את ההחלטה כיצד לטפל. המסקנה: הפעל את שיקול הדעת הבריא שלך ותטפל בעצמך בכאב! ההיגיון הבריא אומר שבעת כאב גב אני צריך לשחרר את הלחץ בין החוליות ושחרור השרירים על ידי מתיחה . כל זה עושה ביעילות ובמהירות גב BACK המיוצר על ידי חברת Teeter Hang Ups האמריקאית והחשוב ביותר : הפתרון לכאב מצוי אצלך, אתה יכול לטפל בו ללא תלות חיצונית. השימוש בשיטת היפוך (גב BACK) הוא החזרת האחריות למצבך הבריאותי אליך.

21/02/2014 | 18:06 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

פריצת דיסק -סבירות נמוכה. אבל עליך לדעת שב 30% מבני גילך שלא כואב להם הגב מוצאים במר"י ממצא הנראה כמו פריצת דיסק

מנהל פורום אורתופדיה