כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגל שמאל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

05/11/2012 | 15:46 | מאת: משה

שלום, מזה 3 חודשים אני סובל מכאבים בגב התחתון השמאלי ובאזור הישבן שמקרינים לרגל שמאל. האורטופד שקופת החולים הפנתה אותי אליו טוען שמדובר במתיחה שרירים. אני לא רופא אבל לדעתי מתיחה אמורה להשתחרר לאחר כמה ימים. הכאבים הם בעיקר כאשר אני עומד ללא תנועה וגם בהליכה ממושכת וגם שאני משתעל או צוחק במיוחד באזור של הרגליים שהרבה פעמיים אני מרגיש שהם נרדמות. האורטופד הפנה אותי לפיזותרפיה שם נאמר לי לעשות תרגילים שעוזרים לי רק באופן זמני. ובפגישה השנייה שלי איתו לאחר שהתעקשתי נתן לי הפנייה לסי טי גב שהתור אליו רק בעוד שבוע. הכאבים משפיעים על אורח החיים היום יומי שלי שכן אני לא יכול לעשות שום ספורט או להרים דברים כבדים ואני בן 25 ומרגיש כמו בן 80. ממה הדבר יכול לנבוע ומה יכול להיות הטיפול ? תודה רבה והמשך יום נעים!

לקריאה נוספת והעמקה
07/11/2012 | 08:31 | מאת: ד"ר זכאי

כח הכובד הוא הסיבה העיקרית לכאב גב ובנוסף, כאבי גב יהיו קשורים בדרך כלל לתפקוד לא תקין בחיי היומיום שלנו. במקרים מסוימים הרמת חפצים כבדים או עבודה ממושכת במצב של גב קמור, כמו עובדי מחשב,גננות המרימות ילד, או רכיבה על אופניים ואופנוע, נהגי מוניות ורכב כבד היושבים שעות רבות, יכולים לגרום לכאב גב עליון או כאב גב תחתון ואפילו לשינויים במבנה עמוד השדרה (בלט או פריצת דיסק). לכן חשוב מאוד להקפיד על יציבה זקופה ככל האפשר ולחזק את שרירי הבטן והגב כדי לתמוך באזור זה באופן מרבי. הטוב ביותר למניעת כאבי גב , פריצת דיסק או בלט דיסק לפני כאב גב ובמיוחד אחר הופעתו , הוא מכשיר שנקרא: גב BACK שמשחרר את הלחץ בין חוליות הגב כאשר השיטה נקראת inversion table .

08/11/2012 | 14:36 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

אכן כאב גב תחתון המקרין לרגל מקורו אינו בהתכווצות שרירים. אם ההקרנה היא לצד חיצוני של הירך או אחורי הירך מעל לברך מדובר בבעיה הקשורה למפרקים האחוריים שבין החוליות או למפרקי SI . אם הקרינה היא אל מתחת לברך מדובר בפגיעה בשרשי עצבים שהסיבה השכיחה יותר לכך היא פריצת דיסקוס

09/11/2012 | 09:24 | מאת: פיזיקאי וכירופרקט

מנהל פורום אורתופדיה