פענוח MRI ברך
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר אסא שלום. אני בן 32. לאחרונה הופנתי לבדיקת MRI ברך עקב כאבים בברך ולאחר סדרת טיפולי פיזוטרפיה עקב חשד לקרע במיניסקוס. לאחר בדיקת MRI התקבלה התשובה הבאה: "מודגמת בצקת לשדית בהיקף האספקט האחורי של הקונדיל הפורמלי הלטרלי - ייתכן קונטוזיה לשדית שרידנית. הרצועות הצולבות והרצועות הקולטרליות תקינות מודגמים אותות חריגים במרקם גיד הפופליטאוס באיזור אחיזתו הפמורלית. חשד לקרע חלקי אינטרסטיציאלי של הגיד. מודגם אות חריג הוריזונטלי בהיקף הקרן האחורית של המניסקוק המדיאלי אשר אינו מערב את המשטחים הפירקיים כך שאינו מוגדר כקרע. המיניסקוק הלטרלי תקין. מודגמים שינויים טנדינופטיים מינילמילים במנגנון המיישר סחוס הפיקה שמור. הודגם נוזל תוף פירקי בכמות קטנה , ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית." אשמח לתרגום לעברית אני סקרן והתור לאורטופד הוא רק לעוד שבועיים. בתודה מראש
העובדה הבולטת היא שאין ממצא ברור שאפשר להצביע עליו כסיבת הכאב.