בבקשה עזרה בקריאת תוצאות CT
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בעקבות כאבי גב , כאבי רגליים וכתף נשלחתי לצילום CT אודה אם תוכל להסביר לי את הממצאים עד התור לרופא : L2-L3 בלט מינימלי דיסק, לחץ קל על מוצא שורשים L3-L4 הצרות קלה של המרווחה בלט קל של דיסק לחץ קל על מוצא השורשים L4-L5 הצרות המרווח היפרטרופיה קלה של הפאצטות בלט דיסק לאחור עם לחץ על השק ומוצא השורשים L5-S1 הצרות המרווח בלט דיסק עם לחץ על מוצא השורשים C3-C4 בלט גרמי מינימלי לשמאל לחץ קל על מוצא השורשים C4-C5 בלט גרמי קל לצדדים לחץ קל על מוצא השורשים תודה מראש
הממצאים כולם ניתנים לסיכום בשש מילים: מחלה ניוונית של הדיסקות הבין חוליתיות. המחלה הזאת היא שכיחעה ביותר למעשה כל אח'ד מאיתנו סוחב בגבו ובצוארו כמה ממאפייני המחלה. המחלה היא ניוונית כלומר תוצאת שינויים המתחוללים לאורך השנים. גורם הסיכון העיקרי למחלה הנו גנטי .יש גורמי סיכון נוספים כמו עודף משקל, עישון וגורמים התלויים באורח החיים ובתנאי עבודה . בהרבה מאד מקרים אין המחלה מלווה במחושים אלא לעיתים יש שיותר ויש שפחות. במיקרים נדירים יחסית מלווה המחלה בכאב קשה ובהגבלת טווח תנועת הגוו והצואר ו/או הפרעות עיצביות .