קרע בגיד

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

10/08/2003 | 22:51 | מאת: נירה

שלום וברכה! לפני כחצי שנה במהלך טיול נגרמה לי חבלה ברגל. בתחילה טענו שזהו נקע, אח"כ הסתבר שהיו שם מספר "שברי ניתוק" וקרע בטיביאליס אחורי. לאחרונה ביצעתי בדיקת MRI שם נאמר לי- טנוסינוביטיס של גיד הטיביאליס האחורי. נזק גרמי באיזור המלאוס המדיאלי. ישנם עוד ממצאים, זה הסיכום. האורטופד אמר לי שכדאי לשקול ניתוח להוריד את ההתעבות של הגיד לראות אולי יש עוד קטע הדורש תיקון. אינני מעוניינת בניתוח! כרגע, אני עדיין מוגבלת בהליכה, קצת צולעת, לא יכולה ללכת מהר ולא יכולה לרדת במדרגות בצורה ישרה רק "על הצד". בהמלצת הרופא התקינו לי מדרסים, אני מקבלת טיפול פיזוטרפי. [פעם בשבוע וזה מעט, אינני רואה התקדמות כבר יותר מחודש] אני מאוד מעוניינת לשמוע מנסיון הרופא הממוחה מה כדאי לעשות. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

1. מדרסים חשוב שיעשו על פי מודל של כף הרגל שנעשה על ידי חבישתה בתחבושת גבס כשהרגל תלויה באויר. 2. לעיתים יש גם להגביה צד אחד של הנעל

13/08/2003 | 16:38 | מאת: נירה

שלום וברכה! בהמשך לשאלתי, האם אפשר לקבל הסבר על הממצאים שנראו בבדיקה? האם המדרסים עשויים לפתור את הבעיה? כמה זמן עלולה להמשך המגבלה בטווח התנועה של הרגל? מה לגבי הכאבים? זה אמור להשתפר? תודה.

מנהל פורום אורתופדיה