מתיחת גיד

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

22/05/2003 | 00:12 | מאת: יעל

יש לי כמה שאלות: 1. ביום שלישי בלילה נפלתי ועיקמתי את כף הרגל, ומאז אני סובלת מכאבים חזקים ממש. הרגל (לא בקרסול אלא "באמצע" בין האצבעות לקרסול) התנפחה נורא (הרגל הייתה נפוחה כך שהקרסול "טבע" בנפיחות). היום בבוקר הלכתי לאורתופד שאמר לי בהתחלה שזה ממש נראה לו שבר, הפנה אותי לצילום, ואח"כ אמר שאין כלום אלא נמתח גיד (ושטף דם פנימי), והביא לי כדורים משככי כאבים (אלגוליזין) ומשחה (פלדן ג'ל). למרות שלא דרכתי על הרגל במשך היום הרגל התנפחה עוד יותר והכאבים היו בלתי נסבלים, כך שבערב הלכתי לאורתופד אחר, ששמע את הסיפור, אך לפני שראה את הצילום אמר שלא יכול להיות שהרופא האחר אמר שאין לי כלום כי זה שבר ודאי, ואז הוא הביט בצילום והסכים שאין כלום..... אז דבר ראשון, זה ממש מופרך להאמין שהצילום אולי לא יצא מדויק...? יש סיכוי כלשהוא שיש טעות בצילום? 2. הרופא אמר לי לעסות את המקום עם המשחה (פלדן ג'ל), אבל כשאני רק מנסה לגעת ברגל הכאבים נוראיים, האם עיסוי לא יכול להחמיר את המצב?? 3. הרופא השני חבש לי את הרגל בתחבושת אלסטית - האם מותר (וצריך) לישון איתה בלילה? התחבושת גורמת לי לכאבים באיזור אצבעות הרגליים (שהאדימו מאוד), האם צריך לשחרר קצת את התחבושת? תודה מראש, הסובלת מכאבים...

לקריאה נוספת והעמקה

,קוררה לא אחת שצילום ררנטגןיוצא לקוי מבחינה טכנית אושכוון הצילום הוא כזה שהוא מסתייר שבר שמתגלה רק מאורח יותר. עם זאת עליך להבין שלאא צריך שיהיהשבר בכדי שכף הרגל תכאב ותתנפח. נקע טוב יעשה אתהעבודה ללא קושי. אשר לחבישה אלסטית זה דבר נכון לעשותו. כדאי שתזכרי לקח לעתיד והוא לקח הקרח. ב 24 שעות הראשונות קרח מונע נפיחות . אם החבישה לוחצת מידי כדאי לשחררה מעט. משחות כמו פלדן ג'ל לא נועדו לעיסוי אלא למשיחה בלבד. עיסוי זה רעיון גרוע אלא אם כן את נהנית מן הכאב.

22/05/2003 | 20:56 | מאת: יעל

בינתיים, במשך היום לא שמתי תחבושת אלסטית (כי היא הציקה לי מאוד וממילא כל היום לא הזזתי את הרגל), אבל לעת ערב הרגל נהייתה ממש אדומה (או יותר קרוב לסגולה...) יש לזה משמעות?

מנהל פורום אורתופדיה