בעיות ברכיים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

15/02/2003 | 15:06 | מאת: מייל סובל...

שלום , אני סובל מבעיית ברכיים, באחד מסיכומי המחלה שלי מויעה המושג CMP מעבר לכך כרגע אני משרת בבסיס בדרום הארץ ולמרות העובדה שאני עוסק בעבודה משרדית אני סובל רבות. ישיבה ממושכת או עמידה ארוכה מידי גורמים לי לכאבים חריפים. משום מה ברופאים המטפלים בי טוענים שאינם מוצאים מה פשר הבעיה...! עברתי בדיקות למכביר כל הרופאים טוענים כי קיימת בעייה אך עם זאת לא יודעים להגדיר מה הבעיה או טיפול בה. ההגיון הבריא ( שאני מקווה מאד שכזה שלי) אומר לי כי לא ייתכן שאני אמשיך לסבול בצורה שכזו אך כל הרופאים מסביב אינם מספקים לי את הפתרון שאיתו אוכל לחיות ברמת חיים סבירה...! אודה לכל עיצה שהיא בהקדם. החייל המיואש.

לקריאה נוספת והעמקה

יש פער גדול בין העובדה שמחלתך לא אובחנה ותאור הסבל שלך. מחלות ברכים הגורמות לפגיעה תפקודית משמעותית אינן מהוות בעיה אבחנתית . רק מחלות בשלב מוקדם שלהן או שחומרתן קלה אינן מאובחנות מיד . על רקע פער זה צמח התסכול שלך שכן הדעת נותנת שאם לא מוצאים אצלך שום דבר בבדיקות (שאני מבין שנעשו ) הרי שקרוב לודאי שאין לך שום דבר או לפחות אין לך מחלה משמעותית . הקושי כאן הוא שלעיתים אין מתאם בין מידת הסבל ומידת הנזק האמיתי. הפתרון במקרים כאלו נמצא לא באיבחון וטיפול במחלהאלא בחיפוש דרכים שיעזרו לך להתמודד עם הכאב.

13/11/2003 | 19:09 | מאת: שגיא

בניתוח ארטרוסקופיה שעברתי נמצא מיניקוס מידיאלי קרוע וקרע בcmp . שאלתי האם כל זה נובע מתאונת ספורט שעברתי או שיש פה תהליכים ובעיות מצטברות. ברור לי איך נוצר קרע במניסקוס אבל לא ברור לי איך נוצר קרע בcmp . חייב לציין שאני חודשיים וחצי לאחר הניתוח ועדיין כאבים בברך. בתנועה ובעומסים.

מנהל פורום אורתופדיה