קרע במיניסקוס לטרלי עם ציסטה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

30/07/2019 | 16:53 | מאת: מישהו

צהריים טובים, אני בן 29 לפני כשנה עברתי פציעה קלה בעת משחק כדורגל (חשבתי שזה משהו קל והמשכתי לשחק) אחרי שעשיתי אולטרהסאונד ו MRI יצא שיש לי קרע במיניסקוס הלטרלי להלן התוצאות: תוצאות סריקה בתהודה מגנטית של ברך שמאל: הבדיקה בוצעה בטכניקת TSE בשקלול PD, T2, T1 במישור סאגיטלי, אקסיאלי וקורונלי. משטחים ארטיקולרים הודגמו ללא עדות לשבר או נזק אוסטאוכונדרלי. סחוסים ארטיקולרים בשלושה מדורים הודגמו שמורים. רצועות צולבות המשכיות. מניסקוס לטרלי הודגם עם אות בלתי אחיד בקרן אחורית. הודגמה ציסטה קדמית לקרן הקדמית של הלטרל מניסקוס קוטרה כ- 1 ס"מ. ציסטה מחוברת לאזור אחיזה של הרצועה בין מניסקים הרוחבית. המניסקוס הודגם עם קרע בצורת FLAP במעבר של הקרן הקדמית לגוף. מניסקוס מדיאלי הודגם שומר על גודל וצורתו. גידים מנגנון היישור הודגמו המשכיים. בצקת קלה של גיד פטלרי באזור אחיזה לפטלה. המפרק בין פיבולה וטיביה שמור. ציסטה מזערית על שם בייקר ללא סימני דליפה. נוזל בברך בכמות קטנה. בסיכום: מניסקוס לטרלי בצורה דיסקואידית עם קרע בצורת FLAP במעבר הקרן הקדמית לגוף עם היווצרות של ציסטה מניסקאלית באספקט הקדמי. השאר כמתואר. רצועות צדדיות הודגמו שמורות. הפנו אותי לניתוח בעוד כחודשיים והרופא אמר או שיוציאו את החתיכה הקרועה ( ואז תהליך ההחלמה יהיה יותר מהיר) או שיתפרו ואז זה תהליך שלוקח זמן...... במשך שנה אני מחזק את הברך בחדר כושר ובפיזיותרפיה ואני מקפל את הברך באופן מלא וגם בצורה ישרה ללא כאבים אך יש לי כאבים רק בזמן שהייה ממושכת על הברך (וגם אז הכאבים הם לזמן קצר).... רציתי לדעת אם ישנה אופציה לא לעבור את הניתוח או שעדיף לי כן בכל זאת....והאם לדעתך יוציאו את החתיכה או יתפרו....כי החזרה לשגרה קצת מדאיגה אותי

לקריאה נוספת והעמקה

הסיבה לניתוח אינה הממצא הדימותי אלא הסבל שלך . אם אינך סובל אין צורך בניתוח. אשר למה יעשה בניתוח לא נראה לי שיש מצב לתפירה .

31/07/2019 | 16:48 | מאת: מישהו

אני סובל בתנועות צדדיות של הברך או למשל אם אני קם מהרצפה ויש קצת עומס על הברך..... אבל גם זה כאב בקטנה. אז לדעתך יוציאו את החתיכה השבורה? (הבנתי שהיום מוציאים רק את החתיכה השבורה משייפים את המיניסקוס וכו ולא את כל המיניסקוס)

06/08/2019 | 15:57 | מאת: ?

?

מנהל פורום אורתופדיה