קרע ברצועה צולבת+קרע מיניסקוס

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

27/11/2002 | 09:55 | מאת: מירב

שלום רב, שמי מירב ואני עברתי ת.דרכים בחודש אפריל. הקטנוע נפל לי על הברך הימנית על הצד. הברך התנפחה מאוד והיה ריכוז גדול של דימום מאז יש לי כאבים שהחמירו בחודשיים האחרונים והבעיה שלי התעייפות אחרי הליכה מועטה, קושי בעליית מדרגות והרגל עדיין נוטה לצד הייתי אצל רופא שאיבחן ע"פ בדיקה שיש קרע ברצועה צולבת קדמית +קרע במיניסקוס. והמליץ על ניתוח ארתסקופיה . אשמח מאוד אם תוכל לומר לי את דעתך מאחר ואני די חוששת מהניתוח . תודה רבה מראש.(אשמח לתשובה מהירה מאחר והניתוח שבוע הבא)

לקריאה נוספת והעמקה
27/11/2002 | 22:21 | מאת: דיויד

יתכן מאד ומדובר בקרע ברצועה אולם התלונה האופיינית הינה יותר של מעידה או חשש ממעידה. אם את קורסת על הצד יתכן ויש קרע ברצועה הצידית ולא הצולבת. בשלב ראשון עליך לבצע פיזיוטראפיה ולשקול ביצוע צלומים ואולי מיפוי SPECT או MRI לברכיים. אם ללא שיפור יש מקום לשקול ארטרוסקופיה.

ארתרוסקופיה היא פעולה בה מסתכלים בתוך המפרק. לעיתים קרובות זה כל מה שעושים לצורך איבחון. במקרים אחרים עושים פעולות נוספות כמו כריתת מניסקוס או תפירת מניסקוס או שחזור של קישורים ( רצועות ) וכו'. אפשר כמובן להסתכל ועל סמך הממצאים להמשיך בניתוח . לא ברור לי במקרה שלך מה מטרת הארתרוסקופיה. מכיוון שחובתו של המנתח להסביר לך בדיוק על מה מדובר ומה החלופות האפשריות תעשי בחוכמה אם תשאלי אותו שהרי הוא בדק אותך ומכיר את מצב ברכך הרבה יותר טוב ממני.

מנהל פורום אורתופדיה