מתיחת רצועה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

11/11/2002 | 20:19 | מאת: זיו

שלום לכם, אני מקווה שאני פונה לפורום הנכון. לפני כשבוע עיקמתי את כף רגל שמאל במהלך משחק כדורסל, בצורה כזאת שכף הרגל פנתה ימינה. בתחילה לא הרגשתי כאבים ולאחר מספר שעות חשתי בכאבים חזקים יותר וצד שמאל של כף הרגל התנפח, באיזור הקרסול התחתון. כעבור יום הנפיחות ירדה מעט ופניתי לרופא. לאחר צילום לא אובחן שבר והרופא במרפאה האיזורית חשד שמדובר במתיחה או בקרע חלקי של רצועה כלשהי. הוא המליץ לי על "מקבע" לרגל בשם AIRCAST למשך של כ- 3 שבועות ולאחר תקופה זו לחזור אליו לביקורת. מאותו ביקור אצל הרופא לא חל שום שיפור במצב הרגל משום בחינה. הניפחות לא הוסיפה לרדת והכאבים לא חדלו. השאלה היא האם יש מקום לדאגה שכן מדובר בפגיעה אחרת ולא מתיחת רצועה? האם יש צורך להמתין עוד מעט זמן והשיפור יגיע? יש לציין שאותו "מקבע" אכן עוזר ושומר על יציבות כף הרגל מעיקום חוזר, אך חוץ מכך המצב נשאר כשהיה כעבור יממה או שתיים לאחר האירוע. לתגובתכם אודה, זיו

לקריאה נוספת והעמקה

מהלך הריפוי של נקע בקרסול לוקח לעיתים 812 שבועות.בתקופה זאתלא די להשתמש במקבע אלא יש גם להרבות בתרגול לשם שיפור טווח התנועה וכן לעשות מה שנקרא אימון פרופריוצפטיבי. לשם כך יש צורך בהדרכת פיסיותרפיסט.

12/11/2002 | 21:28 | מאת: זיו

אך אין צורך להרשות לרגל לנוח? כרגע ישנן פעולות עם הרגל שהן די קשות וכואבות עד בלתי אפשריות. 812 שבועות?? זה הרבה שנים לא...?

מנהל פורום אורתופדיה