אנורקסיה או דיכאון?

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

07/09/2002 | 22:44 | מאת: אני

שלום! רציתי לדעת מה ההבדל בין ההפרעה שמוגדרת כאנורקסיה נרווזה לבין אנורקסיה שנגרמת עקב דיכאון? איך מזהים מה עומד מאחורי הסימפטומים שנראים זהים כלפי חוץ? האם ישנם גורמים נפשיים אחרים שיכולים להוביל לתסמונת אנורקסיה שאינם ה"הפרעה עצמה"? ועוד שאלה בקשר לבולימיה - הבנתי שהרבה פעמים הסימפטום הבולימי מלווה בדיכאון. מה קודם למה? הדיכאון או הבולימיה? האם הבחנות אלו משנות משהו מבחינת האבחון וההשלכות הפסיכולוגיות של הפרעות האכילה?

לקריאה נוספת והעמקה
07/09/2002 | 23:35 | מאת: גם אני

אני לא יודעת אם תשובתי תענב לך במדויק אבל רציתי לשתף שגם אני סבלתי וסובלת מהפרעות אכילה והיום אחרי אישפוז ובמשקל תקין עדיין מתקשה לאכול נורמלי ועדיין נלחמת בדיכאון שלא ישתלט עליי. אני לא מוכנה לקבל תרופות ורציתי לומר לך רק שאני לא חושבת שזה חשוב מה בא קודם הביצה או התרנגולת הדיכאון או הפרעת האכילה בכל מקרה יש אנשים שמתעסקים בתחום וחשוב להיוועץ בהם, למרות שלדעתי גם הם לא מאבחנים מה נבע ממה, אלא מנסים לבחון את הבעייה שיותר מפריעה עכשיוץ אני מאמינה שאצל חלק מהחולים הגורם הוא הדיכאון ואצל חלק הגורם הוא הפרעת האכילה ואם גם כך שניהם קיימים הרי סיבה כפולה לגשת לטיפול ומהר. טין לתאר את איכות החיים שלאחר ההחלמה הקשה!!! בהצלחה!

08/09/2002 | 23:20 | מאת: tom

i left a question in this subject a week ago and i also got this maariv lanoar edvice go to treatment what i think is that i had made a big mess in my body and i feel like there is no way back i don't think i would ever be able to eat normal because my stomac is already small ?so i think ok lets leave it like that i mean im steel alive right but i also want to know in your expirience is there any specific food i can eat that is important specialy to this situation? thanks

שואלת יקרה, ראשית מאוד כדאי וחשוב לפנות למרפאה להפרעות אכילה ולעבור איבחון טוב. זה תמיד הצעד הראשון לפתרון הבעיה. אני סמוכה למרפאה הצמודה לרמב"ם ולכן אתן את פרטיה והם תמיד יוכלו להפנות אותך למקום יותר נוח עבורך, אם זה רחוק גיאוגרפית. הטלפון הוא 8543031-04 ויש לבקש את דליה. באשר לעניין עצמו, כמו שהתייחסו יפה פונים אחרים, לפעמים אנורקסיה נובעת באמת מדכאון בלבד, אבל אנורקסיות רבות סובלות גם הן מדיכאון ומטופלות בנוגדי דכאון, כך שרצוי להיכנס למסגרת תומכת טובה ללא קשר למקור הבעיה ולהיעזר באנשי המקצוע. בהצלחה ושנה טובה, מאושרת ובריאה!

מנהלי פורום תזונה קלינית