ENSURE + ודומיו

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

29/08/2002 | 13:56 | מאת: א.

אימי אשר סובלת ממחלת ריאות כרונית, לקחה עד עתה ENSURE + בכדי לעזור לה בשמירה על משקל...היא התחילה בחצי "קופסת שימורים" ליום והדיאטנית המליצה לעבור למלאה...כשהיא עשתה זאת היא חוותה מאין "התקף אסמתי" קשה לתאר זאת, אבל היה לה מאוד קשה לנשום ורק בעזרת החמצן שלה היא יכלה להירגע...כמובן שבכלל עם מחלת הריאות יש לה תמיד נשימה כבדה. לכן היא החליטה שהיא אלרגית לחומר והיא הפסיקה לצרוך אותו, התוצאה ירידה נוספת במשקל...אז הדיאטנית המליצה איזשהיא אבקה (שכחתי את שמה) ואמא שלי ניסתה רק 2 כפיות מאותה אבקה ואתה תוצאה בדיוק, ... הייתכן שיש במוצרים אלה חומרים שעלולים לגרום לתגובה אלרגית? עלי לציין כי זה לא קורה מייד אלה רק לאחר כמה שעות, במהלך היום בה השתמשה בזה. אני מניחה לציין שבין השאר היא גם מקבלת טיפול כימותרפי קל, ייתכן וזה גורם להרגשת יובש בפה...האם אתם חושבים שה- ENSURE פשוט מגיב ככה בגלל הטיפול...זה לא עשה לה כאלה בלגנים לפני הטיפול...האמת היא שזה דיי חידוש לאחרונה והיא כבר מטופלת 4 חודש בכימותרפיה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך! לפני שאענה על השאלה, חשוב לי להבין את כל הפרטים. כמה זמן אמך מטופלת בהעשרת מזון באנשור, ומתי באמת החלו התופעות, האם יש קשר לזמני הטיפול הכמוטרפי? האם לפני כן הצליחה לשתות אנשור? האם הטיפול הכמוטרפי גורם לה לבחילות, הקאות, או שלשולים? אם כן, ממתי? האם התקפי הנשימה מופיעים גם ללא קשר למזון, בזמנים אחרים של היום, בהקשרים אחרים? האם ידועה אלרגיה למזון מסויים אחר אצל אמך? כעקרון, האנשור והאבקה (שאני מנחשת שזה פורטה שייק) לא אמורים לגרום לתופעה כזו. בכל זאת ידוע לנו על חומר (אימולסיפייר) המצוי בשניהם שיכול לגרום לתופעות במערכת העיכול (אף כי זה מאוד נדיר). ניתן גם להניח שהטיפול הכימוטרפי יכול ליצור רגישות במערכת העיכול. אתם יכולים לנסות תכשיר העשרה אחר הנקרא נוטרן 1 או נוטרן 1.5 (שהוא כמו האנשור פלוס) אך אינו מכיל את אותו חומר. ייתכן ותהיה הטבה בתגובה. נועה

01/09/2002 | 10:29 | מאת: א.

שלום לך, נועה, להלן התשובות לשאלותיך. אימי התחילה על דעת עצמה לצרוך 1/2 קופסא של ENSURE + , בטעם שוקולד (כמו שוקו) בחורף 2002, היא מדללת את זה תמיד במים מינרלים. ואז היא הפסיקה...עד אשר היא התחילה טיפולים כימותרפיים. את הכימותרפיה היא התחילה במאי 2002, בד בבד התחילה לראות דיאטטנית במטעם קופ"ח כללית ושוב לצרוך ENSURE +. רק לאחרונה היא התחילה לקחת יותר מ- 1/2 קופסא. התופעה החלה לפני כשבועיים. אנו חושבים שזה קורה בסמיכות לטיפול הכימותרפי. היא כבר מטופלת 4 חודש בכימותרפיה. הטיפול הכימותרפי, פעם בשבוע מידי יום שלישי היא מקבלת אינפוזיה, לאחר 3 שבועות יש שבוע הפסקה. שמנו לב שיש לה התקפי נשימה בסמיכות ליום שלישי, לפעמים יום רביעי. זה כבר קרה פעמיים. וזה גם קורה בלי קשר כאשר לח מאוד בדירה...זה התחיל בעצם החודש, אוגוסט והרי המזג אוויר היה בלתי נסבל. אמא שלי לא מפעילה מזגן היא אומרת שזה לא עוזר, שזה רק מיבש אותה. היא מתלוננת על הרגשת יובש ודביקות בפה. היא חושבת שזה ה- ENSURE אבל האמת זה גם יכול להיות תופעת לואי של הכימותרפיה. כפי שאת רואה, היא כן הצליחה לפני זה לשתות ENSURE. לא, היא לא סובלת מבחילות, הקאות או שלשולים. היא רק סובלת מעייפות לאחר הטיפול. לא ידועה על אלרגיה למזון כל שהוא. אגב לחומר האחר שניסתה, האבקה, דומני שקוראים לזה סנדי שייק...כהסתכלתי במרכיבים יש לזה חומר מוזר עם שם שלא זיהיתי. אני מנסה לשכנע את אימא שלי שתיתן ל- ENSURE צאנס נוסף, ורק שלא תיקח את זה לאחר הטיפול...שתחכה יומיים. שלך, א.

מנהלי פורום תזונה קלינית