טיפול תזונתי ב"אנטי פוספוליפיד סינדרום"

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

26/08/2002 | 00:12 | מאת: שלווה (תזונאית)

האם קיים טיפול תזונתי ל"אנטי פוספוליפיד סינדרום" התומך בטיפול הרפואי הקונבנציונאלי ומונע את תופעות הלוואי שלו?

לקריאה נוספת והעמקה
26/08/2002 | 14:51 | מאת: דנה ויינר

שלווה שלום, תסמונת אנטיפוספוליפידים מאופינת בעליה בתדירות הווצרות קרישי דם בכלי הדם ( טרומבוזות ). כל כלי הדם מושפעים מן המחלה, ורידים ועורקים.אנו יודעים כי כתוצאה ממחלה זו קיימת נטיה מוגברת לטרומבוזות בורידי הרגליים וחסימת כלי דם גדולים העלולים להוביל לשבץ מוחי, וכמו כן לפגיעה באיברים נוספים כגון כליות ולב. המחלה הינה מחלה אוטואימונית כך שלהמנע ממנה אין אפשרות, זוהי מחלה בה הגוף תוקף איברים או חומר הנקרא פוספוליפיד. הטיפול התרופתי הוא לרוב טיפול בנוגדי קרישה, אספירין, הפרין, ורפרין, לפי החלטת הרופא. אנשים הסובלים ממחלה זו צריכים להוריד גורמי סיכון נוספים לטרומבוזות פרט למחלה עצמה. להפסיק לעשן, לשמור על משקל גוף תקין, לעסוק בפעילות גופנית. מעבר לכך יש לדאוג לאיזון לחץ דם במידה וגבוה, אם ישנה מחלה סוכרת, איזון סוכרים וכמובן מדידת רמת שומנים בדם, טריגליצרידים ובעיקר כולסטרול. אם אינך סובלת מאחת הבעיות לעיל, כל שעליך לעשות הוא לדאוג לאורח חיים בריא ופעיל, לשמור על תזונה נכונה ובריאה ולהקפיד על רמות שומנים בדם ובמזון. במידה ומתווספים גורמי הסיכון לעיל, לכל אחד הנחיה תזונתית משלו, כגון הגבלת מלח, הגבלת בכולסטרול ושומן רווי, הגבלה בסוכרים פשוטים, הפחתה באלכוהול ועוד. ההתאמה צריכה להיות אינדבדואלית להרגלי חייך, ועל כן מומלץ לפנות לתזונאית מוסמכת להרכבת תפריט למשקל תקין. בברכה, דנה

26/08/2002 | 21:37 | מאת: שלווה (תזונאית)

שלום דנה! תודה על תשובתך המפורטת. בתגובה להמלצתך שאפנה לתזונאית מוסמכת, אני בעצמי תזונאית מוסמכת אך לגבי הסינדרום הספציפי הזה הידע שלי היה דל ולכן ביקשתי ייעוץ/חוות דעת נוספת ואכן עזרת לי. אני עצמי לא סובלת מהסינדרום, אלא מתעניינת בדרכי טיפול עבור מטופלי. ושוב תודה על עזרתך בברכה, שלווה.

26/08/2002 | 21:46 | מאת: שלווה (תזונאית)

שלום דנה! תודה על תשובתך המפורטת. בתגובה להמלצתך שאפנה לתזונאית מוסמכת, אני בעצמי תזונאית מוסמכת אך לגבי הסינדרום הספציפי הזה הידע שלי היה דל ולכן ביקשתי ייעוץ/חוות דעת נוספת ואכן עזרת לי. אני עצמי לא סובלת מהסינדרום, ואיני סובלת מעודף משקל.הנני מתעניינת בדרכי טיפול בסינדרום זה והתבטאויותיו השונות בעבור מטופלי. ושוב תודה על עזרתך (רק חבל שהייתה בה נימה מתנשאת מעט. גם תזונאיות לא בקיאות בכל דבר. מה לעשות...) בברכה, שלווה.

מנהלי פורום תזונה קלינית