צמחונות

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

27/07/2002 | 01:36 | מאת: הדר

אני צמחונית הרבה שנים .אנשים שונים שאני פוגשת אומרים לי שאני עושה נזק לעצמי ולילדים שיהיו לי בעתיד. הם אומרים שילדים של צמחונים פחות חכמים מילדים אחרים . יש בכך אמת ?

לקריאה נוספת והעמקה

הדר שלום! מאגרים חשובים נבנים בגופנו אשר עיקר הדרך להשגתם היא תזונה המבוססת גם על בשר ודגים. בתקופת ההריון נוטריאנטים חשובים אלו מועברים אל העובר ממזונה של האם או (אם אינה אוכלת אותם בכמות/איכות מספקת) ממאגרי גופה. גם תקופת ההנקה מתאפיינת במעבר נוטריאנטים דומה מהאם לתינוק. אפשר בהחלט לתאר רוב החומרים אשר מקורם האיכותי והכמותי בחי ככאלה הקשורים בהתפתחות המוח והראייה. ראוי שבתקופות הריון והנקה (ואפילו ביניהן - לשם מילוי מאגרים) התזונה של האם תהיה מלאה יותר עם דגש על כמות ברזל נאותה וכן חומצות שומן מסוג אומגה 3 המצויות בדגים. צמחונית אדוקה שאינה מוכנה לוותר על עקרונות כאלו או אחרים בחייה, חובה שתשלים מרכיבים אלו בצורת תוספי מזון וזאת תוך התייעצות עם הרופא לגבי מינונים. נועה

03/11/2005 | 00:34 | מאת: מירב

שלום רב, אני בת 29 וצמחונית (מטעמים אידיולוגיים) מזה 15 שנה. הברזל שלי מעט נמוך, אך ויטמין B12 תקין (הפסקתי לפני כחצי שנה ליטול טבליות של הויטמין). חשוב לי לדעת, לפני שאכנס להריון, האם למען הבריאות שלי ושל העובר שלי, עליי לוותר על הצימחונות?מבחינתי, הבריאות קודמת לכל, אך חשוב לי לדעת אם יש ברירה אחרת. שאלה שנייה שמטרידה אותי: גובהי 163 סמ' ומשקלי 56 קג' מאז ומתמיד המשקל שלי העסיק אותי. לאחרונה, המצב החמיר, ואני עוסקת בזה באובססיביות. הבעיה העיקרית שאני אוכלת את המאכלים שאני אוהבת (שהם לא מהבריאים ביותר), אך בכמויות קטנות יש לך פתרון בשבילי? תודה רבה.

מנהלי פורום תזונה קלינית