ויטמינים

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

04/06/2002 | 10:07 | מאת: אבי

בני בן 3 ולא אכלן גדול . ברצוני לדעת איזה ויטמינים יש לילדים בגיל 3 ומה כדאי לתת לו על מנת לספק לו את כל הויטמינים הדרושים.

לקריאה נוספת והעמקה

אבי שלום! ויטמינים אינם תרופת פלא לילד שאינו אוכל טוב. קודם כל חסרים תזונתיים יכולים להיות לא רק של ויטמינים ומינרלים אלא גם של מרכיבים בסיסיים יותר כמו חלבון ושומן, ואותם תוסף ויטמינים לא ישלים. שנית, ידוע כי מי שאינו אוכל מספיק, גם אינו סופג ומנצל את הוטימינים הייטב. הניצול המקסימלי של מרכיבי המזון הללו הוא מהמזון עצמו. אם כבר בגיל 3 אתם מחפשים מוצא באמצעות תוספי מזון, בנכם לא ילמד כלום על תזונה טובה ונכונה אשר תשמור על בריאותו לאורך חייו. יש מקום להשקיע יותר בחינוך לאכילה מגוונת ונכונה. חשש מפני חוסרים ספציפיים כמו ברזל וסידן (לדוגמא), הוא מובן ואם הם אכן קיימים (רופא ילדים ו/או דיאטנית יוכלו לעשות אבחנה), בהחלט יש מקום לתת תוספות מתאימות. את הסוג והמינון רצוי לקבוע בייעוץ אישי. נועה

05/06/2002 | 16:29 | מאת: ערן

בעבר הרופא של ילדי ( בעקבות בדיקת דם ) נתן לו מירשם של ברזל ( בנוזל ) . רציתי לדעת גם אם מי כדאי להתייעץ לגבי תזונתו : לדוגמא : בבוקר הוא אוכל עוגת שוקולד בבית ולאחר מכן ארוחת בוקר וארוחת צהריים בגן ובערב ארוחה בבית ( חביתה , גבינה וכדומה ) .

מנהלי פורום תזונה קלינית