עודף משקל לאחר לידה

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

02/06/2002 | 09:53 | מאת: יעל

אני בת 34, ילדתי את בתי הבכורה לפני כ-8 חודשים. גובהי 1.65 מ'. בתחילת ההריון היה משקלי 60 ק"ג (שזה קצת יותר ממה ששקלתי בדרך כלל) ועליתי במהלך ההריון 12 ק"ג. מיד לאחר הלידה היה משקלי 65 ק"ג ומאז לא רק שלא ירדתי עוד, אלא לדעתי אף עליתי (לא נשקלתי מאז). אינני מניקה. כ-3 חודשים לאחר הלידה התחלתי בהתעמלות משולבת באירובי פעמיים בשבוע, אך לאחר 3 חודשים הפסקתי בגלל עניינים משפחתיים ולא חזרתי לעשות זאת. אציין כי לא הרגשתי ירידה במשקל במהלך התקופה שעשיתי התעמלות. מבחינת סדר היום, אני נמצאת בעבודה עד השעה 3 אחה"ת ואח"כ בבית עם בתי. בדרך כלל אני אוכלת סנדביץ בבוקר ולא אוכלת שום דבר נוסף עד שאני מגיעה הביתה בגלל לחץ זמנים בעבודה. שאלתי היא איך אני יכולה לרדת במשקל בהתחשב בסדר היום שלי? כמה קלוריות אני צריכה לאכול כדי לרזות? להערכתי אני צריכה להוריד לפחות 8 ק"ג כדי לחזור לבגדים מלפני ההריון, האם זה ריאלי? האם הליכה ברגל היא פעילות מספקת לעזרה בירידה במשקל (קשה לי לחזור לאירובי כי השעות לא מתאימות). בתודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
03/06/2002 | 12:40 | מאת: ליטל להב

שלום יעל כאשר רוצים לרדת במשקל פעילות גופנית צריכה לבוא בצמוד לתפריט מתאים ומאוזן. את מציינת כי ניסית להוריד במשקל ע"י התעמלות אירובית, וזה לא עזר. יכולות להיות לכך מספר סיבות כגון, אכילה לא נכונה, משך פעילות קצר מדי ולא מספק ועוד. כרגע את מציינת כי אינך מבצעת כל פעילות גופנית, ויש לי תחושה שגם מתפריט מאוזן את לא נהנית. סנדויץ אחד לאישה צעירה עובדת, עד אחה"צ אינו תזונה מתאימה. אני מניחה שאת מגיעה הביתה מאוד רעבה, ובמצב כזה קשה לשלוט באכילה, בעיקר עם ילדה קטנטנה בבית ואלפי עיסוקים. לצערי הרב אין לי חדשות טובות עבורך. את חייבת לאכול נכון, ואת חייבת לחזור להתעמלות, ולא נראה לי שלפחות מבחינת האוכל זו משימה קשה כל כך! קשה לי לומר לך אם 8 ק"ג היא מטרה ראלית עבורך, כי איני מכירה את עבר הדיאטות שלך ופרטים אחרים. על פניו נראה שכן, אם ישתנו ההרגלים שלך. יחד עם זאת אם תמשיכי בחוסר פעילות ואכילה מאוזנת, גם 8 ק"ג יהיו מטרה קשה מאוד להשגה. בברכה ליטל

09/09/2002 | 11:10 | מאת: bela

לדעתי את צריכה לאכול כי זה דבר חשוב כדאי לא להרוס לך את האורגניזם כי אם תהרסי את האורגניזם תגרמי לעצמך גם אנורקסיות כלומר חצי מקיאה וזה כבר אומר להרס האורזניזם, פשוט תשתדלי להחזיק את עצמך ולא להגזים באוכל כדאי לא להשמין עוד יותר חוץ מזה אחרי ההריון כולן משמינות אז את לא היחידה.

מנהלי פורום תזונה קלינית