תוספי מזון

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

15/05/2002 | 08:34 | מאת: zeev

אני שוקל 110 ק"ג ומצב בריאותי ירוד. סוכר 150 , ווריה גבוה - 59 , קריאטינין- 1.88 - גבוה. התחלתי לעשות דיאטה באמצעות תוספי מזון הכוללים ויטמינים ומינרלים ואחרי חודש ימים חלו מספר שינויים במצבי. עשיתי בדיקות דם מיד בתחילת הדיאטה וכעת חודש ימים אחר-כך. ירדתי 4 ק"ג במשקל, סוכר ירד ל95-, - ווריה ירד מתחת לנורמה ל- 35 , וקריאטינין ירד ל1.6 עדיין גבוה אך בירידה. השאלה שלי היא: מה גורם לשיפורים בבריאות, מעבר לירידה במשקל, ואם זה אכן מתוספי המזון, מדוע לא ממליצים לכל האזרחים להחליף את התרופות הרבות בתוספי מזון. אני חייב לציין שבמשך השנתיים האחרונות, השתמשתי ועדיין משתמש בכמות לא מבוטלת של כדורים לתיקון כזה או אחר, ולמרות זאת התוצאות שלי עולות מדי בדיקה. ממתין לתשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

זיו שלום! לא ציינת פרטים רבים אשר היו יכולים לסייע לי בהבנת מצבך: בן כמה אתה? האם אתה סובל ממחלות כלשהן? על פניו, על פי בדיקות הדם שלך נראה שכן אך האם אתה מאובחן? אתה מציין שאתה מקבל טיפול תרופתי, באיזה תרופות מדובר? אתה עושה דיאטה. איזו? מי המליץ עליה? איזה תוספים אתה לוקח ובאלו מינונים? מי המליץ עליהם? תקן אותי אם אני טועה אך נראה לי שאתה מטפל בעצמך לבד. אני צודקת? ייתכן ואתה מצליח להשיג חלק מהמטרות (ירידה במשקל וירידה בבדיקות הדם), אך המסקנות שאתה מסיק מכך אינן נכונות ובצורה זו אתה קרוב מאוד לגרום לעצמך נזק. אנא פנה בדחיפות לייעוץ תזונתי אישי דרך קופת החולים שלך. לשאלתך לגבי ההמלצות לקהל הרחב, אני מקווה כי ידוע כבר האפקט הבריאותי החשוב של שמירה על תזונה בריאה ומשקל גוף תקין. התזונה הטובה בשילוב עם ירידה במשקל, במצבך, תביא בהכרח לשיפור בבדיקות המעבדה. נועה

16/05/2002 | 16:56 | מאת: zeev

לנועה לא חשבתי למסור פרטים מדוייקים יותר, אך על פי התגובה, אני מרגיש שלא הייתי ברור מדי. אני בן 75 שוקל כ-110 ק"ג. אני מקבל מרופא המשפחה שלי כדורים רבים, שבאים לפתור בעיות ללב, לדילול הדם, ועוד ועוד, כמו פוסיט, קומדין וכו'. בשנתיים האחרונות, למרות התרופות מצבי החמיר וכל הבדיקות שאני עושה, למרות הכדורים הרבים, מראות מדדים שעולים מבדיקה לבדיקה, ואז אני מקבל עוד כדור שאולי יעזור אך יוק. לפני חודש ימים התחלתי להשתמש במוצרים של חברת "הרבלייף". מתוך תקוה לרדת במשקל, וזה למעשה מה שהבטיחו לי, שבאמצעות תוכנית לתווך ארוך,של ירידה ושמירה על המשקל שתארך כשנה, אפחית ממשקלי. מאחר וזו לי פעם ראשונה להכנס לתוכנית מעין זו, נגשתי לרופא שלי, עשיתי את כל הבדיקות, ואמרתי לו שאני מתחיל להשתמש במוצרים הללו, שכוללים שיק עם וויטמינים ומינרליים, כתחליף לארוחת הבוקר והערב, וכן תבליות שונות לניקוי הגוף וכן כמוסות שמן דגים. רופא המשפחה, לא התנגד, ואמר שבמידה וזה יעזור לרדת במשקל, זה לא יכול להזיק לבריאות. מתוך סקרנות וחוסר וודאות, ולמרות שירדתי 4 ק"ג בחודש, בצעתי שוב אחרי חודש את כל הבדיקות. וכאן היתה ההפתעה, שבה כל המדדים ירדו, דבר שלא קרא לי בשנתיים האחרונות אפילו פעם אחת, אלא להיפך, למרות הכדורים, המצב התדרדר מבדיקה לבדיקה. ולכן שאלתי ואני שואל שוב: אם לוויטמינים ומינרליים יש השפעה כל כך טובה על גוף האדם, השפעה שאפילו עוזרת לבריאות, אז למה לא נותנים אותם לכל התושבים במקום כל התרופות שלא תמיד עוזרות, אני יודע שיש הרבה חברות שמשווקות מינרליים וויטמינים ותוספי מזון, כך שלא חשוב של מי זה, מה שחשוב זה מה שזה עושה. כשהרופא שלי ראה את הבדיקות הוא פשוט היה מופתע לטובה וציין כמה הוא מרוצה מהשינוי, אך לא הרגשתי שהוא חושב שזה קשור לשינויים בצורת האכילה שלי, בתוספי המזון שאני לוקח, אלא כהתפתחות שנובעת מהכדורים הרבים שהוא נותן לי, וזה בפרוש לו כך.

מנהלי פורום תזונה קלינית