אבן 2 ס"מ בשלפוחית שתן

דיון מתוך פורום  ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת

31/10/2010 | 23:06 | מאת: דן

שלום, אצל אבא שלי לפי תלונותיו יש כאבים חזקים במתן שתן, לעיתים דמיים וכאבים חזקים כשלפעמים הוא מספר שלא יכול להשתין. מזה תקופה הוא התבייש להגיד כי הוא לא נוטה להתלונן. ברגע שסיפר לקחתי אותו לבדיקת אולטראסאונד ולפי התוצאה שלה התגלה אצלו אבן 2 ס"מ בשלפוחית השתן. הוא הלך לבד לאורולוג ובגלל הקשיים בשפה לא הבין בדיוק את הסבריו אלא רק הבין שצריך להוציא את האבנים בניתוח וגם צריך לכרות לו את הערמונית. האם הטיפול בהוצאת אבן של 2 ס"מ הוא גם הכרחי בכריתת ערמונית? אני רוצה לקבל חוות דעת נוספת, מה הטיפולים ואפשרויות?

לקריאה נוספת והעמקה

לדן שלום. הסיבה להסרת הערמונית היא כי האבן נוצרה כנראה בגלל שארית שתן עקב הגדלה של הערמונית. מומלץ להסיר את הערמונית בגישה אנדוסקופית וכן לרסק את האבן ללא חתך בדופן הבטן.

02/11/2010 | 21:58 | מאת: דן

ד"ר שלום כץ שלום רב, ראשית תודה רבה על התשובה הקודמת. רציתי לשאול מה דחיפות של הניתוח, והאם המתנה יכולה לגרום לנזקים נוספים ובלתי הפיכים? אבי בגלל עבודתו רוצה לעשות את הניתוח בעוד חודש וחצי ומציין שאין בינתיים כאבים או שהם נסבלים למרות שקצת קשה לו להטיל את מימיו דווקא בלילה. ברור שאם יכאב לו ממש או שיהיה משהו חריג הוא יפנה מיד לביה"ח, אבל האם יכול להגרם לו נזק נוסף עקב דחיית הניתוח.

מנהל פורום ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת