ריפוי מוחלט של הערמונית בדרך טבעית ?

דיון מתוך פורום  ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת

26/08/2007 | 22:31 | מאת: עובד

ד"ר אריאלי שלום, רופאת המשפחה שלנו מאוד "מלחיצה", היום אני מתקרב ל-60, וה-PSA הגיע ל-8, קראתי הרבה מהשאלת והתשובות בפורום, ושמתי לב שיש בילבול, ואנשים לחוצים מאוד, כשאתה משתדל לאזן להסביר ולהרגיע... למדתי מקריאתי שהרפואה מעמידה פתרונות טובים. אודה לך על תשובות לשאלותי: מנסיונך הרב, וקריאת חומר מחקרי בנושא, 1. האם ידוע לך על מצב של טיפול טבעי, בדרך של תזונה, רפואה משלימה או פעילות או כל דרך טבעית אחרת שהביאה לריפוי מוחלט של הערמונית ? 2. מאיזה רמת PSA (מבלי להתחייב) צריך להתחיל לדאוג ולהכנס לטיפולים ונטילת תרופות ? 3. האם במצב העדכני של הרפואה היום, ערמונית מוגדלת כפי שראיתי אצל אחד מכותבי הפורום שהגיעה ל-PSA 19 או אולי יותר, ניתן לטפל ללא ניתוח ? תודה מראש על תשובותיך( ותודה לכל "המסייעים" בהתנדבות).

לקריאה נוספת והעמקה
01/09/2007 | 18:18 | מאת: ד"ר יוסף אריאלי

לעובד שלום האם יש לך תשובות PSA קודמות? אנא כתוב את התשובות והתאריכים. אם אכן ה- PSA הוא 8.0 אני מציע לך לפנות לרופא אורולוג, אשר יבדוק אותך רקטלית ואני מניח שיפנה אותך לביופסיה של הערמונית. אני רוצה להדגיש שהעליה ב- PSA אינה מחלה ואנחנו לא מטפלים ב-PSA עצמו. עליה ב- PSA יכולה להיות קשורה בהגדלה מאד גדולה שפירה של הערמונית, דלקת בערמונית, סרטן הערמונית, או לפעמים ללא סיבה ברורה. אנחנו חייבים קודם כל לברר מה הסיבה לעליה ב- PSA ואז להחליט על הטיפול . ככלל ככל שה- PSA יותר גבוה יש סיכוי יותר גבוה לגלות סרטן בערמונית, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל. כבר ראינו סרטן בערמונית עם PSA 2.5 ולעומת זאת לא נמצא לעיתים סרטן גם עם PSA 19.שוב אנחנו לא מטפלים או מנתחים עליה ב- PSA , אלא בסיבה שגורמת לעליה זו. ד"ר אריאלי

06/09/2007 | 17:03 | מאת: עובד

ד"ר אריאלי שלום, לשאלתך, "האם יש לך תשובות PSA קודמות? אנא כתוב את התשובות והתאריכים." בבדיקה 1998 נמצא 4 , ב-03/2006 נמצא 6, נבדקתי אצל אורולוג רקטאלית, ולא נמצא חשוד. ב-07/2007 נמצא 8. קיבלתי אופלודקס 200 ל-30 יום, ובעוד 3 חודשים בדיקת דם ל-PSA. כפי ששציינתי קודם בן 59 ללא היסטוריה של מחלות, אישפוזים או תרופות. אני לא מרגיש כלום, זרימה רגילה, ללא כאב או צריבה. לשאלותי: האם צריך בכל זאת לעשות בדיקות נוספות ? האם יש בדיקות לא חודרניות כמו ביופסיה ? לגבי OFLODEX פעמיים ביום, מתי הזמן הכי מתאים לקחת ? תודה על הסבלנות והתשובות.

מנהל פורום ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת