תיסמונת ריי
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ההייתי מעוניינת לדעת מהי תיסמונת ריי? מה ההשפעות ומה התופעות?
תסמונת ריי הינה פגיעה מוחית (אנצפלופתיה) המלווה בשינוי שומני באיברים פנימיים, אשר לרוב מופיעה במהלך מחלה וירלית לא ספציפית של דרכי הנשימה העליונות או של דרכי העיכול. המחלה מופיעה בקשר קרוב למחלת אבעבועות רוח או שפעת, בעיקר במקרים אשר טופלו עם אספירין (ולכן לא מומלץ היום לטפל באספירין בילדים) המהלך הוא: בד"כ ילד בריא לחלוטין, אשר במהלך מחלה ויראלית מפתח הקאות ובחילות קשות. השינויים וההידרדרות מהירים. מופיע חוסר שקט, היפראקטיביות ובהמשך ישנוניות עד לאיבוד הכרה, שיכול להיות ממושך וקיים סיכון להדרדרות למוות. קיים טיפול אבל הוא לא תמיד יעיל. בילדים שמבריאים, ההחלמה בד"כ מלאה אבל ייתכן נזק נוירולוגי משני, במיוחד בילדים הקטנים מגיל שנתיים.