גידול באוזן
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אבי בן 93 סיעודי, מרותק לכיסא גלגלים נושא קטטר די צלול לפני שנה וחודשיים התגלה אצלו גידול -פצע חיצוני במהלך אישפוז לאחר אספירציה כשהיה מונשם לאחרונה הרופא בבית האבות אמר שיש לו BCC -מטפלים בפצע ע"י משחה וחבישה אבל הפצע מפריש לא מדמם ואוכל את הרקמות האם מומלץ ניתוח בגילו להסרת הגידול? מה המשמעות של bcc ומהן ההשלכות? תודה
bcc= basal cell carcinoma - ומכונה גם rodent ulcer - הוא גידול ממאיר של העור, שנוטה להתפשט ו"לאכול" את הרקמה הבריאה באופן מקומי, מבלי לשלוח גרורות. הגידול הינו בעיקר לא אסטטי, ומופיע באיזורים חשופים לשמש. גם כשמנתחים יש לניתוח כזה נטיה לחזור. לא הבנתי מהמשפט הראשון אם הקטטר צלול או אביך צלול, אבל אני משערת שהשני. אני לא רואה בעיה, אם אביך עדיין מתפקד, לנתח אותו לפחות כדי להוריד את מסת הגידול (בידיעה שזה עלול לחזור). כדאי לפנות לרופא עור שמתעסק בנושא. היום מבצעים את הניתוחים האלה בשיטה שמונעת כריתה נרחבת סביב הגידול (שיטת מוז), כך שהתוצאות יותר טובות ואסטטיות. טיפול במשחה וחבישה זה לדעתי "סתם" כדי לצאת ידי חובה. אני מציעה שתפני את שאלתך לפורום עור שחזר לפעול לאחרונה.