תיקון ראייה: והרי העדשות

(9)
לדרג

גם מטופלים שאינם מתאימים לניתוח לייזר יכולים להיפרד מהמשקפיים לתמיד: ניתוח השתלת עדשות תוך-עיניות מאפשר תיקון של הראייה בקלות ובמהירות

מאת: ~~ד"ר אורי מלר~~

התאמה לניתוח הסרת משקפיים בלייזר נקבעת לאחר בדיקה קפדנית ויסודית, אשר כוללת בדיקת ראייה על ידי אופטומטריסט מוסמך, צילום פני הקרנית ומיפויי עיניים נוספים, בדיקה של רופא עיניים מומחה העוסק בניתוחי לייזר (תשבורת הראייה), שיקבע האם ניתן לבצע ניתוח מסוג זה בבטחה ומהי השיטה המתאימה ביותר. החלטת הרופא מבוססת על נתונים כגון: עובי הקרנית, צילנידר (אסטיגמציה), מיפוי קרנית ושאר נתוני הבדיקה.

כ-70% מבין הנבדקים, מתאימים להסרת משקפיים בלייזר ואילו כ-30% נמצאים כלא מתאימים מסיבות שונות כגון: מספרים גבוהים במיוחד, קרנית דקה מדי, מחלת קרטוקונוס ועוד. לחלק מהמועמדים שנמצאו בלתי מתאימים לניתוח לייזר, ניתן להציע ניתוח לשיפור הראייה באמצעות השתלת עדשה תוך- עינית. בניתוח מסוג זה, העדשה המלאכותית תואמת בדיוק למספר הנדרש ולאחר ההשתלה היא מתפקדת כמו עדשת מגע, אך נמצאת בתוך העין. עדשת העין הטבעית ממשיכה לתפקד כרגיל ולמאפשר את מיקוד הראייה (אקומודציה).

הליך ניתוחי של השתלת עדשה תוך עינית מתאים במקרים של רוחק או קוצר ראייה גבוהים, למטופלים עם קרנית דקה ו/או אסטיגמציה גבוהה. ניתן לבצע את ההליך הניתוחי כל עוד עדשת העין שקופה ואין תהליך של קטרקט (ירוד) בו עדשת העין הטבעית הופכת עכורה. כיום יש מגוון סוגים של עדשות תוך-עיניות, שהן מתקפלות, כך שמתאפשר לבצע את ההשתלה דרך פתח זעיר.

לכן ההליך בטוח ומהיר יותר וההחלמה מהניתוח קלה ומהירה. יתרון נוסף נעוץ בעובדה שהניתוח הפיך, דהיינו אם יהיה צורך , ניתן להוציא את העדשה המלאכותית או להחליפה.

על ההליך הניתוחי ועל ההחלמה

ניתוחי השתלת עדשות תוך-עיניות, מבוצעים בהרדמה מקומית ובמהלך הניתוח המטופל אינו חש בכאב. הניתוח אורך כ-30 דקות ולאחר שעת מנוחה, המטופל משוחרר לביתו. את העין השנייה ניתן לנתח כבר לאחר שבוע.

ההחלמה מהירה מאד וכבר לאחר מספר ימים ניתן לחזור לפעילות רגילה, לרבות עבודה מול מחשב ונהיגה. ישנן מספר הגבלות לימים הראשונים לאחר הניתוח על מנת להקפיד על היגיינה:

אסור להרטיב את העין או לחפוף את השיער למשך 3 ימים
שבועיים לאחר הניתוח:

אין לשחות

אין לאפר את העיניים

אסור לעסוק בפעילות ספורטיבית ולהרים משאות

יש להשתמש בטיפות על פי המינון שיקבע רופא העיניים וחובה להקפיד על הוראות הרופא.

ד"ר אורי מלר הוא מנתח בכיר במרכז הרפואי "עיניים", ב"עתידים מדיקל סנטר" ובבית החולים "קפלן"

בואו לדבר על זה בפורום הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה.

מוגש מטעם רשת "עיניים" (תוכן פרסומי)

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום