תנו לישון בשקט! ההתקן שפותר את בעיית הנחירות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

נחירות הן מטרד עבור הנוחר והסובבים אותו, אך מדובר גם בתופעה שעלולה לפגום בחיי היומיום בצורה ממשית. יוסי ספוז'ניק, בעל רשת מכוני "לילה רגוע": "אפשר וחשוב לטפל בבעיה ולשפר את איכות החיים של כל בני הבית"

משווקי מכשור וציוד רפואי
077-2319632 (מספר מקשר)

נחירות הן מטרד ממשי, הן עבור הנוחר והן עבור הסובבים אותו. מעבדות השינה מלאות במטופלים שהגיעו לבדיקה משום שבני הזוג שלהם לא מסוגלים לסבול יותר את הנחירות ולילות ללא שינה. אך מלבד המטרד לבני הזוג וליתר בני הבית שסובלים מהתופעה, חשוב לדעת כי נחירות עלולות לפגום לא רק באיכות השינה של הנוחר אלא גם בחיי היומיום שלו.

"כיום", אומר יוסי ספוז'ניק, מייסד ובעלים של רשת מכוני "לילה רגוע", "אפשר לטפל בנחירות בקלות, ביעילות ובלי צורך בהתערבות כירורגית. פתרון לבעיה מוביל לשיפור ולאיכות חיים טובה יותר של כל בני הבית".

נחירות ודום נשימה בשינה

לא פעם, הסיבה לנחירות טמונה בתסמונת הנקראת "דום נשימה בשינה" (Sleep Apnea). זוהי הפרעת שינה שבאה לידי ביטוי באפיזודות חוזרות של הפסקות נשימה בזמן השינה. ככל שישנן הפסקות נשימה בתדירות גבוהה יותר, התוצאה היא איכות שינה נמוכה שמשליכה, כמובן, על הלוקה בתסמונת ועל ערנותו במהלך היום.

כ-4% מהגברים ו-2% מהנשים באוכלוסיה הכללית סובלים מתסמונת דום נשימה בשינה. יש גורמים רבים להופעתה של התסמונת, ובין היתר השמנת יתר, היקף צוואר גדול יחסית, שקדים מוגדלים, פוליפים באף, סנטר קטן עם מנשך עמוק ועוד. מי שסובל מדום נשימה בנשימה לרוב אינו מודע כלל לכך שהתעורר פעמים רבות במהלך הלילה.

לדברי ספוז'ניק, טכנאי שיניים ומי שעומד מאחורי רשת מכוני "לילה רגוע" לטיפול בנחירות, הנחירות הן אחד הסימפטומים של התסמונת, אך לא רק. "חסימה חלקית של נתיב האוויר בזמן השינה באה לידי ביטוי בנחירות", הוא אומר, "אך ככול שהחסימה חמורה יותר, אופי התסמינים יהיה חמור יותר בהתאם".

למעשה, מי שלוקה בדום בנשימה, יסבול ככל הנראה מישנוניות במהלך היום, מתשישות כרונית ומפגיעה בתפוקה בעבודה. מעבר לכך, רבים יחושו כאב ראש לאחר היקיצה ואף ירידה בתפקוד המיני. אם לא די בכך, עלולות להיגרם גם בעיות של יתר לחץ דם, הפרעות קצב לב, פגיעה קוגניטיבית ועוד.

העם היהודי המציא לנו פטנטים

בשנים האחרונות צצים ועולים פטנטים שונים לטיפול בנחירות, כגון פלסטרים, תופסן שמתלבש על הנחיריים ועוד. מרביתם אינם מסייעים לטיפול בנחירות, אלא להפך - יוצרים תסכול מחוסר תועלת  בטיפול בתופעה, שכאמור פוגעת גם בנוחר וגם במי שישנים לידו.

קופות החולים מממנות טיפולים למי שסובל מדום נשימה בשינה החל מרמה מסוימת באמצעות מכשיר שנקרא CPAP ( Continuous Positive Airway Pressure). מדובר למעשה במסיכה שהמטופל עוטה במהלך השינה. המסכה מחוברת למדחס אוויר באמצעות צינור שמזרים אוויר בלחץ חיובי. המכשיר מסורבל, מרעיש מאוד ואינו נוח לשימוש או לשינה. משכך, רבים מהרוכשים אותו כלל אינם משתמשים בו.

התקן דנטלי לטיפול בבעיית הנחירות

לארסנל הטיפולים מצטרפים התקנים דנטליים ייחודיים שיכולים לסייע למטופלים רבים להיפטר מהנחירות אחת ולתמיד. אלה למעשה סדי לילה המיוצרים ב"לילה רגוע", בהתאמה אישית לפיו של המטופל. "הסד", מסביר ספוז'ניק, "מקדם את הלסת התחתונה למיקום כך שנתיב האוויר יהיה פתוח במהלך הלילה ויאפשר למטופלים לישון בכל תנוחה אפשרית, בלי שיסבלו מהיצרות נתיב האוויר".

נתיב אוויר בנשימה

הסד מקדם את הלסת התחתונה כך שנתיב האוויר יהיה פתוח במהלך הלילה ויאפשר למטופלים לישון מבלי לנחור. אילוסטרציה: שאטרסטוק

ספוז'ניק מבהיר כי ההתקנים הדנטליים אינם מתאימים לכל אדם שסובל מנחירות או מתסמונת דום נשימה, אך הם מתאימים ומסייעים למטופלים רבים. "ישנם מקרים", הוא מסביר, "שאנחנו מבחינים כבר בשלב הראשוני שמדובר בפתרון שאינו מתאים למטופל. אני מייצר התקנים אך ורק למטופלים שהפתרון הזה מתאים להם ושהסיכוי שההתקן יסייע להם גבוה מאוד".

איך זה עובד?

המטופלים המגיעים לקליניקות של "לילה רגוע" עוברים אבחון בטרם מתחיל ייצור ההתקן הדנטלי. לצורך האבחון מתבקשים המטופלים להגיע לייעוץ ראשוני עם צילומי שיניים, תוצאות מעבדת שינה ואפילו תיעוד קולי של הנחירות. "בקליניקות של 'לילה רגוע'", מסביר ספוז'ניק, "עובדים רופאי שיניים מנוסים והם מי שמקבלים את המטופלים לייעוץ הראשוני. תפקידם של רופאי השיניים המומחים הוא לוודא שהפתרון של התקן הוא רלוונטי לאותו מטופל".

מדוע זקוקים לצילומי שיניים?

"יש מקרים שבהם בשל מצב השיניים של המטופל, לא ניתן לייצר עבורו סד מתאים. הגיעו אלינו מטופלים שהמלצנו להם לסיים את טיפולי ההשתלות למשל ורק אחר כך לשוב אלינו. לפני שאנחנו מתחילים לעבוד על ההתקן אנחנו חייבים לוודא שהשיניים שהמטופל תקינות".

ספוז'ניק מוסיף כי בשלב האבחון נבחן כל מקרה לגופו. "אם אנחנו סבורים כי ההתקן יגרום ליותר נזק מתועלת, נמליץ למטופל על בחירה באלטרנטיבה אחרת. המטרה שלנו היא לעזור לאנשים ולכן שלב האבחון הראשוני הוא קריטי. אנחנו גם פועלים בשקיפות מלאה אל מול הלקוח והוא מקבל פירוט והסבר על התהליך לכל אורך הדרך".

כמה זמן לוקח ייצור ההתקן על פי מידות המטופל?

"לאחר פגישת הייעוץ, רופא השיניים לוקח מטבעים ומנשך ועל סמך אלה מכינים את הסד המתאים למטופל. הסד מיוצר בהדפסה תלת ממדית ומשך הייצור שלו הוא כ-30 יום. תקופת ההסתגלות להתקן נמשכת כשבועיים, במהלכה מתרגל המוח למנח החדש של הפה בזמן השינה.

"לאחר תקופת ההסתגלות", מסכם ספוז'ניק, "אנחנו נפגוש פעם נוספת את הלקוח במרפאה לצורך הערכה של השפעת הטיפול. במידת הצורך נבצע כוונון של ההתקן כדי שההתאמה תהיה אופטימלית. אנחנו זמינים ללקוחות שלנו גם בזמן ההליך וגם לאחר מכן בכל שאלה".

(צילומים: שאטרסטוק)

 *המידע בכתבה הינו באחריות המפרסם בלבד. אין לראות בכתוב באתר מעין המלצה או הנחיה לנטילת או אי נטילת תרופות, התקנים ותוספי תזונה מכל סוג שהוא, לרבות המלצה על מוצר מסוים. לפני השימוש בתרופות ו/או תוספי מזון והתקנים יש להיוועץ עם רופא מוסמך בלבד

  • צור קשר
לילה רגוע- מונע נחירות באופן מיידי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום