ניתוח אנדוסקופי של האף והסינוסים: טיפול בטוח במינימום כאב ופולשנות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מנזלת כרונית, מחסימת אף או בעיות בסינוסים? טכניקה זעירה פולשנית יכולה לשפר את הסימפטומים, עם פחות כאבים והחלמה מהירה יותר

רופא אף אוזן גרון ,מומחה למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
053-7932008 (מספר מקשר)

ניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים בבסיס הגולגולת הפכו לשכיחים יותר ויותר בשנים האחרונות. טכניקה זעיר פולשנית זו כוללת שימוש באנדוסקופ, צינור דק וגמיש עם מצלמה ואור בקצהו, על מנת לטפל בחריגות באף ובסינוסים.

ההליך מבוצע בהרדמה מלאה וכולל ביצוע חתכים קטנים בתוך הנחיריים. לאחר מכן מוחדר האנדוסקופ כדי לספק תצוגה מפורטת של חלל האף והסינוסים. בעזרת מכשירים מיוחדים, המנתח יכול להסיר כל חסימה או גידול שעלול לגרום לבעיות, כגון סינוסיטיס כרונית, פוליפים באף או גידולים.

"התסמינים העיקריים השכיחים ביותר שבעקבותיהם מגיעים למרפאה הם נזלות מתמשכות וחסימת אף", משתף ד"ר מוחמד מסאלחה, מומחה לניתוחים אנדוסקופיים של האף, סינוסים ובסיס הגולגולת. ד"ר מסאלחה מסביר: "חסימת אף היא תלונה מאוד שכיחה, בערך שליש מהאוכלוסיה תפנה בשלב כלשהו לקבל טיפול אצל רופא אף אוזן גרון בנושא".

אחד היתרונות העיקריים של ניתוח אנדוסקופי הוא שהוא מונע את הצורך בניתוח פתוח מסורתי, הכרוך בביצוע חתכים גדולים יותר ולעתים מוביל ליותר כאבים, לצלקות ולזמני החלמה ארוכים יותר. ניתוח אנדוסקופי קשור גם עם פחות דימומים וסיכון נמוך יותר לסיבוכים, מה שהופך אותו לאפשרות בטוחה ויעילה עבור מטופלים רבים.

"יש הרבה סיבות שבגללן אנשים מגיעים לבקש ייעוץ רפואי בבעיות סינוסים ואף", מסביר ד"ר מסאלחה, "אך שלוש הקטגוריות העיקריות הן: הדלקתית - תגובתיות יתר של מערכת החיסון שגורמת לנזלת כרונית מסיבה אלרגית או לא, סינוסיטיס ועוד. הקטגוריה השנייה היא האנטומית - משהו במבנה האנטומי של האדם חוסם את האף. למשל מחיצה עקומה, בעיה במסתמי האף, שקד שלישי אצל ילדים ועוד. הקטגוריה השלישית היא גידולית - האף, כמו כל איבר אחר בגוף, יודע לייצר גידולים שפירים וממאירים".

בנוסף לטיפול במצבים ספציפיים, ניתוח אנדוסקופי יכול לשמש גם למטרות אבחון ומאפשר לרופא לקבל הבנה טובה יותר של הגורם הבסיסי לתסמיני המטופל. לדוגמה, אם מטופל חווה גודש מתמשך באף או כאבי ראש, ניתן להשתמש בניתוח אנדוסקופי כדי לבחון את הסינוסים ולזהות חסימות או חריגות כלשהן.

לאחר ההליך, המטופלים חווים בדרך כלל אי נוחות קלה, אך עם זאת, רוב האנשים מסוגלים לחזור לפעילות רגילה בתוך מספר ימים ולחוות שיפור משמעותי בסימפטומים.

האזינו לפודקאסט המלא >>>> 

  • צור קשר
א.ר.ם רפואת אף אוזן גרון
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום