רול אפס – אזהרת משרד הבריאות על הטרנד החדש

(142)
לדרג

טרנד הממתק הכי לוהט הוא רול אפס - יריעת פירות מהודקת המלופפת סביב גלידה. נשמע בריא? במשרד הבריאות חושבים אחרת והוציאו אזהרה כנגד החטיף

מאת: ליהי גיאת - מערכת זאפ דוקטורס

עיקרי הכתבה:

  • הרול אפ'ס נמצא איתנו כבר 40 שנה, אבל רק עכשיו זכה לתהילת עולם, בזכות סרטון טיקטוק אחד שהציג אותו כגימיק שעוטף גלידה, קופא איתה ומעניק ביס קראנצ'י.
  • בעקבות הביקוש מחירי הרול אפ'ס עלו פלאים, והילדים מוכנים לשלם כל סכום עבורם.
  • למרות שהרול אפ'ס שווק תמיד כחטיף פירות בריא, משרד הבריאות מצא שמדובר בחטיף מעובד ומלא סוכר והוציא אזהרה כנגדו.
    ___________________________________

גולנר ג'באמי, טיקטוקרית ממוצא איראני, העלתה לפני כחודשיים וחצי סרטון תמים, בו היא מתוודה על הגילטי פלז'ר הסודי שלה בימי שבת, והיא ממש לא תיארה לעצמה לאיזה מימדים יטפח הסיפור התמים שלה. בסרטון היא לוקחת ממתק נשכח מהאייטיז, רול אפ'ס, ועוטפת אותו בגלידת פירות. הרול אפ'ס קופא בגלל הגלידה, מה שהופך את הביס בו לקראנצ'י במיוחד.

מאותו רגע של ביס פציח ראשון בגלידה המצופה ברול אפ'ס קפוא, התחילה היסטריה, וקיבלנו שיעור מהמם בהיצע וביקוש: ממתק שלא היה לו אפילו יבואן רשמי ונמכר בחצי שקל, עולה היום 15 שקל בחנות ממתקים, וכ-50 שקל בדוכנים פיראטיים. יקר? נסו להשיג רול אפ'ס אחד, בהצלחה לכם.

הממתק הגנרי הזה, שעד לא מזמן שימש בעיקר כמילוי זול לשקיות של דמי חנוכה במוסדות ציבורים יחד עם סוכריה על מקל, שתי מטבעות שוקולד ועוד כמה ממתקים תפלים וזולים במיוחד, עשה קאמבק והמציא את עצמו כממתק על, שכאמור אי אפשר להשיג.

סרטוני רולאפ'ס ברשת חברתית: 

הטעם לא משהו, גם הילדים מודים בכך, אבל זה כל כך פוטוגני ומתחבר לטרנד ASMR – הגברת סאונד של אוכל, לעיסות, ובכלל דברים שמפיקים צלילים - הרול אפ'ס נותן את התוצאה המיוחלת של סאונד חזק עם כל ביס.

מה עוד יש בממתק הזה שכולם רודפים אחריו, ואם הוא אכן עשוי מפירות – למה משרד הבריאות הוציא נגדו אזהרה?

מה זה רול אפס?

רול אפ'ס הוא ממתק שיוצר לראשונה בשנת 1983, לפני 40 שנה, ומעולם לא זכה לתהילה מיוחדת. הוא נראה כמו יריעה צבעונית ודביקה בטעם פירות ועשויה מפקטין, ומגיע בכל מיני צבעים וטעמים, עטוף ביריעת צלופן כדי לא להידבק לעצמו או לאריזה שלו.

למה רול אפס הפכו לטרנד היסטרי?

Golisdream - הטיקטוקרית שפרסמה את סרטון הרול אפ'ס הראשון - גרמה לכך שכולם רוצים לצלם את עצמם כורכים את הרול על הגלידה, לחכות שנייה שהוא יקפא, לתופף עם הציפורניים על הרול כדי להראות, ובעיקר להשמיע, שהוא קפוא, ואז כמובן לתת ביס. זה כל הסיפור.

השילוב של הסאונד של הביס יחד עם החידוש הקולינרי (אם אפשר לקרוא לזה בכלל כך) וכמובן העובדה שאי אפשר להשיג את הרול אפ'ס כי הם אזלו מכל מדף אפשרי, הופכים את סרטוני הטיקטוק לפופולריים במיוחד.

רול אפ'ס

רול אפס. דביק ומפוצץ בסוכר. צילום: שאטרסטוק

הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בצריכה של רול אפס

הממתק שווק בהתחלה כחטיף בריאות המבוסס על פירות, אך למעשה מדובר בממתק ממרכיבים מלאכותיים ולא בריאים בעליל, שהקשר היחיד בינם ובין פירות הוא בחומרי טעם וריח סינתטיים. הרול אפ'ס מכיל בעיקר סוכר, סירופ תירס, חומצות למיניהן, צבעי מאכל, נתרן ציטראט וגלוקוז. כידוע, צריכת סוכר נמצאה קשורה לבעיות רפואיות כגון מחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2, כבד שומני, סרטן, ועוד, וגם הגורם העיקרי לעששת שיניים. בנוסף, המוצר מכיל שמנים מלאכותיים כמו שמן דקלים, שתורם לעלייה בכולסטרול.

אזהרת משרד הבריאות על טרנד הרול אפס

משרד הבריאות הישראלי לא נשאר אדיש לטרנד, ולאחר בדיקת הממתק הפופולרי הוציא הודעת אזהרה, שלמרות שהרול אפ'ס נראה כמו חטיף פירות, מדובר למעשה בממתק סינתטי המכיל רמות גבוהות ולא בריאות של סוכר. משרד הבריאות הציע נשנוש חלופי בריא במקום הרול אפ'ס - רול מלפפון העוטף גבינה לבנה. לבריאות!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום