בין הסדינים - מיניות ותשוקה ככל שמתבגרים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מדוע כשהגבר מתחיל לנבול, האישה פורחת? מדוע יש יותר ויותר צעירים שמקיימים פחות יחסי מין? כיצד שיח טוב ועוד כמה תופינים יכולים לשפר את חיי המין? התשובות והעצות החשובות

רופא פסיכיאטר
053-6853160

מהי שביעות הרצון הכללית של גברים ונשים מחיי המין והביצועים במיטה? לדבריו של הפסיכיאטר והסקסולוג ד״ר יצחק בן ציון, מרצה מבוקש המנהל מרפאה פרטית ומעביר סדנאות בנושא זוגיות ומיניות, כשליש מהנשים אינן מרוצות כלל, שליש די מרוצות, בעוד היתר מרוצות. עוד הוא מגלה כי על פי סקר נוסף שהתייחס לתפקוד המיני של גברים לאורך השנים, עולה כי ככל שעולה הגיל כך קיימת פגיעה גדולה יותר בתפקוד המיני: 40% בגילי 40; 50% בגילי 50; 60% בגילי 60; ו-80% בגילי 70 ומעלה.

״הפרעות בתפקוד המיני הן דבר שכיח ויחד עם זאת, גם במאה ה-21 אנשים לא מנהלים שיח וחבל, כי ככל שמטפלים מוקדם יותר כך ישנם פתרונות רבים וטובים יותר״, מסביר ד"ר בן ציון ומדגיש כי זוגיות היא נושא שצריך ללמוד איך לעשות נכון ויחד עם זאת, יש הנזכרים מאוחר מדי לטפל, אם בכלל, דבר שמשפיע על חיי הזוג, המשפחה ובכלל.

מה קורה למיניות כשמתבגרים?

״מיניות טובה מבוססת על שלושה אלמנטים ביולוגיים: מערכת עצבים שמתפקדת היטב, אספקת דם טובה ומערכת הורמונלית הפועלת כיאות. במהלך השנים, כל אחד מהשלושה עלול להיפגע.

"בנוסף, תפקוד מיני טוב מבוסס גם על תפקוד נפשי מיטבי, ולכן תופעות של דיכאון, חרדה, הפרעות קשב וריכוז, מצבי רוח משתנים, ביטחון עצמי ירוד ועוד, יכולים להשפיע על ההנאה ממין ועל התפקוד בין הסדינים. כך, כל מה שקורה בתוך מערכת היחסים - כולל תקשורת, שיח בונה ומתח בזוגיות - מגיע לחדר המיטות״.

האם גם בתחום הזה, העולם שייך לצעירים?

״יותר שייך לצעירים, אבל גם להם יש צרות. אצל הגברים זה בא לידי ביטוי בשפיכה מהירה או מעוכבת, שיכולה להיגרם כתוצאה מנטילת תרופות מסוימות כדוגמת תרופות נגד התקרחות, ובעיות זיקפה על רקע חרדת ביצוע שיוצרות מעגל קסמים שקשה לצאת ממנו. אצל נשים, לעומת זאת, מדובר על חוסר חשק וקושי להגיע לאורגזמה, השפעה של נטילת גלולות, יובש או היצרות של הנרתיק, וחשש על רקע כישלון של מערכת יחסים קודמת וציפייה לגבי הזוגיות הנוכחית.

צפייה בפורנו

העלייה בשימוש בפורנו (פי 14 בתקופת הקורונה) מעידה על החלפת האינטימיות והמין בגירויים חיצוניים. אילוסטרציה:שאטרסטוק

"למרות שהשכיחות של בעיות אלו גבוהה יותר ככל שמזדקנים, חשוב לטפל גם אצל הצעירים, אחרת עלולות להופיע בעיות ארוכות טווח. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שבזמן שגברים צעירים מתפקדים מינית טוב יותר, נשים נמצאות בשיאן דווקא לפני סוף חידלון הווסת, תקופה שבה ישנו שחרור של הורמוני המין SHBG. כך נוצר פער שעלול לגרום עם השנים לגבר לנבול בזמן שהאישה דווקא פורחת״.

היעדר וצמצום יחסי אישות - לא רק אצל מבוגרים

למרות שהדעה הרווחת היא כי צעירים נהנים יותר בכל הקשור לחיין מים פעילים ועשירים, ד״ר בן ציון מציג נתון מפתיע. לדבריו, היעדר וצמצום יחסי אישות היא תופעה שהופכת לשכיחה יותר ויותר גם בקרב צעירים. לפי סקר סקנדינבי שאליו הוא נחשף לאחרונה, 20% מהזוגות הנשואים חמש שנים ויותר לא מקיימים יחסים בכלל או לעתים רחוקות בלבד.

למה זה קורה?

״כי אם בעבודה יש לי הכל, החל מפעילויות ספורט והעשרה, ועד מסעדת סושי, קהילה ואינספור גירויים, למה שאחזור הביתה? וגם כשאני מגיע בשעות הערב המאוחרות, אני אמשיך לעבוד או שאהיה מאוד עייף, וכך לא אפנה זמן לאינטראקציה אמיתית עם הצד השני״, אומר ד״ר בן ציון. לדבריו, הדבר נכון גם לקיום יחסי מין, שכוללים השקעה שאותה ניתן להחליף באוננות במקלחת ונשיקת לילה טוב חפוזה.

נתון מעניין נוסף אליו הוא מתייחס ושמגבה את דבריו הוא העלייה בשימוש בפורנו (פי 14 בתקופת הקורונה), המעידה על החלפת האינטימיות והמין בגירויים חיצוניים. ״ככלל, כל דבר שהוא צרכן של זמן מצד אחד ומעניק הנאה מצד שני הוא בר תחרות ליחסי מין ולזוגיות״, הוא מסכם.

הרצאות וסדנאות, תקשורת ושיפור חיי המין

ד״ר בן ציון מספר כי במהלך הרצאות והסדנאות שהוא מעביר, השזורות לעתים ברגעים קומיים לשחרור המתח והבושה של המשתתפים, כמו גם בטיפולים האישיים, הוא נחשף לחוסר הידע של רוב האנשים בתחום.

״בסוף המפגש נגשים אלי המשתתפים ומודים שלא היו מודעים לחוסר הידע שלהם בכל הקשור למיניות. אחד המשתתפים סיפר לי כי בזכות ההרצאה הוא ניגש בפעם הראשונה לאשתו ושאל אותה מה היא באמת אוהבת במין", מעיד ד"ר בן ציון.

רומנטיקה

חיזור והפתעות קטנות יעוררו מערכת יחסים זוגית ארוכה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

״גם בשנת 2023 עדיין לא מדברים על הנושא וחבל. בבתי הספר לא ממש מלמדים חינוך מיני, וכך אין באמת מקור מידע טוב שיכול לעודד שיח, לספק טיפים אופרטיביים ולהסביר מהי זוגיות נכונה וטובה. כמעט כולם חושבים שרק אצלם יש בעיות, וזה רחוק מהמציאות״.

איך תעשו את זה נכון?

טיפים להתנהלות בין הסדינים וגם כשמסתכלים אחד לשני בעיניים:

קוראים ומסמנים - מומלץ כי כל צד יבחר ספר בנושא מיניות, יסמן את המשפטים שהכי חשובים לו ויציג אותם לצד השני.

מכינים רשימת משאלות - העברת מסרים בכתיבה יכולה להרתיע פחות מאשר באמצעות שיח. כך גם כשצד אחד מסביר על העדפותיו המיניות במיטה ומה הוא הכי אוהב שעושים לו או לה.

משחקים "הגמד והענק" - גם אם יודעים מי השולח, הפתעות קטנות המפוזרות ברחבי הבית או אלו שמגיעות ישירות למיטה, גם אם מדובר במילה טובה הכתובה על פתק קטן, יכולות להעלות חיוך, לרגש ולעשות טוב לזוגיות וכך גם למיניות.

קובעים פגישה ביומן - הספונטניות היא האויב של מערכת יחסים זוגית ארוכה, ולכן חשוב לתכנן גם את המפגש במיטה וגם להתלבש, להצטחצח ולהתבשם לקראתו.

מקדימים תרופה למכה - אם יש בעיה רפואית, חשוב לקבל מענה בהקדם, בין אם מדובר בסימפטום של מחלה, לחץ דם גבוה או נמוך, הפרעה בבלוטת התריס וכדומה. באותו אופן שבו תיגשו לרופא אם קמתם בבוקר עם עין עצומה, כך גם צריבה באיבר המין מחייבת התייחסות רפואית מיידית.

לקבלת ייעוץ אישי או זוגי, ומידע המתייחס להרצאות וסדנאות>>  www.drbenzion.com

טלפונים: 08-6467334; 0506264274

  • צור קשר
ד"ר יצחק צחי בן ציון
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום