אל תהיו שאננים, בידקו מי הם הרופאים שלכם

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ד"ר רונן גספר, מומחה לכירורגיית פה ולסת, מסביר כיצד תדעו אם הרופא מולכם הוא באמת מומחה לגיטימי ומקצועי, ממי צריך להיזהר ובאילו מקרים מטפלים בכירורגיה של פה ולסת

רופא שיניים - כירורגיית פה ולסתות ,מומחה לכירורגיית פה ולסתות
053-7259907 (מספר מקשר)

בריאות הפה והשיניים מטרידה רבים מאיתנו, צעירים ומבוגרים. מעבר לחשיבות האסתטית של האזור, רבים סבלו או סובלים מכאבים המצריכים התערבות רפואית. מי מאיתנו לא סבל מהמחשבה על ביקור אצל רופא השיניים או מעקירת שן ודחה את הקץ?

ד"ר רונן גספר, כירורג פה ולסת, מסביר בפודקאסט התכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב כי עקירות שיניים, שתלים, הרמות סינוס וניתוחים קטנים אך גם מסובכים יותר, המתבצעים תחת הרדמה כללית בחדר ניתוח, הם סוג המקרים המגיעים לטיפול אצל כירורג הפה והלסת.

עם זאת, הוא מתריע ואומר כי בעוד התחום נהנה מביקוש רב, נראה שיש לכך מחיר לא צפוי - "מומחים" שלא הייתם רוצים לבקר אצלם. "יש מומחים שהם אינם מומחים. זה לא מספיק ברור בהגדרות", אומר ד"ר גספר. "כדאי לבדוק לפני הביקור אצל המומחה באתר משרד הבריאות אם הוא מומחה לגיטימי, בוודאי אם אתם עומדים בפני טיפול מסובך".

"בימינו, אנשים ניזונים בדרך כלל מהמלצות שהם קוראים ברשתות החברתיות ומציונים שהמומחים - לעתים לכאורה - מקבלים בגוגל. בעיניי, הכי חשוב לקבל המלצות מאנשים שביקרו וטופלו אצל המומחה ולהבין מה היו התוצאות ואם הם מרוצים מהטיפול", הוא אומר.

ד"ר גספר מסביר כי טיפולים שלא בוצעו כהלכה עלולים להסתבך – למשל בטיפול בשיני בינה כלואות. "אם המטפל אינו מיומן מספיק בתחום, בעיה שנחשדה כפשוטה עלולה להסתבך ולהתגלגל לבעיה גדולה יותר שנמשכת הרבה יותר זמן, או שבעת העקירה, לא כל השן תצא החוצה".

ד"ר גספר אומר כי התחושה בציבור כי קיימים מומחים רבים בתחום היא מוטעית. "כיום, הרבה רופאי שיניים הולכים להתמחות דווקא בהזרקות ובאסתטיקה. בתחום שלנו – כיוררגיית פה ולסת - יש עם הזמן פחות ופחות מומחים", הוא מסכם ומדגיש: "תבדקו מי מטפל בכם".

  • צור קשר
ד"ר גספר רונן
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום