אימון אישי לחיים: לבנות לעצמנו עתיד טוב יותר

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אנשים שמעוניינים בשינוי בחייהם, שרוצים לבנות לעצמם עתיד טוב אבל לא בטוחים איך לעשות את זה, יכולים להיעזר ולהשתפר בעזרת אימון אישי טוב. קרן כהן, פסיכולוגית ומאמנת, על ההבדל בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי

פסיכולוגית
053-2721232 (מספר מקשר)

"אימון אישי" הוא מושג שכולנו שמענו לא פעם ורובנו יודעים עליו דבר או שניים. אבל מה זה בדיוק בעצם? מה עושם באימון האישי ומה ההבדל בינו לבין טיפול פסיכולוגי? קרן כהן, פסיכולוגית ומאמנת אישית לחיים, מסבירה:

"אימון אישי הוא תהליך קצר וממוקד להשגת מטרות", היא אומרת. "מדובר בשיטה שמאמינה שהכוח נמצא אצל מי שמבקש לעבור את התהליך, בעוד שהמאמנים אחראים להנחות את התהליך עצמו, לאפשר למתאמן לגלות את הכוחות שלו ואת הכישורים שלו, ולהוציא אותם לפועל".

לדבריה, התחומים שעליהם נעשית העבודה מגיעים מהמתאמנים עצמם. "אני עובדת עם מתאמנים על מה שהם מביאים מתוך העולם שלהם ומאפשרת להם להכיר את עצמם טוב יותר ולבנות את הדרך למטרה בצורה המיטבית".

לאילו תחומים אימון אישי יכול להתאים?

קרן מסבירה שאימון אישי יכול להתאים למגוון רחב של תחומים, ולרוב אנשים יגיעו אליו כשהם נמצאים בכל מיני צמתים של החיים. זה יכול להיות כל דבר: רצון להחליף מקום עבודה, למצוא זוגיות, לשנות דפוסים מחשבתיים, דברים שקשורים בביטחון עצמי, בפחד מכישלון ועוד.

אבל לא תמיד המתאמן יודע בבירור מה הוא רוצה לשנות, ועדיין האימון יהיה יעיל. "לפעמים יש לנו רצון לשינוי ואנחנו לא ממש יודעים איך לגשת לזה", היא אומרת. "אני לפעמים משלבת גם כלים מעולמות ה-NLP, שמסייעים לבצע שינויים בדפוסי המחשבה ובדחפים אוטומטיים שמעכבים אותנו".

טיפול פסיכולוגי או אימון אישי?

בניגוד לטיפול פסיכולוגי, שהוא תהליך ארוך, הליווי של מאמן אישי הוא קצר וממוקד ונמשך כעשרה עד 12 מפגשים שבועיים. במהלך המפגשים ותוך כדי העבודה נוצרת תכנית הפעולה, ואיתה ממשיכים את הדרך להגשמת המטרה.

אימון אישיאימון אישי

משך התהליך הוא לא ההבדל היחיד בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי. "ההבדל העיקרי", מסבירה קרן, "הוא שהאימון האישי לא מנסה ולא מסוגל לרפא חולי מכל סוג שהוא, ולכן הוא מראש לא עוסק בתרפיה. אימון מתאים לאנשים שמעוניינים להסתכל קדימה אל עבר עתידם ולעסוק בשאלת האיך - איך משיגים את החיים שהם מבקשים לעצמם.

"טיפול פסיכולוגי מתאים יותר לאנשים שיש להם קשיים נפשיים, רגשיים, אישיותיים, דברים שמכבידים על החיים שלהם בהווה, בעוד שאימון אישי", מסכמת קרן, "מתאים יותר לאנשים שמעוניינים לשפר את עתידם".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום