שיניים: מה ההבדל בין ציפוי קומפוזיט לבין ציפוי חרסינה?

(2)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מרווח בין השיניים או משיניים מעט עקומות? קומפוזיט או חרסינה הם ציפויים שיעזרו לכם להשיג את החיוך עליו תמיד חלמתם. מיד תבינו מה ההבדל בין שני הסוגים

שירותי אסתטיקה רפואית ,מומחית לשיקום הפה
053-6484173 (מספר מקשר)

השיניים שלנו הן חלק משמעותי ממראה הפנים שלנו. חיוך לבן ויפה תורם לביטחון האישי שלנו, מוציא מאיתנו את הטוב ביותר בתמונות וגורם לנו להרגיש מושכים יותר.

אם לפני כמה שנים כל מי שסבל משיניים מעט עקומות נאלץ להרכיב גשר מגושם למשך שנים, כיום ישנם פתרונות קלים שמאפשרים להשיג מראה שיניים ישר יותר.

"קומפוזיט וחרסינה (למינית) הם שני סוגי ציפוי שהולכים וצוברים פופולריות רבה", מאשרת ד"ר גומאנה דקידק, מומחית לרפואת שיניים. "באפשרותם לתקן שיניים מעט עקומות, וגם לסגור רווח בין השיניים וליצור מראה לבן יותר".

אז מה ההבדל בין השניים ובמה כרוך הטיפול? ד"ר דקידק עם כל ההסברים:

ציפוי קומפוזיט - זול, מהיר אך פחות עמיד

הקומפוזיט הוא למעשה החומר שממנו נהוג להכין את הסתימות הלבנות. בשנים האחרונות הוא משמש גם לצורכי אסתטיקה ומתאים לסגירת רווחים, ליישור קל ולתיקון צבע השיניים.

יתרונות: ציפוי הקומפוזיט מאפשר להשיג תוצאות מדהימות בתוך זמן קצר. לרוב מדובר בטיפול יחיד המתבצע כבר במהלך הביקור הראשון בקליניקה. יתרון נוסף של הקומפוזיט נובע ממחירו הנמוך.

חסרונות: בניגוד לציפוי חרסינה שלרוב מחזיק לשנים רבות, ציפוי הקומפוזיט פחות עמיד ובממוצע הוא מחזיק עד חמש שנים. ד"ר דקידק מבהירה כי משך הזמן תלוי בהרגלי ההיגיינה והתזונה של המטופל. "מטופלים שמעשנים, שותים הרבה קפה ואינם מקפידים על תזונה נכונה ועל צחצוח קפדני של השיניים, נדרשים להחליף או לתקן את הציפוי בתדירות גבוהה יותר", היא מבהירה.

בכל מקרה, נדרש לבצע מעקב ולהגיע לביקורת אחת לחצי שנה עד שנה. במקרה הצורך, ניתן לבצע שיוף קל שיתרום למראה ציפוי נקי ויפה יותר.

ציפוי שיניים

ציפוי חרסינה - עמיד אך יקר

בהשוואה לקומפוזיט, ציפוי מסוג חרסינה הוא ותיק יותר ומשמש למטרות אסתטיקה כבר שנים רבות.

יתרונות: הציפוי עמיד וחזק, ולכן הוא מחזיק לאורך זמן רב, לפעמים עשרות שנים.

חסרונות: מדובר בטיפול מורכב יותר שלרוב אורך יותר זמן בהשוואה לקומפוזיט. בשלב הראשון המטופל מגיע לטובת תכנון הדגם הרצוי ולשליחת מידות למעבדה. הטיפול עצמו נעשה בשניים-שלושה מפגשים. אחד החסרונות הגדולים ביותר בחרסינה הוא מחירה היקר.

למי זה מתאים?

כאמור, שני סוגי הציפויים מתאימים למגוון צרכים אסתטיים: ליישור קל, לשינוי צבע ולסגירת רווחים בשיניים. לעומת זאת, מי שסובל מעששת ומבעיות שיניים מורכבות פחות מתאים לטיפול מהסוג הזה, ולכן במקרה כזה חשוב קודם כל לטפל בבעיות הספציפיות מהן סובל המטופל, ולאחר מכן להתייעץ עם הרופא לגבי האפשרות לציפוי.

ד"ר גומאנה דקידק היא מומחית לרפואת שיניים המציעה ייעוץ חינם לציפויים

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום