דרמת חיסוני הילדים מגיעה לשיאה- האם תחסנו את ילדכם?

(0)
לדרג

ד"ר פיטר מרקס, מנהל המחקר של ה-FDA " צריך לחסן ילדים כדי להפחית את הנטל על הציבור מהקורונה". 51-64% מההורים מתכננים לחסן את ילדיהם. 68% יסתמכו על עצת רופא הילדים. משרד הבריאות מתכנן מסע הסברה מאסיבי בקרב הורים, מה התכניות שלכם?

מאת: ריקי אמה דנון - מערכת דוקטורס

בחודש ינואר 2021 הודיע מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי הוחלט לאמץ את החלטת ועדת התעדופים בנושא חיסונים של בני נוער בגילאי 16-18 ולהתחיל לחסנם. בישיבה של משרד הבריאות בנושא חיסוני הקורונה, אמרה פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למניעת מחלות זיהומיות בבית החולים שיבא כי ללא חיסון ילדים, לא תוכל מדינת ישראל להתגבר על המגפה והמליצה לחברת פייזר להתחיל לעשות את הניסוי בילדים. דבריה עוררו פולמוס רחב, כאשר מצד אחד היא עמדה בפני מתקפה חסרת תקדים ברשתות החברתיות שכללו גם איומים על חייה, ומצד שני פרסמו בכירי הרופאים ב"שיבא" הודעה תמיכה תחת הכותרת "כולנו גליה רהב" ועמדו לצדה.

מניסויים שערכה חברת פייזר בקרב חיסון בני הנוער עלה כי הם פיתחו כמות נוגדים מספקת. אז הודיע משרד הבריאות כי יפעל לאישור מתן החיסון לגילאי 12-15 לאחר קבלת אישור ה-FDA. חיסון מאות אלפי הילדים יגביר את חסינות העדר במדינת ישראל מפני הנגיף. חודש לאחר שלב הניסויים של החיסון בילדים אושר שימוש חירום "כדי להפחית את הנטל על הציבור מהקורונה" אמר ד"ר פיטר מרקס, מנהל מרכז המחקר של ה-FDA.

בשנה האחרונה אושפזו מעל 1000 ילדים חולי קורונה- 150 היו בטיפול נמרץ!

לדברי פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים כפי שפורסמו ברשת עלה כי כ-1,000 ילדים חלו בקורונה בשנה האחרונה, כאשר 150 מהם  אושפזו בטיפול נמרץ. כל זה לא עניין את המתנגדים לחיסון הילדים, בהם מאה רופאים מתחומי מומחיות שונים אשר חתמו על מכתב אותו הפנו לראשי משרד הבריאות ובו מחו על ההחלטה לחסן ילדים בגילאי 12-15. טענתם הייתה כי ניתן לחזור לשגרה גם בלי חיסון הילדים, שיש בו גם סיכונים, ולא תהיה שום תועלת לחסינות העדר כדי להגן על אוכלוסיות בסיכון.

ד"ר מאיר עזרא אליה, רופא ילדים ויו"ר עמותת מחוסגן, התראיין על כך בזאפ דוקטורס ואמר "כי "פסיכיאטר טוב ככל שיהיה, לא יחליט על ניתוח קיסרי ורופא ילדים מצוין ככל שיהיה, לא יחליט האם לטפל בתרופה אונקולוגית חדשה. הדיון על חיסון הילדים צריך להתקיים ע"י איגוד רופאי הילדים בלבד". על אף המחקרים: 13% מההורים הצהירו כי לא יחסנו את ילדיהם.

13% מההורים מתנגדים לחסן את ילדיהם בגלל חשש לפגיעה בבריאותם

באמצע חודש מאי 21 העניק ה-FDA אישור חירום לחיסון בני 12-15 לאחר ניסוי החיסון על 2,260 ילדים ובני נוער בגילאים 12-15 ממנו עלה כי 18 מתוך כלל המשתתפים שקיבלו פלצבו חלו ואף לא אחד מאלה שחוסנו.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע כי המשרד נערך להתחלת החיסונים יחד עם קופות החולים. אישור החירום לפייזר ניתן בהסתמך על ממצאי מחקר בו הוכח כי יש לחיסון בטיחות גבוהה ויעילות מקסימלית במניעת הדבקה. המשרד גם צופה התנגדות של הורים, ומתכנן מסע הסברה מאסיבי.

מנתוני סקר של קופת חולים מאוחדת שנערך בקרב הורים לילדים בגילאי 12-15 על החיסון לילדים עלה, כי 54% לא התלבטו כלל, 13% התלבטו במידה גבוהה ו-22% התלבטו ברמה מועטה עד בינונית. אחוז ההורים המתכנן לחסן את ילדיהם נע בין 51-64%. 13% הצהירו כי הם לא מתכוונים לחסן את ילדיהם מחשש לפגיעה בבריאותם. 75% טענו שאין להם מידע על בטיחות ויעילות החיסון וכרבע מההורים חוששים מתופעות לוואי. כ-20% לא רוצים שילדיהם יחוסנו ראשונים.

קופות החולים כבר נערכות לוגיסטית ורפואית למבצע החיסונים בכל רחבי הארץ ומאיגוד רופאי הילדים נמסר כי "האיגוד יצטרף למשרד הבריאות במבצע החיסונים לילדים מגיל 12". כבר לפני חודשיים אושר מתן חיסון לילדים הסובלים ממחלות רקע מסוימות והוא קורא לציבור ההורים לילדים עם מחלות רקע לפנות לרופא הילדים ולבדוק את מתן החיסון לילדיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום