שאלת השאלות של כל הורה בחורף - האם כדאי ללכת יחפים?

(0)
לדרג

מנהגי ההיגיינה של הקורונה צריכים להיות התנהגות חובה גם נגד צינון חורפי. היא עוברת באמצעות שיעול או התעטשות ועוברת מאדם לאדם. מאוד מזכירה את שפעת החורף. ובכן- כבר אמרו שהיא מאותה משפחה אבל היא חדשה והרבה יותר קטלנית. ד"ר גארי פריד רופא לילדים ממישיגן גילה שהתנהגות הורית מקורה בפולקלור והרבה אמונות טפלות מאוד. יצאנו לבדוק אילו מיתוסי חורף כדאי לחזק ואת אילו הגיע הזמן לנתץ

מאת: ריקי אמה דנון - מערכת דוקטורס

קשה לדעת מה התחיל קודם הביצה או התרנגולת וזה נכון גם לגבי התקררות בחורף. אין אם שלא עומדת כמו נביאת זעם עם כמה סוודרים ביד ו"מרפדת" את התינוקות שלה (ולא חשוב בני כמה הם) בכמה שכבות הגנה נגד הרוח הרעה, הקרה שתגרום להם להצטנן ולחלות.

למעשה זה מתחיל מהפעוטון. אנחנו שולחות את הפעוט והוא חוזר מצונן. נשאר בבית (גם אנחנו נשארות), הוא מבריא, חוזר לגן ושוב- מתחלה. מעגל קסמים של גן-מחלה-צינון- התקררות-אפצ'י- רופא- בית. וזה לא נגמר.

כדי למנוע את הקטסטרופה הזאת (כי ההורים לא מצליחים חצי חורף להגיע לעבודה), יש שסיגלו לעצמם כמה התנהגויות מניעה, אבל מה? זה לא עוזר. חלקן עצות של הורים (בעלי אמונות טפלות) או סבתות שהמציאו את האמונות האלה וכנראה צריך להתחיל לחשב כיוון מחשבה חדש.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/משפחה בצינוןאילוסטרציה/שאטרסטוק/משפחה בצינון

למה אנחנו מצטננים?

עם כ-200 וירוסים שגורמים לצינון, קשה להאמין שאפשר לעבור את החורף בשלום. ד"ר פריטיש טוש מקליניקה במיניסוטה ארה"ב טוען כי החשיפה לווירוסים היא זו שמובילה להתקררות ולא זה שיצאתם עם שיער רטוב באמצע הגשם.

גם ויטמין C לו אנו מייחסים הרבה מאוד כוח מניעה נגד התקררות, הוא לא המתכון הבטוח. זה אולי בריא אבל אף אחד עוד לא הצליח להוכיח שתפוז מצליח למנוע התקררות.

מסתבר כי מומחים רבים לא חושבים שיש איזה פתרון קסם שיכול להבטיח הגנה מפני וירוסים, אבל שמירה על היגיינה אישית עלולה להפחית את הסיכון. הצטננות מסתבר עוברת מאדם לאדם- טיפות ריריות שנפלטות מהאף או הפה במגע ישיר או דרך האוויר בדרך של שיעול או התעטשות. מזכיר לכם משהו? עברנו יופי של תרגול להתרחק מהאירוסולים של הקורונה אז כנראה שבחורף כדאי להתרחק והפעם – בגלל אירוסולים של מחלות חורף.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/שיער רטוב מתכון להצטננוות?

אם תשטפו ידיים, לא תחלקו מזון ולא תתנשקו עם מקוררים- לא תחלו!

באמת שהקורונה עשתה לנו בית ספר לא רק בקשר אליה אלא בכל מה שקשור בקשר הגופני שלנו בזמן רגיש עם אנשים סביבנו ובחורף שורצים סביבנו המון וירוסים ונגיפים בלתי נראים שמוטב להתרחק מהם.

גם נגיפי הצינון או השפעת עוברים מאדם לאדם בדיוק כמו הקורונה. בלחיצות יד, במזון, בכלי אוכל משותפים וכן גם בכפתורים של מעלית. אם אתם לא רוצים להידבק, אתם חייבים להתרחק מאנשים החולים במחלות חורף, לא להתקרב אליהם יותר מדי, לא לגעת בפנים שלכם יותר מדי (כדי לא להעביר ממש כמו הקורונה את הווירוס מהלחי לנחיר או לפה או מהעיניים), ותפסיקו להתנשק אתם, עד שהם יהיו בריאים. ובדיוק כמו בקורונה תמשיכו לנקות את סביבת החיים שלכם, כי נגיפים גם של חורף, אוהבים משטחים כמו שאוהב  COVID19 לפחות. וכן תתחסנו נגד שפעת- החיסון יגן עליכם.

אספנו עבורכם שאלות ותשובות על התקררות חורף:

ללבוש סוודר מגן עלינו מפני הצטננות?

מסתבר שלא. הקור לא הוא שגורם לנו להיות חולים, אבל בעונות המעבר למשל יש סיכון רב יותר להצטנן בגלל ההפרש הפתאומי בין הטמפרטורות, וזה עלול להחליש את מערכת החיסון. צריך להקשיב לגוף ולא לצאת עם גופיה אם כבר יורד גשם. בקיצור- התאימו את עצמכם לשינויים ובלי פאניקה.

שיער רטוב מותר בחורף?

אנו מתחלים בגלל וירוסים או חיידקים ובכן, הם לא נמשכים לשיער רטוב. יחד עם זאת כאשר טמפרטורת הגוף נמוכה ומערכת החיסון נחלשת ואז היא נתקלת באיזה וירוס או חיידק, יש סיכוי להתקרר. אין בעיה לצאת עם שיער רטוב בתנאי שהוא לא מוריד את הטמפרטורה של הגוף.

שאלת השאלות: מותר ללכת יחפים?

שוב מדובר על טמפרטורת הגוף שלנו. אין בעיה ללכת יחפים. הווירוסים והחיידקים לא מחכים לנו על הפרקט או על הרצפה, אבל אם מהלכים על רצפה קרה וטמפרטורת הגוף צונחת- מערכת החיסון תהיה פחות יעילה ובזה עסקנן.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/נזלת אלרגית או חורפית?

האם מיץ או מרק עוף ימנעו מאתנו לחלות?

כעיקרון מחסור בוויטמינים לא טוב למערכת החיסון גם בחורף וגם בקיץ. אם אתם צורכים ויטמין C זה בטח נהדר אבל זה לא בולם מחלות. אבל מרק עוף – תתפלאו! יש לו השפעה חיובית על מערכת החיסון הוא מונח התייבשות ומדלל הפרשות צמיגות של חורף. בנוסף לכל אלה הוא גם מעלה את חום הגוף. שאפו למרק עוף!

האם בחורף אנחנו בדיכאון?

יש אנשים שסובלים מהקדרות של החורף ומרגישים קצת דיכאון, ויש את אלה שממליצים להם לשבת בשמש ולצאת מזה. יש בזה משהו. אם אתם יותר מלנכוליים בחורף. נסו את זה.

חלון סגור- אוי ואבוי! איזה מדגרה נפלאה לווירוסים ולחיידקים!

תגידו אם זבוב נכנס לכם לחדר, הוא יצא אם החלון יהיה סגור, לא נכון? אותו דבר עם חיידקים. אם יש לכם כאלה בחדר ותישארו עם חלון סגור, תהיו חולים. הכי טוב זה לפתוח חלונות ולאוורר את החדר, כך הוא לא יהפוך למדגרה של מחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום