HIFEM - טכנולוגיה חדשה לטיפול בדליפת שתן בקרב נשים צעירות ומבוגרות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלת מדליפת שתן? אין סיבה להתבייש ובהחלט אין צורך להשלים עם המצב. טכנולוגיה חדשה לחיזוק רצפת האגן מראה שיפור ניכר ב-95% מהנשים ומשיגה ב-6 טיפולים תוצאות שמקבילות ל-4.5 שנות פיזיותרפיה

שירותי אסתטיקה רפואית
053-7106257 (מספר מקשר)

דליפת שתן היא תופעה שכיחה ביותר, אשר פוגעת בכ-30% מהנשים מעל גיל 40 וב-50% מהנשים מעל גיל 65. למרבה הצער, על אף שהתופעה כל כך נפוצה, המבוכה, הבורות וחוסר המודעות סביבה הן אדירות. רוב הנשים שסובלות מדליפת שתן לא פונות לטיפול כלל, אלא לכל היותר משתמשות בפדים או בפתרונות ספיגה דומים, אשר מטפלים רק בתסמיני הבעיה ולא תורמים לפתרונה.

מחקרים מראים כי גם הנשים שכבר פונות לטיפול יעשו זאת רק כעבור זמן רב: רק 20-40% מהנשים יפנו לרופא בגלל דליפת שתן, ומשך הזמן הממוצע שייקח להן לאזור אומץ כדי לעשות זאת הוא לא פחות מ-6.5 שנים. אצל חלק מהנשים יש בורות גדולה בנוגע לתופעה, אחרות נבוכות מכדי לפנות לרופא והשאר נוטות לחשוב שהחל מגיל מסוים דליפת שתן היא הנורמה ושאין ברירה אלא להשלים עם קיומה. מדובר בטעות גדולה – דליפת שתן אינה הנורמה ואינה גזירת גורל. זוהי מחלה הניתנת לטיפול, וכיום קיים טיפול יעיל במיוחד – טכנולוגיה חדשה לחיזוק שרירי רצפת האגן שמשיגה ב-6 מפגשים בלבד תוצאות של 4.5 שנות פיזיותרפיה.

מה הקשר בין רצפת האגן לדליפת שתן?

שרירי רצפת האגן אשר תומכים, בין היתר, גם בשלפוחית השתן, מושפעים מגורמים שונים כגון: גנטיקה, הזדקנות, הרזיה או השמנה במידה משמעותית, עישון כרוני (בדגש על השיעול שלרוב מתלווה אליו) ועוד. אך שני הגורמים שמייצרים את הפגיעה הגדולה ביותר ברצפת האגן הם הריון ולידה וגיל המעבר (מנופאוזה).

לאחר לידה יסבלו רוב הנשים מדליפת שתן זמנית, אשר תעבור מעצמה תוך מספר שבועות או חודשים, עם התאוששות השרירים מטראומת הלידה. מאוחר יותר, בגיל 40, תתרחב התופעה לכ-30% מהנשים בעקבות נזק מצטבר ממספר הריונות ולידות, ובגיל 65 כבר תהיה משותפת לכ-50% מהנשים, בעקבות המחסור באסטרוגן שנוצר עם ההגעה לגיל המעבר.

הדרך בה מתבטאת דליפת השתן נחלקת לשני סוגים, שניהם מעיבים משמעותית על איכות החיים של האישה הסובלת מהם:

דליפת שתן במאמץ – מתרחשת בכל סיטואציה של עליית לחץ תוך בטנית: שיעול, צחוק, התעטשות, פעילות ספורטיבית, הרמה של הנכדים או של כל משא כבד ועוד.

דליפת שתן עקב דחיפות (שלפוחית רגיזה) – צורך פתאומי ובלתי נשלט לתת שתן באופן מיידי, אשר יכול להגיע בכל רגע ובכל מצב. עוצמת הדחיפות כל כך גדולה, שהנשים הסובלות ממנה לא מספיקות להגיע לשירותים במהירות הרצויה, וכך נוצרת דליפת השתן.

איך אפשר לטפל בדליפת שתן?

הקשר בין רצפת האגן לדליפת שתן זוהה על ידי ד"ר ארנולד קיגל כבר ב-1948. לצורך טיפול בתופעה, המציא ד"ר קיגל שיטת תרגילי פיזיותרפיה לחיזוק רצפת האגן, הנקראת שיטת קיגל. השיטה כוללת 10 תרגילים שונים אותם יש לבצע 3 פעמים ביום.

תרגול קבוע של שיטת קיגל (או של שיטות נוספות שאימצו חלק מעקרונותיה, כמו פילאטיס או שיטת פאולה) התגלה כדרך טיפול שאולי עשויה לעזור לדליפת שתן, אך אינה ריאלית עבור רוב הנשים.

השגת תוצאות באמצעות השיטה היא תהליך סיזיפי, תובעני וממושך שלרוב הגדול של הנשים קשה מאוד להתמיד בו או בכלל להבין איך לבצע את התרגילים בצורה הנכונה. לאורך השנים, רוב הנשים נכשלו בתרגול השיטה באינטנסיביות הרצויה ולאורך הזמן הדרוש להשגת תוצאות.

מה מציעה טכנולוגיית ה- HIFEM לטיפול בדליפת שתן?

HIFEM – High Intensity Focused Electro-Magnet היא טכנולוגיה המשתמשת בגלים אלקטרומגנטיים ממוקדים ועוצמתיים לטיפול ברצפת האגן. הטיפול נעשה על ידי ישיבה בכיסא מיוחד, השולח גלים אלקטרומגנטיים שמבצעים 33 תרגילים שונים ובסך הכל מכווצים את רצפת האגן 11,200 פעמים תוך 28 דקות.

לאורך כל הטיפול, המטופלת נשארת בלבוש מלא ואינה נדרשת לעשות דבר מלבד לשבת על הכיסא. בסך הכל, כולל הטיפול 6 מפגשים של פעמיים בשבוע לאורך 3 שבועות. במסגרת הטיפול ניתן גם לשלב טיפולי לייזר תוך נרתיקיים לעיבוי דופן הנרתיק, שילוב של שני הטיפולים מעצים את התוצאות של כל אחד מהם.

מהם אחוזי ההצלחה של הטיפול?

הודות לעוצמה ולאינטנסיביות של הכיווצים המיוצרים על ידי הגלים האלקטרומגנטיים, מתקבל בשלושת השבועות של הטיפול חיזוק משמעותי ביותר של רצפת האגן. ב-6 טיפולים בלבד, הנפרסים על פני 3 שבועות, מגיעה המטופלת לתוצאות שמקבילות ל-4.5 שנים של תרגול קיגל.

לאחר שלושת השבועות הללו, מדווחות 95% מהנשים על שיפור ניכר בדליפת השתן, ועל ירידה של 75% בצריכת הפדים. 68% מהנשים מרגישות שיפור ניכר גם באיכות חיי המין.

לאילו נשים מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לנשים בכל גיל, אך מצריך בדיקה מקדימה של גינקולוג מומחה. במקרים בהם הנבדקת תימצא כלא מתאימה לטיפול, ייתכן שיומלץ לה על פתרון ניתוחי.

מהי התחושה במהלך ולאחר הטיפול?

הטיפול אינו מלווה בכאבים, אך ניתן להרגיש עקצוץ בשרירי רצפת האגן בעקבות הכיווצים. לאחר הטיפול ניתן לחזור מיד לשגרה רגילה, לעיתים רחוקות עשויות להופיע התכווצויות של השרירים, אך מדובר בתופעה נדירה שמגיבה במהירות למשככי כאבים.

מתי ניתן לראות תוצאות?

נשים רבות חשות הטבה כבר אחרי הטיפול הראשון. חלקן ירגישו שיפור ממשי אחרי הטיפול השני או השלישי, והתוצאות ילכו וישתפרו מטיפול לטיפול.

כמה זמן יחזיקו מעמד תוצאות הטיפול?

יש לקחת בחשבון כי שרירי רצפת האגן עשויים להיחלש שוב, בדומה לכל שריר בגוף שאינו נמצא בשימוש. אם לא ייעשו פעולות לשימור תוצאות הטיפול, יעילותו תישמר במשך כחצי שנה עד שנה.

על מנת לנסות לשמר את תוצאות הטיפול, תקבל כל מטופלת הסבר על תרגול יומי של שיטת קיגל עם סיום הטיפול. בנוסף, מומלץ לבצע מדי 6-12 חודשים טיפול אחד או שניים לחיזוק.

לסיכום: דליפת שתן היא תופעה נפוצה הנגרמת עקב חולשה של רצפת האגן, לרוב בשל הריונות ולידות או בעקבות ההגעה לגיל המעבר. טיפול בטכנולוגיית ה- HIFEM מתבצע באמצעות ישיבה על כיסא השולח גלים אלקטרומגנטיים לכיווץ מהיר ואינטנסיבי של רצפת האגן. תוך 6 מפגשים בלבד מביא הטיפול לחיזוק שרירי רצפת האגן ברמה שמקבילה ל-4.5 שנות פיזיותרפיה. 95% מהנשים דיווחו על שיפור ניכר בעקבות הטיפול, אשר נעשה בלבוש מלא ואינו מלווה בכאבים או בהפרעה לשגרה.

ד"ר אבי אברג'ל הוא מומחה לרפואת נשים, מיילדות ופריון; בוגר תת התמחות בניתוחים לפרוסקופיים כולל רצפת אגן בסידני, אוסטרליה; מוסמך לביצוע טיפולים אסתטיים, הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי וטיפולי אסתטיקה וגינלית.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום