מתמודדים עם הקורונה: כיצד ניתן לחזק את מערכת החיסון בדרכים טבעיות?

(3)
לדרג

בימים אלו כשמגפת הקורונה משתוללת ברחבי העולם, כולנו מודעים לחשיבות השמירה על היגיינה וכמובן לחיזוק המערכת החיסונית. אילו תוספי תזונה יכולים לסייע במשימה?

מאת: יוכי עזיז

כולם יודעים כבר כי בריאות טובה לא יכולה להתקיים בנפרד ממערכת חיסון חזקה. והאמת היא שבכל דקה, בכל יום, נמצאת מערכת החיסון שלנו תחת מתקפה של גורמים היוצרים זיהומים ומחלות: וירוסים, חיידקים ועוד. היום זה נגיף הקורונה, ומחר זה יהיה וירוס אחר. מערכת חיסון חלשה, מאפשרת לא רק הצטננויות, שפעת וזיהומים שונים, אלא גם מחלות חמורות אף יותר. חיזוק מערכת החיסון באמצעות רכיבי תזונה נכונים, הוא המפתח לשמירה על בריאות כללית שלמה.

 

אילו תכשירים טבעיים יכולים לעזור לגוף שלכם להילחם טוב יותר מבפנים?

 

פרוביוטיקה | החיילים שעומדים על המשמר

פרוביוטיקה, החיידקים הטובים שנמצאים באופן טבעי במערכת העיכול שלנו, קשורים באופן ישיר למערכת החיסון. למעשה, חלק גדול מתאי מערכת החיסון ממוקמים במעי והחיידקים הפרוביוטיים פועלים כ"שומרים" שמגנים עליהם. לחיידקים הטובים תפקיד חשוב בהפעלת מערכת החיסון, הם תורמים בצורה ישירה לדיכוי התפתחות של פתוגנים (למשל: חיידקים, נגיפים, פטריות וטפילים) ומאזנים את רמת החומציות במעי באופן שמונע התרבות של מזיקים. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצאו כי נטילה של חיידקים פרוביוטיים בילדים וגם במבוגרים מספקת לגוף הגנה מתמדת מפני מחוללי מחלות.

מה לבדוק לפני שקונים?

רצוי לבחור בפרוביוטיקה עם מעטפת ייחודית שמגנה על החיידקים מפני חום, לחות וחומציות, המכילה לפחות 10 זנים שונים ובמינון של לפחות 25 מיליארד חיידקים פרוביוטיים לכמוסה.

 

ספירולינה. אנטי דלקתית ויעילה בשמירה על מערכת החיסון. צילום: שאטרסטוק

אסטרגלוס | "המגן של הגוף"

שורש האסטרגלוס (Astragalus) הוא אחד הצמחים החשובים והמוכרים ביותר ברפואת הצמחים המסורתית. הוא מוכר כאחד הצמחים המרכזיים המחזקים את מערכת החיסון ואף כבעל תכונות נוגדות וירוסים, המגינות על מערכת הנשימה מפני זיהומים ויראליים ובקטריאליים שונים. במזרח הרחוק הוא ידוע כ"מלך צמחי החורף" ובסין מוכר כצמח היעיל לחיזוק הצ'י - המגן של הגוף.

מה לבדוק לפני שקונים?

מומלץ לבחור במוצרי אסטרגלוס שתוכננו בקפידה ומכילים שילוב אופטימלי של תכונות הצמח.

 

ספירולינה | אצת הפלא

מה לא נכתב על "אצת הפלא" הזו? האצה בצבע כחול-ירוק התפרסמה לראשונה לאחר שניתנה כתוסף תזונה לאסטרונאוטים בנאס"א, בזכות ערכה התזונתי יוצא הדופן. מבין התכונות הרבות שלה, הספירולינה נחשבת ברפואה המסורתית כאנטי דלקתית וכיעילה בשמירה על מערכת החיסון.

מה לבדוק לפני שקונים?

הספירולינה מגיעה בצורות שונות, אבל בגלל הטעם הייחודי שלה, שלא מתאים לכל אחד, ניתן ורצוי לצרוך אותה בצורה של כמוסה. מומלץ לבחור בספירולינה במינון מרוכז של לפחות 600 מ"ג בכמוסה.

 

ויטמין C | שיא הבריאות

ויטמין C הוא תוסף מוכר הנחשב לנוגד חמצון חזק, מגן מפני דלקות ובעל תפקיד חשוב בהגנה מפני מחלות וחיזוק המערכת החיסונית. לוויטמין C תפקיד חשוב בבנייה ובשמירה על רקמות העור המשמשות מחסום ראשוני נגד מזהמים. כמו כן, הוא חיוני לתפקוד התקין של כדוריות הדם הלבנות, המהוות רכיב מרכזי במערכת החיסון. גוף האדם לא יכול לייצר את הוויטמין בעצמו, וצריכה של פירות וירקות לבדה לא מספיקה כדי לקבל את המינון הדרוש. כדי לקבל מינון של 500 מ"ג ויטמין C ביום, מומלץ לאכול בין 1 ל-2 ק"ג תפוזים ביום! לכן, מומלץ להשתמש בתוספי תזונה לצורך מניעת חוסרים.

מה לבדוק לפני שקונים?

רצוי לבחור בפורמולות לא חומציות עם פטנט ester-c לספיגה משופרת והטמעה אפקטיבית בגוף!

 

תוספת אבץ יכולה לתרום להחלמה מהירה יותר. צילום: שאטרסטוק

אבץ | מאיץ החלמה

אבץ הוא מינרל בעל חשיבות גבוהה במיוחד על התפקוד התקין של מערכת חיסון בכל הרבדים ובכל הגילאים. מחסור באבץ בגוף עלול להתבטא בין השאר בעמידות חלשה של הגוף מול וירוסים, חיידקים ופטריות. מחקרים הראו שתוספת אבץ עשויה לתרום להחלמה מהירה יותר ממחלות כמו דלקת ריאות, שפעת והצטננות במיוחד באנשים מבוגרים וחלשים.

מה לבדוק לפני שקונים?

מומלץ לבחור באבץ פיקולינאט שנחשב בעל זמינות ביולוגית גבוהה, בזכות החומצה הפיקולינית המשפרת את ספיגתו בגוף, ובניגוד לתוספי אבץ אחרים הוא אינו גורם לכאבי בטן.

 

יוכי עזיז היא הנטורופתית הראשית בחברת סולגר וסופרהב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום