סגולות הרפלקסולוגיה: מטיפול בכאבי ראש ועד להקלה על חרדות

(2)
לדרג
תוכן מקודם

רפלקסולוגיה היא שיטה מתחום הרפואה המשלימה, המסייעת להתמודד עם מגוון בעיות בריאותיות ונפשיות: החל מכאבי ראש, דרך בעיות עיכול ועד מצבי לחץ וחרדה. המדריך הבא יסייע לכם להבין כיצד פועלת השיטה ולמי היא עשויה לסייע

עיסוי וטיפול גוף
050-5826860

מהי רפלקסולוגיה?

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה, המתבססת על הקשר שבין כפות הרגליים (ולעיתים גם הידיים והפנים), לבין אברים שונים בגוף. השיטה נולדה מתוך הבנה כי בגוף שלנו קיימים מרכזי אנרגיה(צ'אקרות ומרידיאנים). כאשר אלה חסומים, נפגעת אספקת האנרגיה החיונית לאברי הגוף, מה שגורם לבעיות, לתופעות ולמחלות שונות.

בעזרת לחיצות ממוקדות בכף הרגל, ניתן לשחרר חסימות אלה וכך למעשה לאפשר לגוף להשתמש בכוחות שלו ולרפא את עצמו. הרפלקסולוגיה מסייעת לטפל במגוון סימפטומים ובעיות, להקל על כאבים ולהרגיע מתחים.

לחיצות ממוקדות באזורים הרלוונטיים בכף הרגל. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע הטיפול?

ראשית, בטרם תחילת הטיפול יתבצע אבחון מקיף, שנועד לסייע בבחירת האסטרטגיה הטיפולית. האבחון יתבצע באמצעות שיטות שונות, לרבות שימוש בקריסטלים, בהתבוננות על מצב כף הרגל ועוד. לאחר מכן, יתחיל הטיפול אשר יתבצע בהתאם לנתוניו ולמצבו האישי של המטופל. מעבר לאבחון הראשוני, מטפל מיומן יבקש להקשיב למטופל ולהבין מאילו בעיות הוא סובל, היכן כואב לו ומה הוא היה מעוניין או צריך לשפר.

הרפלקסולוגיה מתבצעת באמצעות לחיצות ממוקדות באזורים הרלוונטיים בכף הרגל, שמטרתן להפעיל את המרכזים האנרגטיים, שחוסמים את זרימת האנרגיה החיונית לאברי הגוף. חלק ממרכזי הטיפול מציעים גם "ניקוי אנרגטי של הצ'אקרות" – שיטה נוספת המייעלת את תוצאות הטיפול, אשר מתבצעת בסוף הטיפול הרפלקסולוגי. הניקוי מתבצע תוך כדי עבודה עדינה במוקדי הצ'אקרות בכף הרגל, ובאמצעות שילוב אבני קריסטל בגוף, שעוזרות לאזן אותן.

למי זה מתאים?

הרפלקסולוגיה מתאימה לטיפול במגוון תופעות ובעיות בריאותיות. הנה כמה מסגולותיה:

  • להקלה על כאבי ראש ומיגרנות.
  • לחיזוק המערכת החיסונית.
  • לשיפור הפוריות.
  • להקלה על בעיות במערכת העיכול, כגון: כאבי בטן, גזים ועצירות.
  • להתמודדות עם חרדות, דכאון ומצבי מתח ומצבי רוח.
  • לטיפול ברעשים באוזניים. 

מה לגבי ילדים?

בהחלט ניתן לסייע גם לילדים להתמודד עם מגוון בעיות שכיחות באמצעות הרפלקסולוגיה.

בין הנפוצות שבבעיות ילדים הניתנות לטיפול ניתן למנות: בעיות קשב וריכוז, בעיות שינה, בעיות במערכת העיכול וכן הרגעת פחדים וחרדות.

בד"כ הטיפול יהיה ממוקד וקצר יותר בהשוואה לטיפול המתבצע במבוגרים.

למי הטיפול אינו מתאים?

כאמור, הרפלקסולוגיה מאפשרת לטפל במגוון רחב מאוד של בעיות. אולם, במקרים מסויימים הטיפול בה אינו מומלץ, כמו למשל במצבים הבאים:

  • לסובלים מאי ספיקת כליות.
  • לנשים בהריון (עד חודש שמיני).
  • לנוטלים אנטיביוטיקה - באופן זמני במהלך הטיפול עצמו. (לעומת זאת, לאחר תקופה הנטילה מומלץ ורצוי לגשת לטיפול רפלקסולוגיה).

כמו כן, במקרים שבהם המטופל סובל ממחלה אונקולוגית או ממחלה נדירה, יידרש אישור מהרופא המטפל בטרם ביצוע הטיפול.

תוך כמה זמן ניתן לחוש בשיפור?

ובכן, זה מאוד אינדיבידואלי. ככלל, לרוב כבר מיד לאחר הטיפול הראשון יוכל המטופל לחוש ברוגע ובהקלה מסוימת, ותוך 4 טיפולים הוא יחוש הקלה משמעותית. חשוב להביא בחשבון שכשמדובר בבעיות שמקורן בתחום הנפש ייתכן שיידרש זמן רב יותר, מאחר שמדובר בתהליך עמוק ומורכב. באופן עקרוני, ככל שהבעיה הרפואית נמשכת זמן רב יותר, כך ידרשו יותר טיפולים כדי להתמודד איתה.

האם הטיפול כרוך בתופעות לוואי?

טיפול הרפלקסולוגיה אינו אמור להשפיע על הגוף, ממש כפי שפסיעה על אבנים בחוף הים אינה אמורה להזיק. במילים אחרות: ברוב המקרים לא צפויות תופעות לוואי משמעותיות.

עם זאת, תגובות אפשריות הן למשל דחף להשתנה, הנובע מניקוי הרעלים של הגוף כתוצאה מהתהליך או עייפות קלה.

האם הטיפול מחליף שיטות קונבנציונליות אחרות?

לא. הטיפול שייך כאמור לתחום הרפואה המשלימה, וכשמו כן הוא – משלים. במקרים רבים, טיפול הרפלקסולוגיה תורם לאפקטיביות הטיפולים הקונבנציונליים ומשפר את תופעות הלוואי הכרוכות בהם.

החל מכאבי ראש, בעיות עיכול ועד לבעיות נפשיות. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן לסייע להצלחת הטיפול?

אף שהדבר נשמע ברור מאליו, החשוב מכל הוא קודם כל לרצות לטפל בבעיה. זאת מאחר שהמוח והמחשבות שלנו משפיעים באופן ניכר גם על תהליכי הריפוי של הגוף. למעשה, מדובר במפתח החשוב ביותר המאפשר שינוי ושיפור. בנוסף, לאחר הטיפול כדאי לנצל את הזמן למנוחה ולשתיית מים מרובה. המים חיוניים לשם השבת הנוזלים שאבדו במהלך תהליך הניקוי.

כדי לייעל טיפול רפלקסולוגיה מונע שנועד לשפר את יעילות מערכת החיסון, מומלץ להתחילו בטרם בוא החורף, שבו כידוע נוטים יותר לחלות ולהצטנן.

לסיכום: רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול משלימה המתבצעת באמצעות לחיצות על כפות הרגליים. מטרת הטיפול היא לשחרר חסימות אנרגטיות בגוף ובכך להביא לשיפור וריפוי. השיטה מאפשרת להקל ולטפל במגוון סימפטומים: החל מכאבי ראש בעיות עיכול ועד לבעיות נפשיות.

חיה אלדריי היא רפלקסולוגית בכירה בקליניקת "צ'אקרה" - מרכז לטיפול ברפואה משלימה, מסאז'ים וטיפולים אנרגטיים בשילוב אנרגיית קריסטלים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום