נחירות ודום נשימה בשינה: טיפול משולב מנצח!

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מתלוננים שאתם נוחרים בקולי קולות? השכנים מגיפים את התריסים באימה? לא מדובר בבעיה אסתטית וברעש מזיק בלבד, או אי נעימות מהסביבה: נחירות מעידות על דום נשימה בשינה. מדובר בבעיה רפואית קשה ומסוכנת, שיש לטפל בה. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311241 (מספר מקשר)

נחירות אינן רק "רעש מעצבן", אלא סימפטום המעיד על דום נשימה בשינה - בעיה בריאותית חמורה, שחשוב מאוד לטפל בה. מרפאת "רוזס קליניק" היא המרפאה היחידה בארץ שמציעה טיפול כולל לבעיה (טיפול ב- 360 מעלות) ואף מתחייבת לתוצאות.

חסימה של דרכי האוויר במהלך השינה. צילום: שאטרסטוק

מהו דום נשימה בשינה?

מדובר בבעיה רפואית, שנגרמת בשל חסימה של דרכי האוויר במהלך השינה, ומתבטאת בהפסקות נשימה קצרות במהלך השינה. הפסקות הנשימה פוגעות בזרימה התקינה של החמצן למוח. הדבר גורם ליקיצות קצרות ומהירות, שרוב האנשים כלל אינם מודעים להן. עם זאת, יקיצות אלה פוגעות משמעותית באיכות השינה. הדבר מתבטא בעייפות, עצבנות הירדמות לסירוגין במשך היום, פגיעה בבריאות הכללית ופגיעה באיכות ובשמחת החיים.

מהן נחירות?

למעשה, הנחירות הן רק סימפטום של דום נשימה בשינה. מדובר בצליל שנוצר כתוצאה מהוויברציה של הרקמות, בכל פעם שהאוויר מתקשה לעבור דרכן, נוצר זרם פתאומי שיוצר רעש / צליל / נחירה / שריקה. מטופל עם בעיות בשינה יחווה במהלך היום עייפות ונפילה אנרגטית שתחפש פיצוי מידי בתזונת פחמימות, מה שעשוי להוביל פעמים רבות להשמנת יתר ולפגיעה נוספת באיכות החיים. בנוסף, מטופלים רבים אף מדווחים על קושי בניהול זוגיות בריאה בעקבות הנחירות.

 

מהם הגורמים לחסימת דרכי האוויר במהלך השינה?

קנה הנשימה ממוקם בחלק האחורי של חלל הפה. במהלך השנים, כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף, חלה התדלדלות וצניחה של רקמות רבות, ובהן גם הרקמות של החך הרך (החך העליון בחלל הפה). כאשר אנחנו ישנים, השרירים רפויים והלסת צונחת לאחור. צניחת החך חוסמת את מעבר האוויר התקין אל קנה הנשימה.

לעיתים קרובות, הבעיה הינה ביולוגית, הטיפול לבעיה זהה וניתן לפתרון באמצעות הסד הדנטלי / CPAP /  וטיפולי הלייזר.

מהן דרכי הטיפול בנחירות ובדום נשימה בשינה?

הפתרון הפופולרי ביותר כיום לטיפול בנחירות ובדום נשימה בשינה, הוא שימוש במכשיר ובמסכת ה-CPAP. מדובר במסכה שחובשים על הפה והאף במהלך הלילה. מכשיר ה-CPAP מזרים חמצן לחלל הפה בלחץ. השימוש במסכה יעיל, אך אינו נוח, רועש וגדול לשימוש. מטופלים רבים מוותרים ומתייאשים מהשימוש במכשיר וממשיכים להתעלם, לסבול, לדרדר את בריאותם ואת איכות חיי הסובבים אותם.

כתחליף ל-CPAP, מוצעים בשנים האחרונות שני טיפולים נוספים:

  • סד דנטלי: סד מיוחד לשיניים (דומה במראהו למגן שיניים של מתאגרפים), שמטרתו למנוע את צניחת הלסת לאחור במהלך השינה, וכך לאפשר כניסה של אוויר.
  • טיפולי לייזר חדשניים: טיפולי לייזר בטכנולוגיית ה- NightWalker של מכשיר הפוטונה (Fotona), שבאמצעותם ממצקים את החך הרך, ובכך מונעים את חסימת קנה הנשימה ומקלים משמעותית על כניסת האוויר.

מהו הטיפול המקיף והייחודי 360 מעלות?

טיפול 360 מעלות מוצע באופן בלעדי רק במרפאת "רוזס קליניק". זהו הפתרון הכולל היחיד, המהווה כתחליף טוב ביותר למסכת ה-CPAP ולפתרון המידי לנחירות ודום נשימה. בטיפול זה, משלבים למעשה גם את הסד הדנטלי וגם את טיפולי הלייזר: באמצעות הלייזר, ממצקים ומכווצים את החך הרך, ובאמצעות הסד הדנטלי מונעים את צניחת הלסת לאחור. כך, למעשה, פותרים במקביל את שני הגורמים לבעיה.

 ייעוץ ובדיקה ראשונית ע"י רופא. צילום: שאטרסטוק

מהו אופן הטיפול?

המפגש הראשון עם המטופל מהווה מפגש ייעוץ ובדיקה ראשונית ע"י רופא, שמטרתה לוודא שהמטופל אכן מתאים לטיפול המשולב וכי אין טיעון נגד לשימוש בסד הדנטלי (מבנה פה לא מתאים, שיניים תותבות, גיל צעיר מדי, מחלות שונות כגון אפילפסיה וכו'). לאחר הבדיקה הרפואית, אם המטופל נמצא מתאים לטיפול, לוקחים ממנו מטבע של הלסת התחתונה ושל הלסת העליונה, שנשלח לאחר מכן למדפסת תלת ממד לצורך הכנת הסד הדנטלי.

לאחר המפגש הראשון ולקיחת המטבע, נשלח המטופל לביתו עם אפליקציה ייעודית, המנטרת את השינה במהלך הלילה (באמצעות הטלפון הנייד בלבד). התוצאות מתקבלות במרפאה וכאשר המטופל מגיע למפגש השני, כעבור כשלושה שבועות, יש בידי הרופא ניטור ותיעוד המצב ללא צורך נוסף במעבדת שינה. במפגש השני, מקבל המטופל את הסד הדנטלי שהוכן במיוחד עבורו. לאחר שהרופא מוודא שהסד מתאים למידות, המטופל עובר את טיפול הלייזר הראשון (מתוך סדרה הנמשכת בין 5-4 טיפולים). בתום סדרת טיפולי הלייזר, המטופל מגיע לטיפול תחזוקה, אחת לשנה עד שנה וחצי. במהלך הזמן יש באפשרותו לעקוב באופן עצמאי ומיידי אחר איכות השינה שלו באמצעות האפליקציה.

לסיכום: השילוב בין הסד הדנטלי שמותאם באופן אישי, לבין טיפולי הלייזר המתקדמים, מבטיח שיפור משמעותי בבעיה כבר מהלילה הראשון. המרפאה היא היחידה בארץ שמתחייבת לשיפור במצב הבעיה.

 

ד"ר אלכסנדר דניאלוב הוא DMD  מהמובילים והמתקדמים בארץ בתחום הלייזר, כעת בלימודי תואר מאסטר בלייזר של LA&HA. עוסק באסתטיקה רפואית ובעלים של מרפאת רוזס קליניק.

 

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

 

 

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום