מריחואנה מועילה לפוריות הגבר?

(0)
לדרג

גברים, שימו לב: בניגוד למחקרים קודמים שהראו כי קנאביס פוגם בפוריות הגבר, מחקר חדש קובע כי לצמח יש השפעה חיובית על טיב הזרע של גברים. הפרטים המלאים והמפתיעים בפנים

רופא אנדוקרינולוג
03-9377182

כיום, עם התקדמות החקר בנוגע לסגולותיו של הקנאביס, מתקיימים גם לא מעט מחקרים בנוגע להשפעותיו של הצמח על פוריות הגבר והאישה - כאשר רוב המחקרים שנערכו בעבר מצביעים על פגיעה בפוריות כתוצאה משימוש במריחואנה. כעת, מחקר חדש טורף את הקלפים, עם ממצאים מפתיעים שפורסמו לאחרונה בכתב העת Human Reproduction.

מה כלל המחקר החדש?

במחקר השתתפו 662 גברים שטופלו במרכז הפוריות של בית החולים Massachusetts General Hospital בין 2000-2017. הגברים סיפקו בסך הכול 1,143 דגימות זרע; כאשר 317 גברים סיפקו גם דגימות דם ששימשו למדידת רמות הורמוני פוריות. החוקרים אספו בתחילת המחקר נתונים אודות שימוש במריחואנה וסמים אחרים.

בקרב 365 הגברים שדיווחו על עישון מריחואנה אי-פעם במהלך חייהם, תועד ריכוז תאי זרע גבוה יותר משמעותית (62.7 מיליון/מ"ל), בהשוואה ל-297 הגברים שמעולם לא עישנו מריחואנה (ריכוז של 45.4 מיליון/מ"ל).

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בריכוז תאי זרע בין אלו שעישנו מריחואנה בהווה (74 גברים, ריכוז ממוצע של 59.5 מיליון/מ"ל) ואלו שעישנו מריחואנה בעבר (291 גברים, 63.5 מיליון/מ"ל). דפוס דומה זוהה בבחינת ספירת הזרע הכוללת.

יתרה מזאת, שכיחות המקרים בהם ריכוז וניידות הזרע היו מתחת לערכי הסף של ארגון הבריאות העולמי הייתה קטנה ממחצית באלו שעישנו מריחואנה, בהשוואה לאלו שדיווחו כי מעולם לא עישנו מריחואנה.

בגברים שעישנו מריחאונה תועד ריכוז תאי זרע גבוה יותר משמעותית. צילום: שאטרסטוק

מהי השורה התחתונה?

בגברים שעישנו למעלה משני ג'וינטים במהלך חייהם תועד ריכוז תאי זרע הרבה יותר גבוה מזה שתועד בגברים שמעולם לא עישנו מריחואנה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא, בכדי להבין טוב יותר את ההשפעות של מריחואנה על הפוריות.

ד"ר עמית עקירוב, רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום