צרכנות רפואית מס' 108

(0)
לדרג

עדכון צרכני: מרפאה ייעודית למיומות, ממצאים חדשים בטיפול לחולי סוכרת, מכשיר לאיזון הראש ושמפו לטיפול בכינים

מאת: מערכת zap doctors
מרפאת מיומות

מיומה הוא גידול שפיר של שריר הממוקם בדופן או בחלל הרחם. הסימפטומים תלויים במיקומו ובגודלו ויכולים לכלול דימומים חזקים, לחץ על שלפוחית השתן או על המעיים וכאבים עזים. עם זאת, ברוב המקרים הגידול אינו מורגש כלל והוא מאובחן באקראי במסגרת בדיקה שגרתית.

בבית-חולים לנשים שבבילינסון נפתחה מרפאת מיומות ייעודית לאבחון וטיפול במיומות (שרירנים) במגוון רחב של שיטות. מטרת המרפאה לרכז את המידע ושיטות הטיפול בתחום, תוך הקפדה על מתן הטיפול המיטבי בהתאם לצרכיה האישיים של כל מטופלת.

לדברי פרופ' מרק גלזרמן, מנהל ביה"ח לנשים בבילינסון: "מדובר בתופעה מאוד נפוצה המטרידה נשים רבות. לא מעט נשים בגיל הפוריות, ואחת מכל שלוש נשים מעל גיל ארבעים, סובלת ממיומות. במקרים רבים המיומה אינה מחייבת טיפול, אך במקרים חמורים היא עלולה לגרום לבעיה בפוריות, הריון ולידה".

שיטות הטיפול המוצעות במרפאה:

הסרת מיומה מחלל הרחם על-ידי מכשיר זעיר במסגרת אשפוז יום.
חימום הדופן הפנימית של הרחם בעזרת בלון לשם הריסת רירית הרחם. הטיפול אורך כ-15 דקות ואינו מצריך אשפוז.
מתן טיפול הורמונאלי הגורם לגוף האישה להיכנס לגיל המעבר באופן מלאכותי ובהתאמה גורם להצטמקות הרחם והגידול.
צנתור כלי דם - חסימת אספקת הדם לגידול הגורמת להתכווצותו.
ניתוח כריתת מיומות תוך שמירה על הרחם ושימור הפוריות.
ניתוח כריתת רחם.

לדבריו של פרופ' גלזרמן, לא פעם נשים מופנות לניתוח כריתת רחם עקב המיומה, כאשר לא מוצו כל האפשרויות האחרות. הייחודיות של מרפאת המיומות היא שניתן להציע את כל המגוון הרחב של הטיפולים האפשריים ולהתאים לכל אישה את הטיפול המתאים לה ביותר.

חדשות לחולי סוכרת

לעלייה במשקל יש השלכות בעלות סיכון לחולי סוכרת, הן במישור הפיזיולוגי והן במישור הפסיכולוגי. בקרת טיפול יעילה עם אינסולין יכולה לעיתים לגרום לעלייה במשקל אצל חולי סוכרת, וכתוצאה מכך יגדל הסיכוי לסיבוכי המחלה כגון: מחלות לב וכלי דם. הפחד מהשמנה עלול לגרום לחולים רבים להימנע מטיפול באינסולין. נושא ההשמנה בעת איזון הסוכרת ושבירת מעגל הקסמים של השמנה בעקבות טיפול באינסולין, הינו הנושא החם שמעסיק את הרופאים העוסקים בתחום.

חברת נובו נורדיסק, המובילה בתחום טיפולים מתקדמים לסוכרת, הודיעה כי בסקירת כל ממצאי המחקרים לגבי שני סוגי האינסולין אנלוג, בעלי פעילות ארוכת טווח: לבמיר ואינסולין גלרגין, הפועלים לאורך זמן וניתנים פעם ביום, עולה המסקנה כי לשני סוגי האינסולין פרופילי פעולה דומים באיזון הסוכרת לאורך זמן, עד 24 שעות. המסקנה מהמחקרים היא ששני סוגי האינסולין מתאימים באותה מידה לשימוש פעם ביום בקרב רוב החולים בסוכרת מסוג 2; הסקירה פורסמה בגליון האחרון של כתב העת הנחשב Diabetes Obesity and Metabolism.

"הממצאים מאשרים שהרוב המכריע של המטופלים החולים בסוכרת מסוג 2 יכולים ליטול לבמיר פעם ביום", אומר ד"ר טים הייס, העומד בראש מחלקת המדע הקליני במכון "פרופיל" למחקר מטבולי, בנויס שבגרמניה ואחד ממחברי המאמר: "הראינו שלשני המוצרים פרופיל פרמקודינמי דומה ולכן, כאמור, הם מתאימים באותה מידה לשימוש במינון של פעם ביום בקרב אוכלוסיה זו.

במאמר צויין שלבמיר גורם באופן משמעותי לפחות תנודות ברמות הסוכר בדם במהלך היום בקרב מטופלים; שינויים אלה עשויים להפחית את הסיכון להורדת יתר של רמות הסוכר בדם (היפוגליקמיה). המחקרים הקליניים הראו שלבמיר הינו האינסולין היחיד הגורם בקביעות להאטה בהשמנה לעומת סוגי האינסולין האחרים הפועלים לאורך זמן, בשילוב עם תרופות נוגדות סוכרת הניטלות דרך הפה.

ההישג המשקלי הייחודי של הטיפול דווח בכל 13 המחקרים הקליניים שפורסמו, שבהם הושוו סוגי האינסולין. עצירת ההשמנה עשויה לסייע ולתרום לבריאותם של המטופלים בכך שהיא מפחיתה את הסיכונים הקשורים למחלות כלי הדם.

לבמיר הוא אינסולין מודרני הפועל לאורך זמן (אינסולין אנלוגי) ועונה על הצורך הבסיסי של הגוף באינסולין. התרופה משתחררת בהדרגה ולכן היא גורמת לפחות תנודות ברמות הסוכר בדם ולאפשרות ניבוי טובה יותר בהשוואה לאינסולין מסורתי הפועל לאורך זמן. התרופה נמצאת בסל הבריאות בישראל וניתנת על פי מרשם רופא.

איזון בראש

80% מהאוכלוסיה סובלים מבעיות כרוניות וטורדניות כמו נעילת לסת וחריקת שיניים, ורבים נוספים סובלים מפתיחה לא מאוזנת או לא מלאה של הלסתות, לעיסה לא שווה, צפצופי אוזניים, כאבי ראש ושרירי הצוואר והגב; כל אלו נגרמים עקב חוסר איזון בפעולת הלסתות, תוצאה של יציבה לא נכונה - מנת חלקם של 90% מהאוכלוסיה. חוסר האיזון באזור הראש והלסתות מביא לפעמים גם לורטיגו, דלקות גידים, תפיסות צוואר, בעיות בשיניים תותבות ואפילו התקפי נויראלגיה (כאב חד בעצבים).

הבעיות מטרידות ולעתים קרובות נושאות אופי כרוני, כיוון שמרבית הרופאים מציעים להן טיפולים סימפטומטיים בלבד; בפועל ניתן לפתור אותן בקלות יחסית בעזרתם של תרגילים פשוטים עם מכשיר ה-Head-Balance שבעזרתו מאזנים מחדש את פעילות הלסת, וכתוצאה מכך מפחיתים אילוצים ומתחים מיותרים בגוף. השימוש במכשיר איזון הראש מביא להקלה מהירה בתסמינים ובשימוש ממושך יותר פותר את בעיית האיזון כליל. המכשיר שוכלל על-ידי מטפלים שונים, נבדק על מאות אנשים והוכיח את עצמו כיעיל ופשוט מאד לשימוש. הוא אף זכה להכרה בינלאומית כאשר מעצבו, אלפרד פפנינג, קיבל בשנת 2005 בתערוכה הבינלאומית להמצאות בפריס, מדלית זהב על שם לפין על תכנון ועיצוב המכשיר.

המכשיר משווק על-ידי "מכון ליציבה ולרפואה משלימה" בעלות של 440 ש"ח.

טיפול בהגיינת הראש

חברת מורז צמחי מרפא, חברה המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים קוסמטיים ופארא-רפואיים לטיפול בבעיות העור, מציגה את הפיתרון האולטימטיבי לשמירה על היגיינת ראש הילדים - כינקייר. השמפו נועד לניקוי יסודי של השיער ושמירה על היגיינת ראש הילד.

השמפו נבדק בבדיקות מעבדתיות מחמירות באוניברסיטת קיימברידג' באנגליה ובניסוי קליני שבוצע בבית חולים העמק והוכח כשמפו יעיל לקטילת כינים ומסייע להפרדת ביצי כינים, ולמניעת הידבקות חוזרת ונשנית. בנוסף, הוא הוכח כשמפו האפקטיבי ביתר לשמירה על ראש נקי גם בהשוואה למוצרים אחרים המכילים חומרי הדברה כימיים חריפים.

השמפו מיוצר על בסיס צמח הפוליגונום (ארכובית) הידוע בסגולותיו המיוחדות, בשילוב תערובת של צמחי מרפא ומאכל; החומרים הפעילים בו הם טבעיים בלבד ולכן הוא נטול רעלים וחומרי הדברה כימיים וניתן (ואף מומלץ) להשתמש בו לחפיפה יומיומית, מבלי לפגוע בעור הקרקפת ובשיער, וללא חשש מתופעות לוואי.

מרכך השיער, העשוי על בסיס רוזמרין משלים את פעולת החפיפה ומקל על סירוק השיער במסרק צפוף. סדרת כינקייר כוללת גם את KINCOMB - מסרק לסילוק כינים וביצי כינים. המסרק בעל חידוש ייחודי - זכוכית מגדלת ושיניים המתאימות לפתיחת קשרים. הידית הרחבה של המסרק מאפשרת אחיזה נוחה בעת הסירוק ומסייעת בפתיחת קשרים (בייחוד לילדות עם שיער ארוך). השיניים הארוכות והצפופות של המסרק מוציאות באופן יעיל את הכינים וביצי הכינים וזכוכית המגדלת המצורפת למסרק מאפשרת בדיקה דקדקנית של הראש והאזורים המועדים לפירעון - העורף, מאחורי האוזניים ובמרום המצח, שם רצוי לסרק שוב ושוב.

מעבדת מורז מוכרת על-ידי משרד הבריאות ויעילותם של תכשיריה הוכחה בניסויים קליניים ומעבדתיים.

בואו לדבר על זה בפורום האשה והרחם - מיומות (שרירנים), בפורום סוכרת, בפורום שחרור מכאבים בטיפולי גב, צוואר וראש ובפורום רפואת עור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום