סובל ממיגרנה? הפתרון מתחיל בעיניים!

(0)
לדרג

כאבי ראש קשים ומיגרנות חריפות משבשים לכם את החיים? אבחון אירידיולוגי רב ממדי מאתר את הסיבה האמיתית (והמפתיעה!) לבעיה - ומבטיח 95% הצלחה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מכירים את הימים האלה, בהם אתם נאלצים לבטל את כל התוכניות, להיכנס למיטה, לסגור את כל התריסים - ולבקש מכולם לשמור על השקט? יש אנשים שנאלצים "לבלות" בחדר חשוך ושקט יום-יומיים בכל שבוע, בעקבות התקפי מיגרנה קשים.

כך, למשל: טלי פרחי, שהרגישה שהתקפי מיגרנה שבועיים אינם מותירים לה מקום לחיים. בזכות אבחון באמצעות אירידיולוגיה רב ממדית (אבחון דרך קשתית העין ולובן העין) - נמצא מקור הבעיה. כך, התברר כי מקור הבעיה כלל לא היה בראש של טלי.

מיגרנה נחשבת בעיה שכיחה. צילום: thinkstock
מיגרנה נחשבת בעיה שכיחה. צילום: thinkstock

מהי השכיחות של התקפי מיגרנה? כיצד התקף מיגרנה בא לידי ביטוי?

כאבי ראש כרוניים ומיגרנות אינם "סתם" מטרד, אלא מהווים מכשול של ממש בפני אורח חיים נורמלי. מיגרנה נחשבת בעיה שכיחה: כ-15% מהנשים וכ-6% מהגברים סובלים ממיגרנות.

מי שסובלים ממיגרנות מתנהלים תחת הידיעה כי בכל רגע הם עלולים לחוש כאב ראש עז ומשתק, שמבטל מידית את כל התכניות שהיו להם. בזמן התקף מיגרנה, קיימת בראש המיוסר מחשבה אחת בלבד: איך להגיע למיטה - מהר ככל הניתן.

במקרים רבים, הבדיקות המקיפות אינן מוצאות כל בעיה; התרופות רק מקלות על הכאב (לא בכל המקרים). כל עוד לא נמצא שורש הבעיה, התקפי מיגרנה - כמו גלי צונאמי - ממשיכים להרוס את חיי החולים. אפשר לאבחן את שורש הבעיה שגורמת לכאבי ראש ומיגרנות בעזרת אירידיולוגיה רב-ממדית - אבחון בקשתית העין ובלובן העין.

טלי פרחי סבלה מהתקפי מיגרנה איומים, משך יותר מעשר שנים. מה שהתחיל ככאבי ראש נסבלים - נגמר בהתקפים איומים של מיגרנה, שגרמו לה לבטל את כל התכניות ולהישאר במיטה לפחות יום אחד בשבוע. גם התרופות החזקות לא הצליחו לרפא אותה, אלא רק להפחית את עוצמת הכאב.

טלי הרגישה כי המחלה משתלטת לגמרי על חייה. היא עברה את כל הבדיקות האפשריות, כולל בדיקה נוירולוגית, בדיקת עיניים, CT וכו'. הכל נראה תקין בבדיקות - והרפואה הקונבנציונלית לא ידעה כיצד לעזור לה. טלי לא התייאשה ופנתה לפיזיותרפיה ורפואה אלטרנטיבית. כאשר גם אלה לא הועילו, ניסתה להימנע מכל המאכלים שידועים כמעוררי מיגרנה: שוקולד, קפה וחלב.

בשלב בו נראה היה כי אין שום דרך לעזור לה, טלי פנתה לאיריס גייר, מומחית בינלאומית לאירידיולוגיה רב ממדית. אבחון מקיף בקשתית ובלובן של העין גילה כי טלי אמנם סובלת משלל בעיות בריאותיות - אבל כל הבעיות היו קשורות למערכת העיכול ולא לראש! כך, כאשר אובחן מקור הבעיה - זוהו הבעיות במעיים ובכבד. ובהמשך לאבחון, איריס גייר התאימה לטל תכנית טיפול טבעי מפורטת. הטיפול עזר באופן מידי, על ידי הפחתת תדירות ההתקפים - ועם הזמן, גם בהפחתת עוצמת ההתקפים.

מהם התסמינים הנפוצים של מיגרנה?

איריס גייר: "על פי רוב, התסמינים של מיגרנה כוללים: כאבי ראש חזקים, הכוללים תחושה שהכאב הולם בחוזקה, לעיתים רק בצד אחד של הפנים; רגישות לאור; חולשה.

לעיתים, תופיע מיגרנה המתבטאת גם בכאבי עיניים חזקים והפרעה בראייה (מיגרנה של העין). חלק מהאנשים יסבלו גם מבחילות והקאות - ולעתים יופיעו גם התקפים חריפים, שאף עלולים לגרום עילפון. חלק גדול סובלים מהתקפי מיגרנה עם אאורה, המאופיינת בסימנים שמופיעים לפני כאבי הראש (כגון: הפרעות בשדה הראייה, שמיעת צלצולים באוזניים ונימול)".

כיצד ניתן לטפל במיגרנה במסגרת הרפואה הקונבנציונלית?

גייר: "במסגרת הרפואה הקונבנציונלית, בחלק ניכר מהמקרים לא ניתן לזהות מה גורם למיגרנה. כאשר נשללות הסיבות הידועות לכאבי ראש (בעיות בכלי דם, למשל) - הרופאים בדרך כלל אומרים שהגורם למיגרנה אינו ידוע.

חולים יודעים כי יש מצבים בהם כאבי הראש מחמירים. כך, למשל: לחץ נפשי, עייפות, רעב, שינויים במזג האוויר, המחזור החודשי של נשים, אכילת מוצרי מזון (כגון שוקולד), גבינות צהובות, משקאות המכילים קפאין, יין ועוד.

ובכל זאת: כל אלה אינם יכולים להיחשב כגורמים למחלה - ומכאן שאין גם דרך לפתור את הבעיה מהשורש, דרך הרפואה הקונבנציונלית".

העיניים מקושרות דרך מערכת העצבים לכל מערכות הגוף. צילום: thinkstock
העיניים מקושרות דרך מערכת העצבים לכל מערכות הגוף. צילום: thinkstock

כיצד ניתן לעזור לסובלים מכאבי ראש ומיגרנות, באמצעות אירידיולוגיה רב ממדית?

גייר: "באמצעות אבחון מקיף בקשתית ובלובן של העין, ניתן לקבל תמונה כללית של הגוף - ולראות איזה איברים סובלים מבעיות (ובכך גורמים לחוסר האיזון שמוביל להתקפי מיגרנה). קיימת שורה ארוכה של בעיות שעלולות לגרום כאבי ראש ומיגרנות.

במקרים רבים, מדובר בהצטברות רעלים במערכת העיכול והכבד, כפי שקרה לטלי. חשוב לציין כי הבעיה של חוסר איזון שמתבטא במיגרנה - יכולה להתחיל כמעט בכל איבר, אפילו במערכת הנשימה. כשמקור הבעיה ידוע, ניתן לטפל לא רק בתסמינים - אלא בשורש הבעיה; ובכך, להפחית את עוצמת הכאבים ותדירות ההתקפים - וברוב המקרים, אף למנוע את חזרת הכאבים וההתקפים".

מהו אבחון אירידיולוגי רב מימדי?

גייר: "האבחון האירידיולוגי הרב מימדי מבוסס על מחקרים קליניים - ומבוצע בעזרת תוכנת מחשב מתקדמת, על בסיס מיפוי של מבנה קשתית העין (Iris - החלק שכולל את פיגמנט הצבע, שקובע את צבע העיניים); ועל בסיס מיפוי של כלי הדם בלובן העין (Sclera).

העיניים מקושרות דרך מערכת העצבים לכל מערכות הגוף, כך שהתשדורת המתקבלת היא השתקפות מלאה של איברי הגוף, מצבם הרפואי והנפשי, הבסיס הגנטי למחלות טרם התפרצותם (כגון: סוכרת, יתר לחץ דם, אלרגיות, מחלות לב ועוד). זוהי תמונת מיפוי מדויקת - למצב הבריאותי והנפשי של האדם".

לסיכום: השילוב בין השניים מאפשר לקבל תמונה אבחונית מדויקת, שמזהה את הבעיה; ובעיקר - את המקור הגורם לבעיה. כאשר המקור ידוע, ניתן להתאים את הטיפול הנכון, אשר מתמקד על פי רוב באיזון המערכות השונות, ניקוי רעלים ואיזון בין גוף לנפש - ללא תרופות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום